Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 52869

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)22.01.2021

Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z

Polecam

8.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM21.01.2021

Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie

Polecam

9.48

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)18.01.2021

zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Odradzam

5.49

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)18.01.2021

Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie r

Odradzam

7.10

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.9 DTI oznaczenie (F9Q736) o mocach 80KM i 98 KM zadebiutował w roku 1997 w modelu Renault Megane . Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy .Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą pracy oraz stosunkowo dobrą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji,regularnej zmianie oleju,filtrów,tankowaniu na sprawdzonych stacjach nie sprawiał większych problemów.Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł ,w skład kompletu wchodzą pasek,trzy rolki,rolka z napinaczem oraz pompa wody.Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć,iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne.Podsumowując,silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość ,niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Zalety:
niskie koszty serwisu
dostępność części
prosta konstrukcja łatwa w naprawie
niskie spalanie
dobra dynamika

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej/po 200tys
awarie turbosprężarki/250tys
lejące wtryski

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 159

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 24):
(8.42)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 8.79/10
Dynamika
 7.46/10

Głosy według opinii:

240

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane/grandtur 1.9 dti 26.12.2020
Średnia:
(6.33)
Tak

Opinia: Przy tym przebiegu,to jest traktor jak to moja żona mówi. Ale... odpala i o dziwo nie kopci??.Auto w codziennej eksploatacji, średnio tygodniowo 400 kilometrów przejeżdżam .Czekam aż padnie motor ale chyba nie ma on najmniejszej chęci .Auto dość wygodne ,poznało Polskę i nie tylko. Mógłbym polecić Megi ale ma ona mankament tylnej belki 4 drążkowej. Fakt obecnie cena naprawy(zamiany) to 620 zł z wymiana.Ja juz drugi raz wymieniłem w ciągu 12 lat więc chyba nie jest to wielki koszt.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:Funkcjonalne,dośc wygodne auto(kombi). Części dostępne i tanie. Małe spalanie sr.5.2 zimą, latem 4.7L.

Wady:Tylnie zawieszenie. słabe wygłuszenie auta.

Odmiana silnika: 1.9 dti 98kmRocznik: 2000Przebieg: 507000 Śr. spalanie: 5.2zima/4.7lato
19.09.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
Megane I kombi dti 98KM 28.11.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Ten silnik to taki trochę traktorek, ale nie do zajechania. Bardzo małe spalanie na trasie 5L z klimą i w 4 osoby do 120kmh. Miasto 6L. Trochę wibruje na postoju, poza tym super. Silnik bezawaryjny. Auto Megane I kombi.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik: 1999Przebieg: 305000 Śr. spalanie: 6
CLIO/II 06.06.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik działa jak traktor, ale CLIO nim jest jak rakieta! Najgorszy jest hałas, ale silnik odpala zawsze bez problemu. Nie chcę zapeszać, ale ten silnik to bajka, uwielbiam go! Fajnie przyspiesza, jest do tego oszczędny i kompletnie bezawaryjny. Tylko lać paliwo;-)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 80Rocznik / Przebieg: 2000/344000 Śr. spalanie: 6
Renault Laguna Grandtour 04.04.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Miałem ten silnik w Lagunce 1. Nie było za bardzo się do czego przyczepić. Były problemy z EGR ale po zaślepieniu zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Przewód doprowadzający olej do turbo sparciał i przez jakiś czas ubywało oleju. To tyle z mankamentów. Chyba,że komuś przeszkadza głośna praca to też ale poza tym nic się nie działo niepokojącego. Spalanie miasto -8l, trasa przy spokojnej jeździe to nawet 5l. Takich już nie robią a szkoda.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 98Rocznik / Przebieg: 1998/340000 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.