Silnik 1.9 dTi 8V 98KM (F9Q) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 41634

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.9 DTI oznaczenie (F9Q736) o mocach 80KM i 98 KM zadebiutował w roku 1997 w modelu Renault Megane . Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy .Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą pracy oraz stosunkowo dobrą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji,regularnej zmianie oleju,filtrów,tankowaniu na sprawdzonych stacjach nie sprawiał większych problemów.Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł ,w skład kompletu wchodzą pasek,trzy rolki,rolka z napinaczem oraz pompa wody.Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć,iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne.Podsumowując,silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość ,niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Zalety:
niskie koszty serwisu
dostępność części
prosta konstrukcja łatwa w naprawie
niskie spalanie
dobra dynamika

Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej/po 200tys
awarie turbosprężarki/250tys
lejące wtryski

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 149

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 21):
(8.41)
Trwałość
 9.05/10
Utrzymanie
 8.86/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

210

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

CLIO/II 06.06.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Silnik działa jak traktor, ale CLIO nim jest jak rakieta! Najgorszy jest hałas, ale silnik odpala zawsze bez problemu. Nie chcę zapeszać, ale ten silnik to bajka, uwielbiam go! Fajnie przyspiesza, jest do tego oszczędny i kompletnie bezawaryjny. Tylko lać paliwo;-)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 80 Rocznik / Przebieg: 2000/344000 Śr. spalanie: 6
Renault Laguna Grandtour 04.04.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Miałem ten silnik w Lagunce 1. Nie było za bardzo się do czego przyczepić. Były problemy z EGR ale po zaślepieniu zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Przewód doprowadzający olej do turbo sparciał i przez jakiś czas ubywało oleju. To tyle z mankamentów. Chyba,że komuś przeszkadza głośna praca to też ale poza tym nic się nie działo niepokojącego. Spalanie miasto -8l, trasa przy spokojnej jeździe to nawet 5l. Takich już nie robią a szkoda."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 98 Rocznik / Przebieg: 1998/340000 Śr. spalanie: 7
Renault Megane I Kombi 28.02.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto w użyciu od roku 2002, jak je kupiłem w salonie. Do dzisiaj przejechane tym autem 299 tys km. Nie jestem gościem typu Kubica, jazda raczej spokojna, dzienne przebiegi od 60-100Km. Posiadam kilka różnych aut, ale Meganka jeździ każdego dnia od 17 laty i nie jest parkowana w garażu. Co mogę napisać silnik mało dynamiczny i głośniejszy od innych modeli, ale za to silnik naprawdę mało awaryjny. Tak naprawdę awarie silnika, które u mnie wystąpiły to głównie zasługa marnych mechaników, naprawdę. Największym złem dla każdego auta jest w pierwszej kolejności zły użytkownik (a tych nie mało) oraz zły mechanik, tutaj trzeba uważać w tych czasach otwierane są warsztaty przez mechaników, którzy uczą się naprawy auta na youtubie. Ja generalnie dbam o auta, moja 17 letnia Meganka nie jednego gościa zaskoczyła wyglądem i stanem technicznym. Zamierzam dalej nią jeździć, nie potrzebuje auta naszpikowanego elektroniką, która pada po kilku latach, bo tak została zaprojektowana. Jestem elektronikiem wiem co piszę, najłatwiej zaprojektować układ elektroniczny, który ma się zepsuć po bardzo określonym czasie - to taka nowa polityka prawie korporacji, w szczególności motoryzacja i sprzęt AGD. Auta francuskie z tamtych lat są dość bardzo wygodne ale też delikatne, psuja się w nich głównie akcesoria, ale to o 100% lepsze auto od dzisiejszych cacek na 4 kółkach. Chcesz kupić nowe auto, jedź pod dany salon i zobacz co najczęściej jest zwożone na lawetach ;), często jadąc do autostradami do Rotterdamu, najczęściej ADAC najnowsze auta ? "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1.9dTi Rocznik / Przebieg: 2002 Śr. spalanie: 6
Artur 07.07.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Samochód w rodzinie od 10 lat, osobiście użytkuję go od 4 (Renault Scenic 2000r.). Na plusy można zaliczyć wszystko co wymienione powyżej, to znaczy ekonomiczne spalanie, niskie koszty serwisu oraz prostotę. Na minus niestety fakt, że silnik dynamiką nie powala, w dodatku na dzisiejsze czasy jest już nieco archaiczny. Jazda powyżej 2500obr/min|120km/h jest niezbyt komfortowa, ponieważ silnik niemiłosiernie wyje. Mimo wszystko polecam go dla osób, dla któych komfort jest sprawą drugorzędną, a najważniejsze są niskie koszty użytkowania, w przeciwnym razie lepiej rozejrzeć się za czymś innym, ponieważ tutaj kwestia kultury pracy jest dyskusyjna (co w sumie było standardem w dieslach z tamtych lat)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 98 Rocznik / Przebieg: 2000/280000 Śr. spalanie: 6
Art 16.12.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Witam posiadam jeszcze laguna 2000r 1.9dti . I jak zimna ma 1000obr i dobrze się zwija a jak ciepła to ma 900obr i mół. Może ktoś podpowie co może boleć."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 98 Rocznik / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.