Silnik 1.4 HDI 8V 68/70KM (DV4TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 87140

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)23.04.2019

Silnik jest Ok. Dynamiczny oszczędny, cichy, wysoka kultura pracy. Jeżdżę tym autem 3 lata po mieście, trasy długie i dłuższe.

Polecam

8.33

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)23.04.2019

Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji)

Polecam

6.53

Silnik 3.0d N57 D30TU (od 2011)23.04.2019

Super auto, niezawodny silnik.

Polecam

9.50

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)22.04.2019

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo

Polecam

8.04

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 HDI o mocach 68KM,70KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2001 roku.Konstrukcja powstał przy współpracy koncernu PSA oraz Ford i trafił pod maski  Citroen,Peugeota,Forda oraz Mazdy.Jednostka  miała zastąpić wysłużoną jednostkę wolnossącą 1.5 D.Od 2003 roku znalazł się pod maską Forda Fiesta oraz Fusion, a od 2007.r w Mazdzie 2.Trzeba nadmienić że z racji pojawienia się bliźniaczych modeli Citroena C1,Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo opracowano odmianę 54-konną.Silniki system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch oraz turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek.Ogromnym plusem był  brak Dwmasowego koła zamachowego często awaryjnego i kosztownego w naprawie.Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach i zazwyczaj przez nie odpowiednie użytkowanie,nie terminowe wymiany olejów,filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa.Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek,EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 68KM charakteryzują się dobrymi wynikami w kwestii spalania na poziomie 4l na 100 km jednak jego dynamika pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej jednak strony jego prosta konstrukcja zapewni nam bardzo dużą trwałość oraz niskie koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niskie zużycie paliwa
niskie ceny serwisu i części
wtryski podlegają regeneracji

Wady:
przeciętna kultura pracy
lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
awarie turbosprężarki
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Silniki,lata i ich odmiany :

2001r- 1.4 HDI  68KM/70KM

2002-2005r- 1.4 HDI 90KM

2005-2011r- 1.4 HDI 54KM

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 230

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 65
Średnia (głosów 21):
(8.63)
Trwałość
 9.48/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 6.76/10

Głosy według opinii:

210

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jaca 05.12.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Idealne auto miejskie. Super niskie spalanie, przy całkiem przyzwoitej dynamice jak na 70KM. Niskie koszty utrzymania, bardzo duża dostępność tanich części. Dość głośno zaczyna się robić po przekroczeniu 120km/h - szczególnie uciążliwe jeśli jest się przyzwyczajonym do innego 6-biegowego auta. Generalnie jeśli o usterki chodzi to padły mi dwa wtryski, zaczęły lać, ale na szczęście wymiana na regenerowane bardzo tania bo po 200zł/szt.. Coroczna wymiana oleju i filtrów, wymieniane były wahacze z przodu, wymieniłem sprężyny, końcówki drążka - wszystkie wymiany w przyzwoitych cenach. Jedyne co może zaskoczyć to koszt filtra paliwa (z czujnikiem wody), sama wymiana banalnie prosta, ale koszt filtra wysoki/za wysoki. Podobno pada tylna belka, ja jeszcze nie robiłem bo jest ok."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 70KM Rocznik / Przebieg: 2004/150000 Śr. spalanie: 4.5
Raphael 04.12.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Rewelacja. Nie ma się do czego przyczepić. Nawet krytykowana dynamika w małym C2 jest na przyzwoitym poziomie. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Citroen C2 1.4HDI / 68 KM Rocznik / Przebieg: 2005 / 120 000 Śr. spalanie: 4.3
Mario 15.06.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Od trzech lat posiadam Peugeota 307 rocznik 2003 w wersji 1.4 hdi 68hp. Samochodu używam jedynie jako wózek na zakupy, na sobotnie krótkie wypady i trasy lotnisko-dom. Zamuła straszna, silnik lekko spocony, ale poza wymianą części serwisowych (olej, płyny, zawieszenie) z samochodem nic sie nie dzieje. Nadal zachodzę w głowę jak to możliwe we francuzie??? Prosty niczym cep. Byle laik (taki jak ja) z książką, odpowiednimi narzędziami i odrobiną zaparcia potrafi to auto bez problemu ogarnąć. Co do komfortu to 307 jest bardzo przestronny. Posiada ogromny (co ważne) "kwadratowy" bagażnik, podłokietniki(chyba nie w każdej wersji. Ot taka mi sie trafiła), bardzo wygodne kubełkowate fotele, mnóstwo przestrzeni nad głową i inne szmery bajery. Mimo swoich lat to auto w środku prezentuje sie duzo lepiej niz np nowe wnętrza małych fordów(konsola a'la strar trek a.d 1970) czy tym bardziej opli(wszystko pod kątem prostym sic.). No ale to tylko moja subiektywna opinia. Spalanie, mimo, że nie tak dobre jak w c3, 206 czy fieście, nadal robi wrażenie. na jednym baku(60 litrów) pozwala przejechać 700-900kilometrów"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Peugeot 307/68km Rocznik / Przebieg: 2003/182000 Śr. spalanie: 7
Maciek 31.03.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto w rodzinie od 8 lat, kupione z przebiegiem 220 tys km, aktualnie 285 tys. Auto w całości użytkowane w mieście. Spalanie 6 litrów (żona), 5 litrów (ja). Przez ten czas absolutnie żadnej awarii, jedyne awarie to przekaźnik wentylatora nawiewu klimy x2 (jak ktoś wie jak naprawić to koszt zamyka się w 20zł) Innych awarii przez ten okres brak. Auto naprawdę super. To co ważne pomimo swojego wieku póki co ani grama rdzy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: c3 68km Rocznik / Przebieg: 2006/285000 Śr. spalanie: 6
Robert 03.05.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik rewelacja.Samochód miał wylądować na szrocie ale ze względu na swoją nie zniszczalność jest katowany dalej 5000 km miesięcznie.Zakupiłem go z przebiegiem 100kkm zrobiłem 275kkm w tym czasie padł rozrusznik i kilka razy łożyska przód i kilka belek.Jeszcze zamontuję intercooler i dodam że próbowałem wymienić rozrząd po około 350kkm ale było zimno i nowy pasek wyglądał dużo gorzej od oryginału i stwierdziłem że nie warto.Spalanie zależy od temperatury zima trasa 4,3 lato trasa 6"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: xsara2 kombi 68km Rocznik / Przebieg: 2003 375kkm Śr. spalanie: 4.8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.