Silnik 1.6 HDI 16V 90KM DV6ATED4 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 198580

Silników używa:

HDI
Silnik 1.6 HDI 16V 90KM DV6ATED4

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach z symbolem (9hHV)

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000-240.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego. Z kołem dwumasowym w wersjach z symbolem (9hHV)

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach z symbolem (9hHV)

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 1.6 HDI 90KM o symbolu(9HX)-turbo stała geometria bez dwumasy

Silnik 1.6 HDI 90KMo symbolu (9hHV) - turbo zmienna geometria ,FAP,koło dwumasowe

Jednak najlepiej sprawdzić takie info. w serwisie po numerze VIN.!!!

Od 2010r silnik 8-zaworowy nowszej generacji 1.6HDI (DV6D) o mocy75,92KKM !!!

 

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 HDI występuje w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Generuje moc 75KM, 90KM(silniki 16 zaworowe) po 2010 roku zastąpiony jednostką o mocy 92KM (jednostka 8 zaworowa). Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe. Silnik 1.6 HDI 90KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego. Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto również sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę,które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki.Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika,koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy !!! W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jednostką udaną,niewątpliwie jej największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność
niski poziom spalanie
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
przeciętna dynamika
lejące wtryski
awarie turbiny
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 437

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 119
Średnia (głosów 32):
(8.45)
Trwałość
 8.78/10
Utrzymanie
 8.41/10
Dynamika
 8.16/10

Głosy według opinii:

311

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 18.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Miałem ten samochód od nowości tzn. od 2007 r. do 2018 r. kupiony w salonie i sprzedany przy przebiegu ok. 110 tyś. km. Praktycznie bez awaryjny nic przy nim nie robiłem z wyjątkiem z hamowania do 111 KM. Silniczek bardzo żwawy i oszczędny, godny polecenia jak ktoś o niego dba (wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych na czas). Szkoda że już takich silników nie robią."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CITROEN PICASSO Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.5
Damian 15.02.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Polecam ten silnik.Jest trwały oraz ma niskie spalanie "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 308/90 Rok / Przebieg: 2008/226000 Śr. spalanie: 5
sławek 13.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam 2 Berlinga 75 i 90 KM . Różnica w jeździe olbrzymia. Przy jednym po ok 90 tys. km zaświeciła się lampka silnika . Okazało się że smok olejowy był zapchany i groziło to zatarciem motoru. Przy drugim automatycznie też kazałem zdjąć miskę olejową i sprawdzić. O dziwo auto, które jeździ na krótkich odcinkach miało miskę czystą. Powodem był olej innej firmy w każdym z aut. do tej pory a mają po 150-180 tys km żadnych przygód "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 75/90 Rok / Przebieg: 2010 - 180 tys Śr. spalanie: 5.5
Walera 31.07.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik lubi wysokie obroty, ale za to idzie jak burza, do tego auta w sam raz. Szczerze polecam. Nt awaryjności nic nie mogę się wypowiedzieć bo nic się - odpukać - nie dzieje. Olej i filtry co 10 tysięcy - markowe. Paliwo Verva ON. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: C3Picasso Rok / Przebieg: 130000 Śr. spalanie: 6.5
Arek 22.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Trasa 90 km/h (delikatnie) = sporo poniżej 4 l/100. Miasto 5,5-6. Trasa 140 km/h (autostrada) - ok. 6-6,5. Zima plus miasto plus korki - max. 6,8/100. Jak na 90 KM uważam że jest bardzo żwawy. Moment obrotowy wystarczający aby na 5 biegu (tyle ma) sprawnie wyprzedzać w trasie. Świetny silnik i do miasta (na co dzień jeździ do pracy, do szkoły) i na wakacyjne wypady po Europie. Oczywiście wersja 9XH czyli bez dwumasy, FAP-a i zmiennej geometrii. Gdybym miał ten silnik (auto) zamienić na inny to tylko na równie niezawodny a jednocześnie dynamiczniejszy fiatowski 1.9 JTD 115 KM (miałem Stilo i z tym silnikiem był rewelacyjny)."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 308 / 90KM Rok / Przebieg: 2008 / 80 tys. km Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM15.10.2018

W212 po lifcie ( ostatni model W212), data produkcji 2014.01. , silnik om 651.924 , skrzynia aut. 7G Tronic plus Przebieg 310 000,0 km

Polecam

9.59

Silnik 2.0 e-HDi 150KM DW10CTED415.10.2018

Uwaga! na łuszczace sie pompy wtryskowe, aby temu czesciowo zapobiec trzeba lac dodatki smarujace do paliwa: Archoil AR6900 D-Max , ja

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDCI 150KM DPF (PSA)15.10.2018

Ten silnik ma pewna wade: luszczaca sie pompa wtryskowa, należy ja wymieniac co ok 120tys km i lac dodatki do paliwa smarujace cały u

Polecam

7.00

Silnik 1.9 D 68/71KM XUD9A14.10.2018

silnik całkowicie niezniszczalny, wystarczy tylko wymieniac olej filtr i pasek rozrzadu i jest wieczny

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.