Silnik 6.0 V12 TDI CR 500KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 28017

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA18822.11.2020

Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię k

Odradzam

6.70

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 6.0 TDI występuje w modelu Q7 marki Audi. Produkowany jest od 2006 roku. Najmocniejszy silnik Diesla w aucie seryjnie produkowanym. Pojemność 6 litrów, moc 500KM, pierwsza setka osiągana po niespełna 6 sekundach przy czym rewelacyjnie niskie spalanie na poziomie 11.5 litra oleju napędowego. Rewelacyjne wyniki ,które bardziej pasują do auta sportowego niż do dużego SUV-a. Tak wspaniałe wyniki osiągnięto dzięki dwóm turbosprężarkom o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwaczom piezoelektrycznym oraz układowi common rail wytwarzającemu ciśnienie 2000 bar.

Oznaczenia silnika: CCGA

Zalety:
bardzo dobra dynamika
trwała jednostka
brak większych awarii

Wady:
drogi serwis
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 86

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 11.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Wspaniały silnik i super moc ale jak kazdy ma swoje wady. Moj egzemplaz sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny tak co 10-15kkm. Spalanie nie jak podaj producent 11l/100, a 16l/100 i to przy oszczednej jezdzie, a normalnie do okolo 20-25l/100. Ogolnie polecam

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Q7 6.0

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.