Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 241903

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)18.01.2020

Ponad 261000 bez większych problemów. Ostatnio wymieniono zawór SCV, pompę wody na Hepu, pasek napędu osprzętu, 9 letni akumulato

Polecam

8.21

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)16.01.2020

Jeśli ktoś lubi lać litr oleju na 1 tys km to ok

Odradzam

6.22

Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH)15.01.2020

Najechane 350 tyś km w 5 lat. Przez ten okres 2x rozrząd ,kpl sprzęgło z 2-masą, turbo nowe. + wiadomo to co się zużywa klocki t

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 HDI występuje w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Generuje moc 75KM, 90KM(silniki 16 zaworowe) po 2010 roku zastąpiony jednostką o mocy 92KM (jednostka 8 zaworowa). Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe. Silnik 1.6 HDI 90KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego. Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto również sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę,które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki.Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika,koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy !!! W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jednostką udaną,niewątpliwie jej największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność
niski poziom spalanie
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
przeciętna dynamika
lejące wtryski
awarie turbiny
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 1.6 HDI 90KM o symbolu(9HX)-turbo stała geometria bez dwumasy

Silnik 1.6 HDI 90KMo symbolu (9hHV) - turbo zmienna geometria ,FAP,koło dwumasowe

Jednak najlepiej sprawdzić takie info. w serwisie po numerze VIN.!!!

Od 2010r silnik 8-zaworowy nowszej generacji 1.6HDI (DV6D) o mocy75,92KKM !!!

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 497

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 134
Średnia (głosów 33):
(8.49)
Trwałość
 8.82/10
Utrzymanie
 8.45/10
Dynamika
 8.21/10

Głosy według opinii:

321

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot Citroen 08.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: A Ja napiszę patrząc z perspektywy mechanika :] Lubiący puścić olej z pod uszczelniaczy olejowych wtryskiwaczy i z pod korków głównego kanału olejowego bloku silnika ba! lubią się popuścić także dobrze pamiętać przy wymianie rozrządu czy sprzęgła by zwalić koło zamachowe i to sprawdzić, słabe wykonanie osłon termicznych od katalizatora to samo się tyczy mocowań obudowy filtra powietrza i to tyle to są rzeczy które na myśl o 1.6 hdi mi wskakują :] Kilka razy wtryskiwacze do regeneracji wyciągane, 2 turbiny, raz łańcuch między wałkami przeskoczył ale to są naprawy które można policzyć na palcach jednej ręki. Jeżeli wiesz, że czasami trzeba zmienić olej + filtry i to robisz regularnie to śmiało kupuj a będzie Ci służył sporo kilometrów. [piszę o wersji bez zmiennej geo i dpf]

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 HDI 90KMRocznik / Przebieg: Wszystkie Śr. spalanie:
Mariusz 18.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Miałem ten samochód od nowości tzn. od 2007 r. do 2018 r. kupiony w salonie i sprzedany przy przebiegu ok. 110 tyś. km. Praktycznie bez awaryjny nic przy nim nie robiłem z wyjątkiem z hamowania do 111 KM. Silniczek bardzo żwawy i oszczędny, godny polecenia jak ktoś o niego dba (wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych na czas). Szkoda że już takich silników nie robią.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CITROEN PICASSORocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.5
Damian 15.02.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Polecam ten silnik.Jest trwały oraz ma niskie spalanie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 308/90Rocznik / Przebieg: 2008/226000 Śr. spalanie: 5
sławek 13.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam 2 Berlinga 75 i 90 KM . Różnica w jeździe olbrzymia. Przy jednym po ok 90 tys. km zaświeciła się lampka silnika . Okazało się że smok olejowy był zapchany i groziło to zatarciem motoru. Przy drugim automatycznie też kazałem zdjąć miskę olejową i sprawdzić. O dziwo auto, które jeździ na krótkich odcinkach miało miskę czystą. Powodem był olej innej firmy w każdym z aut. do tej pory a mają po 150-180 tys km żadnych przygód

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 75/90Rocznik / Przebieg: 2010 - 180 tys Śr. spalanie: 5.5
Walera 31.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik lubi wysokie obroty, ale za to idzie jak burza, do tego auta w sam raz. Szczerze polecam. Nt awaryjności nic nie mogę się wypowiedzieć bo nic się - odpukać - nie dzieje. Olej i filtry co 10 tysięcy - markowe. Paliwo Verva ON.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: C3PicassoRocznik / Przebieg: 130000 Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.