Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM (DLD-416) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 303913

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 3.0 V6 TDI CR 245KM (EA897)23.10.2020

Wkoncu znowu bardzo dobry silnik! 200 tys km i ani pół złego słowa nie powiem!

Polecam

8.78

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)20.10.2020

W 2010r kupiłem do firmy 3szt Megane z tym silnikiem 1,5dci 106Km. Fajny elastyczny silnik z niskim spalaniem i 6 biegowa skrzynia. Ni

Polecam

8.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 80KM (EA188)20.10.2020

Witam , jestem posiadaczem IBIZY z końca roku 2006 po lifcie z 80km silnikiem. Osobiście polecam auto jeśli z trafionych rąk się

Polecam

7.89

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)20.10.2020

Potwierdzam, problem z wałkiem rozrządu, luz poprzeczny, buczenie. U mnie wykryte już po gwarancji. Bardzo proszę osoby z podobnym

Odradzam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 1.6 TDCI/90KM występuje w pojazdach marki Ford ,Volvo, Peugeot ,Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe (w niektórych  modelach zwłaszcza po Liftingu 2008r możliwość występowania dwumasy). Silnik 1.6 TDCI 90KM oznaczony jako 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek . Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wielkich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF( w modelach po 2010r możliwość występowania DPF-u) Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za niskie poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Zalety:
Niskie spalanie
trwała jednostka
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
awarie turbiny
lejące wtryski
przeciętna dynamika
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki po 2008r mogą posiadać koło dwumasowe !!!

Silniki po 2010r mogą posiadać  DPF!!!

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie .Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie,należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości.Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

 

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 506

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 198
Średnia (głosów 46):
(8.49)
Trwałość
 9.02/10
Utrzymanie
 8.93/10
Dynamika
 7.52/10

Głosy według opinii:

451

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Focus 13.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Trwały, tani, oszczędny. Olej wymieniany co rok na oryginalny fordowski. Nic się nie dzieje. Nie do zabicia.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Same.

Wady:Ruda lubi forda.

Odmiana silnika: 1.6 tdciRocznik: 2005Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 5.5
Focus MK2 combi 19.05.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Na minus turbina regenerowana już 2 razy, z resztą 260 tyś. km nie było większych problemów. Silnik do polecenia przed erą DPF-u

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:spalanie przy dość ciężkiej nodze

Wady:drogi filr paliwa, dosyć głośny,

Odmiana silnika: 1.6 TDCi 16V 90KMRocznik: 2007Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 7
Ford Fiesta Mk7 1.6TDCI 09.04.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Fiesta 1.6 TDCI przebiego 200 tys. i śmiga super. Turbo oryginalne. Jazda około 50 km dziennie miasto/trasa.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Niskie spalanie średnie 5.5 l/100km Zwinne autko

Wady:Troszkę głośny sinik w wyższej partii obrotów no ale to diesel 1.6

Odmiana silnika: 90Rocznik: 2011Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 5.5
Focus MK2 FL hatchback 06.03.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Jezdze od przebiegu 110K km. Rozrzad zrobiony przy 170k km.troche przed czasem. Glownie po miescie. 15k km na rok. Bez awarii. Turbo oryginalne. Sprzeglo od nowosci. Nie wiem czy ma kolo dwumasowe. Nieduzy moment obrotowy nie obciąży tak napędu jak w 109KM. Z osprzetu pojawila sie awaria silnika przy 210k km okazalo sie ze wszystkie swiece zarowe. Bez problemu udalo sie wykrecic i wymienic. Obecnie komputer czyta bledy przeplywomierza ale bez wplywu to na dynamike i spalanie.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Male spalanie. Przy 70-100 to 4-5litrow. Przy 140 srednia to ok.6l. Miasto ok.7. Od 2000obr.dynamika ok

Wady:Glosny dosyc. Turbodziura do 1800obr.

Odmiana silnika: 90KMRocznik: 2009Przebieg: 223000 Śr. spalanie: 6
ford focus mk2 31.01.2020
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Dobry silnik. Przez 5 lat jazdy do zrobienia miałem tylko zawór EGR

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:Bardzo drogi filtr paliwa

Odmiana silnika: 90Rocznik: 2010Przebieg: 26000 Śr. spalanie: 6

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (2010-2017)

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.