Silnik 5.0 V10 TDI PD 313KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20583

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)19.02.2020

Renault Megane 1.9 dci, 2004r, przebieg 64 000 km; kompletna porażka, psuło się dosłownie wszystko, elektronika, turbina, podzespo

Odradzam

7.41

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)19.02.2020

Citroen C4 GP 2012 skrzynia manual 6, zakupiony 3,5 roku temu przy przebiegu 52 000, obecnie 95 500; silnik absolutnie bezobsługowy, w

Polecam

9.43

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)18.02.2020

Mam go od nowości i poza wymianami standardowymi (paski, klocki, płyny) naprawiałem tylko sprzęgło, przepływomierz i zawór EGR.

Polecam

8.34

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 5.0 TDI występuje w samochodach marki Volkswagen, w modelu Touareg. W zależności od modelu posiadają moc 310KM, 350KM. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 750Nm. Dwie turbosprężarki współpracują z systemem Common Rail opartego na wtryskiwaczach firmy Bosch. Silniki 5.0 TDI produkowane były od 2002 roku. Rozrząd jest bezobsługowy oparty na zębatkach rzadko wadliwy. Wszelkie poważniejsze naprawy pociągną za sobą spore koszta. Samochody z tym silnikiem zarezerwowane dla klientów o zasobnym portfelu.

Oznaczenia silnika: AJS, AYH, BLE, BWF

Zalety:
Bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy

Wady:
wysoki koszt serwisu
koszty części
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(6.33)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 3/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

11

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

vw pheaton 10.04.2019
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: Silnik skonstruowany z myślą o limuzynie vw pheaton i suvie tuareg. Rozrząd oparty o koła zębate, a nie o łańcuch jak jest, napisane w danych technicznych. 5.0 v10 tdi powstał z połączenia dwóch silników 2.5tdi r5 na pompo -wtryskiwaczach z vw t5.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: v10 tdiRocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 15
Władysław 09.12.2013
Średnia:
(6.67)
Nie

Opinia: Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: tuareg

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.