Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 274002

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 HDI występuje w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Generuje moc 75KM, 90KM(silniki 16 zaworowe) po 2010 roku zastąpiony jednostką o mocy 92KM (jednostka 8 zaworowa). Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe. Silnik 1.6 HDI 90KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego. Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto również sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę,które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki.Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika,koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy !!! W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jednostką udaną,niewątpliwie jej największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność
niski poziom spalanie
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
przeciętna dynamika
lejące wtryski
awarie turbiny
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 1.6 HDI 90KM o symbolu(9HX)-turbo stała geometria bez dwumasy

Silnik 1.6 HDI 90KMo symbolu (9hHV) - turbo zmienna geometria ,FAP,koło dwumasowe

Jednak najlepiej sprawdzić takie info. w serwisie po numerze VIN.!!!

Od 2010r silnik 8-zaworowy nowszej generacji 1.6HDI (DV6D) o mocy75,92KKM !!!

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 518

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 139
Średnia (głosów 38):
(8.43)
Trwałość
 8.79/10
Utrzymanie
 8.37/10
Dynamika
 8.13/10

Głosy według opinii:

362

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 308 13.08.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Swietny, oszczedny, kulturalny i niezawodny silnik. Latam nim od nowosci na trasie Szczecin-Wolfsburg, oraz lokalnie po Niemczech, czasem tez Szczecinie. Zaliczyl tez wakacje we Wloszech, Francji i paru innych miejscach. Turbo od nowosci, a zbliza sie 370 tysiecy na liczniku. Sitko przed turbo wyjete w serwisie przy pierwszym przegladzie. Raz, czy dwa wymienione uszczelki pod wtryskami. Poza tym olej wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta, czyli co 20 tysiecy i zawsze Total. Spalanie smieszne, oleju nie bierze wcale mimo duzego przebiegu. Chetnie poszedlbym i kupil to auto jeszcze raz. Mialem sprzedac, ale naprawy auta nie sa drogie, a niezawodnosc stoi na wysokim poziomie. To juz moj drugi lew od nowosci. Pierwszym byla 106 1.1 benzynka i auto tez sprawowalo sie super. Nie dam nic zlego powiedziec na firme Peugeot. Moze mialem szczescie, ale ja naprawde jestem zadowolony z tych aut i silnikow. Wiem, ze mieli troche wpadek z benzynami THP, ale przy przejsciu na downsizing wiele firm mialo silnikowe wpadki. Naprawde polecam ten silnik!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Kultura pracy, dynamika, spalanie, niezawodnosc, brak zuzycia oleju, tanie naprawy i ogolne zadowolenie przez ostatnich ponad 11 lat. Auto tankuje zazwyczaj paliwem premium. W Polsce i w Niemczech.

Wady:Wg mnie brak wiekszych wad. To prosty silnik, w ktorym nie psuje sie wiecej ani mniej niz u konkurencji. Po ponad 11 latach uzytkowania jestem w pelni zadowolony. Swietny motor!

Odmiana silnika: 1.6 HDI 9HXRocznik: 2009Przebieg: 367000 Śr. spalanie: 5.2
Peugeot 207 30.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Zakupiłem samochód z przebiegiem 173 tys. od tamtej pory jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana uszczelki pod EGR i opaski zaciskowej łączącej EGR z rurą prowadzącą do dolotu. Spalanie w tym samochodzie to jest żart, 5L ropy przy cyklu mieszanym 4L w trasie przy prędkości 100-110 km/h. Przy 130-140 km/h ok. 5-5,5L. Odradzam wyciąganie sitka z przewodu turbiny, jeśli olej jest wymieniany regularnie co 10 tys. lub co rok (co nastąpi pierwsze) to nie będzie problemu z zatykaniem sitka, a usunięcie go powoduje spadek ciśnienia oleju/słabsze smarowanie turbiny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie Tanie części

Wady:Pokrywa zaworów z membraną odmy po dłuższym czasie przestaje spełniać swoją funkcję i trzeba wymienić całą pokrywę, koszt oryginalnej pokrywy to ok. 200 zł

Odmiana silnika: 9HXRocznik: 2008Przebieg: 197000 Śr. spalanie: 5.0
308 25.05.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w trasie ok 4Litry a w mieście ok 6 Litrów przy w miarę dobrej dynamice.Tylko taki silnik ma rację bytu w dzisiejszych czasach bo jest najmniej problematyczny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:tani w utrzymaniu i bardzo oszczędny

Wady:podkładki od wtrysków puszczają

Odmiana silnika: 9HX 90 KMRocznik: 2008Przebieg: 181000 Śr. spalanie: 5.5
Partner II 18.02.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam go od nowości i poza wymianami standardowymi (paski, klocki, płyny) naprawiałem tylko sprzęgło, przepływomierz i zawór EGR. EGR chyba niepotrzebnie bo po jego wymianie kontrolka niesprawności silnika ponownie się zapaliła a diagnosta chyba nie znał angielskiego bo na moją uwagę że tester podaje awarię przepływomierza stwierdził że "to się nie psuje", ale wymienił i kontrolka ponownie się nie zapaliła. Ostatnio zapłaciłem sporo kasy za uszczelnienie silnika (uszczelki wtrysków, pokrywka klawiatury z uszczelką i inne). Odkręcił się również jeden wtrysk (częsta usterka) i musiałem myć silnik z czarnej sadzy.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Bezawaryjność, brak dwu-masy i filtra cząstek stałych.

Wady:Wymagana duża dbałość eksploatacyjna: częsta wymiana oleju i filtrów, dobre paliwo. Kiepska jakość plastików wtyczek, przewodów, zatrzasków i innych Pali dużo ale buda Partnera jest duża i ciężka.

Odmiana silnika: 90KMRocznik: 2009Przebieg: 170 Śr. spalanie: 8
Peugeot Partner 01.02.2020
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Kupiłem z przebiegiem 249000, rocznik 2013. Mechanik, który "sprawował pieczę" po ASO nad tym samochodem powinien mieć obcięte ręce, żeby więcej nie otworzył maski. Skopał w silniku wszystko co się dało. Zmienił jakiś parametr w dotryskiwaniu płynu do paliwa, że wyskakuje na komputerze, że dawka jest za wysoka. Wypalanie FAP włącza się co 40-60 km. Filtr został zregenerowany w znanej firmie w Krakowie. Dopalanie włącza się dalej. Może i by dobrze silnik pracował, jakby nie pseudo-mechanik. Po za tym leją wtryski, wszystkie poszły do regeneracji. Koszty jakie poniosłem za pół roku użytkowania to prawie 4000zł. Ogólnie zraziłem się do tego motoru.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: DV6DRocznik: 2013Przebieg: 249000 Śr. spalanie: 6.8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów