Volkswagen

Silnik VW 6.0 V12 TDI 48V 500KM EA898 CCGA

32998
Silnik VW 6.0 V12 TDI 48V 500KM EA898 CCGA

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 6.0 V12 TDI 48V z rodziny EA898 o oznaczeniu CCGA występował w Audi Q7 w latach 2008-2012. Był to najmocniejszy silnik Diesla w aucie seryjnie produkowanym w tamtych czasach. Pojemność 6 litrów, moc 500KM, pierwsza setka osiągana po niespełna 6 sekundach przy czym relatywnie niskie spalanie na poziomie 11.5 litra oleju napędowego. Rewelacyjne wyniki, które bardziej pasują do auta sportowego niż do dużego SUV-a. Tak wspaniałe wyniki osiągnięto dzięki dwóm turbosprężarkom o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwaczom piezoelektrycznym oraz układowi Common Rail wytwarzającemu ciśnienie 2000 bar.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 12-cylindrowy

Ilość zaworów: 48

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała jednostka
  • brak większych awarii

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CCGA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

9%
18%
9%
45%
9%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

11.05.2014 Mariusz
(8.0)
Opinia: Wspaniały silnik i super moc ale jak kazdy ma swoje wady. Moj egzemplaz sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny tak co 10-15kkm. Spalanie nie jak podaj producent 11l/100, a 16l/100 i to przy oszczednej jezdzie, a normalnie do okolo 20-25l/100. Ogolnie polecam
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Q7 6.0
Polecam