Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch-nienaprawialne
Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
Seat Leon ST (III gen) przedlift z 2014 r., 1.6 TDI 105KM CLHA. Przejechane aktualnie 205 tys.km przebiegu, auto użytkowane w Niemczec
8.75
Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprz
8.10
Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej
8.96
Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (
6.56
Silnik 2.0dCi o oznaczeniu (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan.Jednostka występowała w różnych odmianach mocy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada,mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami o przebiegach 200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.
Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu
Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
FAP !!!
Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem FAP
Wersja 150KM w większości z Filtrem FAP
Wersja 130KM występowała bez FAP po 2010r wszystkie modele
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej 2T. Silnik bezawaryjny. Jakby jeszcze palił deko mniej to by była bajka ale auto duże i eksploatowane w mieście wiec nie ma się co dziwić. Z DPF tez nie ma żadnego problemu. Polecam
Zalety:Kultura pracy Bezawaryjność.
Wady:Spalanie Duża ilość oleju potrzebna do wymiany
Odmiana silnika: 150/M9R | Rocznik: 2011 | Przebieg: 200000 | Śr. spalanie: 7.25 |
Opinia: Silnik sprawuje się wzorowo. Ja osobiście mam go od 2 miesięcy i leje olej 2t półsyntetyk z orlenu :) do paliwa w stosunku 1:150 tak miałem przy hdi-kach bo miałem opiłki w filtrze i tu profilaktycznie też leje. Silnik ciszej pracuje. Auto nie ma kopa zauważalnego do ok.-2200 obrotów raczej płynnie przyspiesza. Lepiej to wygląda między 2200-3000 obrotów. Ze względu na dwumas trzymam go właśnie na ok 1800 obr. min lub więcej. Autko ma 180000 km i nie słychać dwumasy sprzęgło ładnie bierze na środku. Jedno co istotne to spalanie które wg. komputera po trasie Rzeszów - Zakopane czyli 574 km wyniosło średnio 7,5 l /100 km przy 5 osobowej rodzince i gratach w bagażniku( Po mieście 9l). Wg mnie jest to dużo jak na diesla ale przed wyjazdem sprawdziłem ile faktycznie pali i zalałem pod korek przed i po i....wydawało by się że komp przekłamuje a raczej zaniża. W tym przypadku okazało się zgoła inaczej. Udało mi się zatankować 36 l paliwa co daje średnią 6,3 l/100 i to jest wg. mnie dobry wynik. Dodam jeszcze że na autostradzie jechałem 140 tempomat na zakopiance 110 i oczywiście blisko Zakopanego 1h korki z podjeżdżaniem o parę metrów. Co jeszcze z istotnych rzeczy zaślepiłem EGR :) oraz wymieniłem membranę odmy ale te zabiegi były raczej profilaktyczne. Oczywiście jest to nadal laguna II i czujnik poziomowowania ksenonów muszę wymienić i klima przestała działać bląd 090 czyli coś ze sprzęgłem (sprężarka zexel) napięcie na kostce do sprężarki jest więc albo cewka albo dystanse na sprzęgle...Miałem wcześniej lagunę z 2003 r. z silnikiem 2.0 T benzyna więc to i tak niedużo problemów z elektryką jak do na razie:).
Odmiana silnika: 2.0 DCI 150 KM bez fap | Rocznik / Przebieg: 180000 | Śr. spalanie: 8 |
Opinia: Grand Scenic III, 2.0 dci 150 KM, M9R 615 z 2011. Auto kupilem w roku 2014 z przebiegiem 212 tys km. Ogolnie to bardzo dobra jednostka i nie odmowila mi nidgy posluszenstwa. Auto ma dzis 376 tys. Niestety, nie obylo sie bez napraw osprzetu. Nie liczac zmian oleju co 15 tys oraz filtrow, klockow i zawieszenia: 215 tys - alternator i dmuchawa kabinowa 245 tys - nowa turbina, odma i intercooler (mialem olej w intercoolerze i myslalem ze tu turbo, ale okazalo sie ze nie, wiec wymiana jej nie byla tak konieczna) 330 tys - nowy kondenser klimatyzacji, nowy olej skrzynia automat 350 tys - ocierajace kolo pasowe (typwe dla M9R), nowy zawor EGR 375 tys - nowa pompa paliwa CR, stara ciekla i prawie zapalila auto Ogolnie: z automatem auto smiga fajnie, silnik rozpedza auto do 180 km/h a pojedzie nawet 200. Spala jednak sporo bo srednia (glownie trasy) to 8-9 l / 100 km. Niestety jak to w dieslu, wysokie koszty ww napraw no i poniewaz to renault - mega spadek na wartosci. (m.in. dlatego nie zdecydowalismy sie sprzedaz auta i zajezdzic je do smierci)
Odmiana silnika: 2.0 dci, M9R 615. 150 KM | Rocznik / Przebieg: 2011 / 375.000 | Śr. spalanie: 9 |
Opinia: Swoją Lagunę z silnikiem o mocy 173 KM kupiłem z przebiegiem 95000 km., teraz ma najechane 135000 i do tej pory silnik jest praktycznie bezobsługowy. Na duży plus kultura pracy silnika i jego dynamika. Jeśli umie się o niego zadbać (częsta wymiana oleju, chłodzenie turbo itd.) odwdzięczy się bezawaryjnością. DPF jak na razie nie sprawia problemów. Po częstszej jeździe na krótszych odcinkach można zauważyć jego wypalanie. Podsumowując wg. mnie najlepszy nowy diesel 4 cylindrowy.
Odmiana silnika: Laguna 3 Grandtour 173KM | Rocznik / Przebieg: 2012/135 | Śr. spalanie: 7.5 |
Opinia: Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy, turbina chłodzona cieczą, bezpośredni wtrysk boscha, świetna kultura pracy, do tego bezawaryjny a zarazem długowieczny. (sąsiad ma Lagunę III z tym silnikiem z przebiegiem 540 tys km) . Bardzo dynamiczny i oszczędny. Czego chcieć więcej.
Odmiana silnika: 160 | Rocznik / Przebieg: 2010/120 | Śr. spalanie: 7.5 |
Renault Espace IV FL 2.0 dCi 150KM (M9R)
Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 150KM (M9R)
Renault Koleos I 2.0 dCi 150KM (M9R)
Renault Koleos II 2.0 dCi 177KM (M9R)
Renault Laguna II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)
Renault Laguna III 2.0 dCi 131KM (M9R)
Renault Laguna III 2.0 dCi 150KM (M9R)
Renault Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)
Renault Scenic III 2.0 dCi 160KM (M9R)
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.