Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 166989

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)18.01.2021

zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Odradzam

5.49

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)18.01.2021

Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie r

Odradzam

7.10

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)17.01.2021

Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol

Polecam

7.10

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.01.2021

Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd

Polecam

7.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 DCI 130KM /Energi (R9M) został skonstruowany wspólnie przez Renault i Nissan a jego debiut przypada na 2011 rok w Renualt Scenic III .Często jest nazywany młodszym bratem dobrze znanej jednostki 2.0dCI ,ponieważ konstrukcyjnie  jest  zbliżony właśnie do 2.0dCi.Silnik o oznaczeniu R9M posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i niewielkiej bezwładności, co przekłada się na lepsze osiągi.We wszystkich modelach posiada on moc 130 KM. Jednostka ekologiczna ,nowoczesna i zaawansowana technologicznie.W silniku zastosowano nowatorskie rozwiązania takie jak Niskociśnieniowy EGR ,pompę oleju o zmiennej pojemności,technologię zmiennego zawirowania mieszankę.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych FAP, w którym zastosowano nowoczesny system wielowtrysku który odpowiada z jego regeneracje.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.Na rynku spotkamy odmianę tego silnika o nazwie Energi z nowoczesnymi rozwiązaniami takimi jak system. Stop&Start, która wstrzymuje prace silnika w momentach gdy pojazd zatrzymuje się np. w korku ulicznym. To pozwala na zminimalizowanie spalania oraz emissji spalin przez co silnik jest jednym z najbardziej oszczędnych na rynku.Wadą powyższego systemu są dodatkowe koszta serwisu oraz części zamiennych.Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
silnik dynamiczny
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi
filtr cząstek stałych

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 606

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 343
Średnia (głosów 41):
(7.1)
Trwałość
 6.24/10
Utrzymanie
 6.78/10
Dynamika
 8.27/10

Głosy według opinii:

2714

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Scenic III 16dci 18.01.2021
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie również padło turbo przy przebiegu 175tys. po zrobieniu turbo, dwa wtryski, musiałem też zrobić rozrząd (przebieg 100% oryginał) teraz mam przebieg 240tys. a wsadziłem już w silnik prawie 10tys złotych

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 16dciRocznik: 2013Przebieg: 240 Śr. spalanie: 6.8
Nissan X-Trail T32 17.01.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowolony(odpukac)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Sam zalety

Wady:Bez wad

Odmiana silnika: Silnik 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)Rocznik: 2017Przebieg: 50000 Śr. spalanie: 5.5
Megane 1,6dci130 15.01.2021
Średnia:
(4.00)
Tak

Opinia: Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wydatkami

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Dobra dynamika i elastyczność

Wady:układ paliwowy

Odmiana silnika: 1,6dciRocznik: 2014Przebieg: 179 Śr. spalanie: 7.1
Grand Scenik 1600 dci 09.12.2020
Średnia:
(4.00)
Tak

Opinia: jeździł dobrze dopóki nie pojawiły się problemy z silnikiem. Kupować tylko nowy i sprzedawać przy 150 tyś bo koszty napraw są okropne.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:dynamiczny i oszczędny

Wady:kupować tylko nowy z gwarancją, bo koszty napraw są bardzo duże

Odmiana silnika: 1600 diezel dciRocznik: 2015Przebieg: 188 Śr. spalanie: 7
18.10.2020
Średnia:
(2.00)
Nie

Opinia: potwierdzam i odradzam wszystkim, astronomiczne koszty serwisu, spalanie w katalogu bardzo mocno zaniżone co do faktycznego spalania w 1,5roku 7 wizyt w serwisie w tym 6 z silnikiem i raz laweta.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (4/10)

Zalety:

Wady:astronomiczne koszty serwisu, słabe wtryski

Odmiana silnika: 130Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.