Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 258550

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 HDI występuje w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Generuje moc 75KM, 90KM(silniki 16 zaworowe) po 2010 roku zastąpiony jednostką o mocy 92KM (jednostka 8 zaworowa). Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe. Silnik 1.6 HDI 90KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego. Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto również sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę,które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki.Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika,koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy !!! W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jednostką udaną,niewątpliwie jej największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność
niski poziom spalanie
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
przeciętna dynamika
lejące wtryski
awarie turbiny
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 1.6 HDI 90KM o symbolu(9HX)-turbo stała geometria bez dwumasy

Silnik 1.6 HDI 90KMo symbolu (9hHV) - turbo zmienna geometria ,FAP,koło dwumasowe

Jednak najlepiej sprawdzić takie info. w serwisie po numerze VIN.!!!

Od 2010r silnik 8-zaworowy nowszej generacji 1.6HDI (DV6D) o mocy75,92KKM !!!

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 512

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 135
Średnia (głosów 36):
(8.36)
Trwałość
 8.72/10
Utrzymanie
 8.28/10
Dynamika
 8.08/10

Głosy według opinii:

342

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

308 25.05.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w trasie ok 4Litry a w mieście ok 6 Litrów przy w miarę dobrej dynamice.Tylko taki silnik ma rację bytu w dzisiejszych czasach bo jest najmniej problematyczny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:tani w utrzymaniu i bardzo oszczędny

Wady:podkładki od wtrysków puszczają

Odmiana silnika: 9HX 90 KMRocznik: 2008Przebieg: 181000 Śr. spalanie: 5.5
Partner II 18.02.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam go od nowości i poza wymianami standardowymi (paski, klocki, płyny) naprawiałem tylko sprzęgło, przepływomierz i zawór EGR. EGR chyba niepotrzebnie bo po jego wymianie kontrolka niesprawności silnika ponownie się zapaliła a diagnosta chyba nie znał angielskiego bo na moją uwagę że tester podaje awarię przepływomierza stwierdził że "to się nie psuje", ale wymienił i kontrolka ponownie się nie zapaliła. Ostatnio zapłaciłem sporo kasy za uszczelnienie silnika (uszczelki wtrysków, pokrywka klawiatury z uszczelką i inne). Odkręcił się również jeden wtrysk (częsta usterka) i musiałem myć silnik z czarnej sadzy.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Bezawaryjność, brak dwu-masy i filtra cząstek stałych.

Wady:Wymagana duża dbałość eksploatacyjna: częsta wymiana oleju i filtrów, dobre paliwo. Kiepska jakość plastików wtyczek, przewodów, zatrzasków i innych Pali dużo ale buda Partnera jest duża i ciężka.

Odmiana silnika: 90KMRocznik: 2009Przebieg: 170 Śr. spalanie: 8
Peugeot Partner 01.02.2020
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Kupiłem z przebiegiem 249000, rocznik 2013. Mechanik, który "sprawował pieczę" po ASO nad tym samochodem powinien mieć obcięte ręce, żeby więcej nie otworzył maski. Skopał w silniku wszystko co się dało. Zmienił jakiś parametr w dotryskiwaniu płynu do paliwa, że wyskakuje na komputerze, że dawka jest za wysoka. Wypalanie FAP włącza się co 40-60 km. Filtr został zregenerowany w znanej firmie w Krakowie. Dopalanie włącza się dalej. Może i by dobrze silnik pracował, jakby nie pseudo-mechanik. Po za tym leją wtryski, wszystkie poszły do regeneracji. Koszty jakie poniosłem za pół roku użytkowania to prawie 4000zł. Ogólnie zraziłem się do tego motoru.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: DV6DRocznik: 2013Przebieg: 249000 Śr. spalanie: 6.8
Peugeot Citroen 08.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: A Ja napiszę patrząc z perspektywy mechanika :] Lubiący puścić olej z pod uszczelniaczy olejowych wtryskiwaczy i z pod korków głównego kanału olejowego bloku silnika ba! lubią się popuścić także dobrze pamiętać przy wymianie rozrządu czy sprzęgła by zwalić koło zamachowe i to sprawdzić, słabe wykonanie osłon termicznych od katalizatora to samo się tyczy mocowań obudowy filtra powietrza i to tyle to są rzeczy które na myśl o 1.6 hdi mi wskakują :] Kilka razy wtryskiwacze do regeneracji wyciągane, 2 turbiny, raz łańcuch między wałkami przeskoczył ale to są naprawy które można policzyć na palcach jednej ręki. Jeżeli wiesz, że czasami trzeba zmienić olej + filtry i to robisz regularnie to śmiało kupuj a będzie Ci służył sporo kilometrów. [piszę o wersji bez zmiennej geo i dpf]

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 HDI 90KMRocznik / Przebieg: Wszystkie Śr. spalanie:
Mariusz 18.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Miałem ten samochód od nowości tzn. od 2007 r. do 2018 r. kupiony w salonie i sprzedany przy przebiegu ok. 110 tyś. km. Praktycznie bez awaryjny nic przy nim nie robiłem z wyjątkiem z hamowania do 111 KM. Silniczek bardzo żwawy i oszczędny, godny polecenia jak ktoś o niego dba (wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych na czas). Szkoda że już takich silników nie robią.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CITROEN PICASSORocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.