Volkswagen

Silnik VW 4.2 V8 TDI 32V 326KM EA898 BVN

43085
Silnik VW 4.2 V8 TDI 32V 326KM EA898 BVN

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 4.2 V8 TDI 32V z rodziny EA898 o mocy 326KM występował w samochodach Audi A8 i Q7 od 2005 do 2010 roku. Dwie turbosprężarki firmy Garrett GT17 współpracujące z systemem Common Rail II generacji oraz osiem cylindrów pozwala rozpędzić auto do 250 km/h. Pierwszą setkę ten blisko dwutonowy kolos osiąga po niespełna 6 sekundach. Silnik posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650Nm. Silnik posiada zawór recyrkulacji spalin oraz filtr cząstek stałych (oba podzespoły w pojazdach z dużym przebiegiem mogą być awaryjne). Doskonała dynamika pracy silnika, rewelacyjna akustyka i niezłe spalanie (średnio 9,5l/100km) czyni go godnym polecenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

Wady

  • awarie kolektora dolotowego
  • awarie przepustnicy
  • wysokie koszty serwisu
  • ceny części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BVN, BTR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Dwie Turbosprężarki Garrett GT17
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 11.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.6)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Najbardziej awaryjna część

11%
8%
6%
0%
72%
3%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

04.08.2018 Zbyszek
(10.0)
Opinia: Perfekcyjny .w trasie 6,8 zależy jak się jeździ to samemu się decyduje o tym ile będzie kosztować podróż.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 4,2 333
  • Rocznik / Przebieg: 2008 300000
  • Spalanie: 9.8 l/100km
Polecam
01.08.2018 Krzysztof
(8.7)
Opinia: Witam, jeżdżę tym autem od nowości, jest bezawaryjne i komfortowe o dynamice i kulturze pracy silnika nie będę się rozpisywał, bo jest rewelacyjna. Porównując do innych aut które użytkuję równolegle, to ten model przypał mi szczególnie do gustu. Mogę go polecić z czystym sumieniem.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A8 4.2 TDI
  • Rocznik / Przebieg: 2007/217500
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
23.01.2017 OdAudi
(6.0)
Opinia: Witam Posiadam audi A8 D3 z 2010 roku jest to jedno z ostatnich wypustów tego auta. co do samego auta komfort jazdy , wyglad oraz wspaniala kultura pracy silnik zapieraja dech w piersiach.......Ale na tym konczą się pozytywne
  • 7.0/10
  • 1.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A8 D3
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
18.09.2016 Qba
(8.7)
Opinia: Super auto , nie ma lepszego na trasę , przy 290 tys strzelił mi łańców rozrząd . czyli warto wymieniać .. nie jest nieśmiertelny jak mówią w serwisie . Urzytkuje go 3,5 rok. Oprocz recznego elekrtycznego nic szczegolnie sie nie popsulo,
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A8 4.2dit + chip 370km 747nM
  • Rocznik / Przebieg: 2008
Polecam
30.12.2015 Sławek
(9.0)
Opinia: Jestem pierwszym właścicielem 324000km w aucie nic się nie dzieje pełny serwis i Ąudi śmiga bez problemu
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A8 D3 326KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 324000km
  • Spalanie: 9.3 l/100km
Polecam