Silnik 2.0 dCi M9R - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 169155

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.17

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15)12.12.2019

60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o oznaczeniu (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L


Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 571

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 151
Średnia (głosów 52):
(8.96)
Trwałość
 9.23/10
Utrzymanie
 8.42/10
Dynamika
 9.23/10

Głosy według opinii:

511

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Laguna 2 ph2 grandtour 23.08.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik sprawuje się wzorowo. Ja osobiście mam go od 2 miesięcy i leje olej 2t półsyntetyk z orlenu :) do paliwa w stosunku 1:150 tak miałem przy hdi-kach bo miałem opiłki w filtrze i tu profilaktycznie też leje. Silnik ciszej pracuje. Auto nie ma kopa zauważalnego do ok.-2200 obrotów raczej płynnie przyspiesza. Lepiej to wygląda między 2200-3000 obrotów. Ze względu na dwumas trzymam go właśnie na ok 1800 obr. min lub więcej. Autko ma 180000 km i nie słychać dwumasy sprzęgło ładnie bierze na środku. Jedno co istotne to spalanie które wg. komputera po trasie Rzeszów - Zakopane czyli 574 km wyniosło średnio 7,5 l /100 km przy 5 osobowej rodzince i gratach w bagażniku( Po mieście 9l). Wg mnie jest to dużo jak na diesla ale przed wyjazdem sprawdziłem ile faktycznie pali i zalałem pod korek przed i po i....wydawało by się że komp przekłamuje a raczej zaniża. W tym przypadku okazało się zgoła inaczej. Udało mi się zatankować 36 l paliwa co daje średnią 6,3 l/100 i to jest wg. mnie dobry wynik. Dodam jeszcze że na autostradzie jechałem 140 tempomat na zakopiance 110 i oczywiście blisko Zakopanego 1h korki z podjeżdżaniem o parę metrów. Co jeszcze z istotnych rzeczy zaślepiłem EGR :) oraz wymieniłem membranę odmy ale te zabiegi były raczej profilaktyczne. Oczywiście jest to nadal laguna II i czujnik poziomowowania ksenonów muszę wymienić i klima przestała działać bląd 090 czyli coś ze sprzęgłem (sprężarka zexel) napięcie na kostce do sprężarki jest więc albo cewka albo dystanse na sprzęgle...Miałem wcześniej lagunę z 2003 r. z silnikiem 2.0 T benzyna więc to i tak niedużo problemów z elektryką jak do na razie:).

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.0 DCI 150 KM bez fapRocznik / Przebieg: 180000 Śr. spalanie: 8
Renault Grand Scenic III 09.08.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Grand Scenic III, 2.0 dci 150 KM, M9R 615 z 2011. Auto kupilem w roku 2014 z przebiegiem 212 tys km. Ogolnie to bardzo dobra jednostka i nie odmowila mi nidgy posluszenstwa. Auto ma dzis 376 tys. Niestety, nie obylo sie bez napraw osprzetu. Nie liczac zmian oleju co 15 tys oraz filtrow, klockow i zawieszenia: 215 tys - alternator i dmuchawa kabinowa 245 tys - nowa turbina, odma i intercooler (mialem olej w intercoolerze i myslalem ze tu turbo, ale okazalo sie ze nie, wiec wymiana jej nie byla tak konieczna) 330 tys - nowy kondenser klimatyzacji, nowy olej skrzynia automat 350 tys - ocierajace kolo pasowe (typwe dla M9R), nowy zawor EGR 375 tys - nowa pompa paliwa CR, stara ciekla i prawie zapalila auto Ogolnie: z automatem auto smiga fajnie, silnik rozpedza auto do 180 km/h a pojedzie nawet 200. Spala jednak sporo bo srednia (glownie trasy) to 8-9 l / 100 km. Niestety jak to w dieslu, wysokie koszty ww napraw no i poniewaz to renault - mega spadek na wartosci. (m.in. dlatego nie zdecydowalismy sie sprzedaz auta i zajezdzic je do smierci)

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 2.0 dci, M9R 615. 150 KMRocznik / Przebieg: 2011 / 375.000 Śr. spalanie: 9
Jakub 17.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Swoją Lagunę z silnikiem o mocy 173 KM kupiłem z przebiegiem 95000 km., teraz ma najechane 135000 i do tej pory silnik jest praktycznie bezobsługowy. Na duży plus kultura pracy silnika i jego dynamika. Jeśli umie się o niego zadbać (częsta wymiana oleju, chłodzenie turbo itd.) odwdzięczy się bezawaryjnością. DPF jak na razie nie sprawia problemów. Po częstszej jeździe na krótszych odcinkach można zauważyć jego wypalanie. Podsumowując wg. mnie najlepszy nowy diesel 4 cylindrowy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna 3 Grandtour 173KMRocznik / Przebieg: 2012/135 Śr. spalanie: 7.5
krzysztof 13.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy, turbina chłodzona cieczą, bezpośredni wtrysk boscha, świetna kultura pracy, do tego bezawaryjny a zarazem długowieczny. (sąsiad ma Lagunę III z tym silnikiem z przebiegiem 540 tys km) . Bardzo dynamiczny i oszczędny. Czego chcieć więcej.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 160Rocznik / Przebieg: 2010/120 Śr. spalanie: 7.5
Marek 03.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Polecam wszystkim . Posiadam 2,0 dci 150 KM w lagunie III jestem bardzo zadowolony najbardziej zaskoczony jestem dynamika tego silnika. 6- biegowa skrzynia nie do zatrzymania. Jestem użytkownikiem na długich trasa do 200 Km ale zdarza mi się podróżować na krótkich odcinkach 8-9 Km. Moja wersja posiada filtr cząstek stałych FAP jest on bez problemowy. Wypala sie na bieżąco. Jednak prawdą jest ze nie ma co się bać samochodów francuski z filtrem cząstek stałych . Polecam wszystkim śmiało model samochodu jak i silnik . A na pewno nie będziecie żałować !!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Laguna III 2009Rocznik / Przebieg: 235000 Śr. spalanie: 6.8

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów