Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 43865

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 DTI 101KM (Y20DTH)13.12.2019

Silnik należy ocenić z dwóch perspektyw. 1) Z perspektywy obecnego potencjalnego nabywcy: Na dzień dzisiejszy jest to już leciw

Polecam

7.17

Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R)13.12.2019

Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony,

Polecam

8.87

Silnik 1.4 DDiS 90KM (PSA 8HY)13.12.2019

Rewelacyjny silnik jak na te pojemność. Dynamiczny i bardzo oszczędny bezawaryjny praktycznie.

Polecam

9.00

Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15)12.12.2019

60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Polecam

10.00

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.9 DTI oznaczenie (F9Q736) o mocach 80KM i 98 KM zadebiutował w roku 1997 w modelu Renault Megane . Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy .Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą pracy oraz stosunkowo dobrą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji,regularnej zmianie oleju,filtrów,tankowaniu na sprawdzonych stacjach nie sprawiał większych problemów.Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł ,w skład kompletu wchodzą pasek,trzy rolki,rolka z napinaczem oraz pompa wody.Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć,iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne.Podsumowując,silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość ,niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Zalety:
niskie koszty serwisu
dostępność części
prosta konstrukcja łatwa w naprawie
niskie spalanie
dobra dynamika

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej/po 200tys
awarie turbosprężarki/250tys
lejące wtryski

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 152

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 22):
(8.47)
Trwałość
 9.05/10
Utrzymanie
 8.91/10
Dynamika
 7.45/10

Głosy według opinii:

220

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane I kombi dti 98KM 28.11.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Ten silnik to taki trochę traktorek, ale nie do zajechania. Bardzo małe spalanie na trasie 5L z klimą i w 4 osoby do 120kmh. Miasto 6L. Trochę wibruje na postoju, poza tym super. Silnik bezawaryjny. Auto Megane I kombi.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik: 1999Przebieg: 305000 Śr. spalanie: 6
CLIO/II 06.06.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik działa jak traktor, ale CLIO nim jest jak rakieta! Najgorszy jest hałas, ale silnik odpala zawsze bez problemu. Nie chcę zapeszać, ale ten silnik to bajka, uwielbiam go! Fajnie przyspiesza, jest do tego oszczędny i kompletnie bezawaryjny. Tylko lać paliwo;-)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 80Rocznik / Przebieg: 2000/344000 Śr. spalanie: 6
Renault Laguna Grandtour 04.04.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Miałem ten silnik w Lagunce 1. Nie było za bardzo się do czego przyczepić. Były problemy z EGR ale po zaślepieniu zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Przewód doprowadzający olej do turbo sparciał i przez jakiś czas ubywało oleju. To tyle z mankamentów. Chyba,że komuś przeszkadza głośna praca to też ale poza tym nic się nie działo niepokojącego. Spalanie miasto -8l, trasa przy spokojnej jeździe to nawet 5l. Takich już nie robią a szkoda.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 98Rocznik / Przebieg: 1998/340000 Śr. spalanie: 7
Renault Megane I Kombi 28.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Auto w użyciu od roku 2002, jak je kupiłem w salonie. Do dzisiaj przejechane tym autem 299 tys km. Nie jestem gościem typu Kubica, jazda raczej spokojna, dzienne przebiegi od 60-100Km. Posiadam kilka różnych aut, ale Meganka jeździ każdego dnia od 17 laty i nie jest parkowana w garażu. Co mogę napisać silnik mało dynamiczny i głośniejszy od innych modeli, ale za to silnik naprawdę mało awaryjny. Tak naprawdę awarie silnika, które u mnie wystąpiły to głównie zasługa marnych mechaników, naprawdę. Największym złem dla każdego auta jest w pierwszej kolejności zły użytkownik (a tych nie mało) oraz zły mechanik, tutaj trzeba uważać w tych czasach otwierane są warsztaty przez mechaników, którzy uczą się naprawy auta na youtubie. Ja generalnie dbam o auta, moja 17 letnia Meganka nie jednego gościa zaskoczyła wyglądem i stanem technicznym. Zamierzam dalej nią jeździć, nie potrzebuje auta naszpikowanego elektroniką, która pada po kilku latach, bo tak została zaprojektowana. Jestem elektronikiem wiem co piszę, najłatwiej zaprojektować układ elektroniczny, który ma się zepsuć po bardzo określonym czasie - to taka nowa polityka prawie korporacji, w szczególności motoryzacja i sprzęt AGD. Auta francuskie z tamtych lat są dość bardzo wygodne ale też delikatne, psuja się w nich głównie akcesoria, ale to o 100% lepsze auto od dzisiejszych cacek na 4 kółkach. Chcesz kupić nowe auto, jedź pod dany salon i zobacz co najczęściej jest zwożone na lawetach ;), często jadąc do autostradami do Rotterdamu, najczęściej ADAC najnowsze auta ?

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1.9dTiRocznik / Przebieg: 2002 Śr. spalanie: 6
Artur 07.07.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Samochód w rodzinie od 10 lat, osobiście użytkuję go od 4 (Renault Scenic 2000r.). Na plusy można zaliczyć wszystko co wymienione powyżej, to znaczy ekonomiczne spalanie, niskie koszty serwisu oraz prostotę. Na minus niestety fakt, że silnik dynamiką nie powala, w dodatku na dzisiejsze czasy jest już nieco archaiczny. Jazda powyżej 2500obr/min|120km/h jest niezbyt komfortowa, ponieważ silnik niemiłosiernie wyje. Mimo wszystko polecam go dla osób, dla któych komfort jest sprawą drugorzędną, a najważniejsze są niskie koszty użytkowania, w przeciwnym razie lepiej rozejrzeć się za czymś innym, ponieważ tutaj kwestia kultury pracy jest dyskusyjna (co w sumie było standardem w dieslach z tamtych lat)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 98Rocznik / Przebieg: 2000/280000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.