Silnik 1.3 CDTiWyświetleń: 120958

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTi

Silniki 1.3 CDTI to szeroka gama jednostek posiadających moc 70KM,75KM,90KM,95KM. montowany w modelach Opla. Silnik opracowany przez koncern Fiat jest najmniejszą 4 cylindrową konstrukcją. W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostki z mniejszymi rzędami mocy współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek, zaś wersja 90 konna występuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy,niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM,samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,5l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Fiat wprowadził II Generację 1.3 Multijet II Euro5  95 KM  współpracuje filtrem cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR,dodatkowo silnik wyposażony w nowej generacji wtryskiwacze .Nowy system Common Rail bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa  dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika      

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 90KM

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Info Serwis

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 229

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 136
Średnia (głosów 21):
(5.92)
Trwałość
 6.05/10
Utrzymanie
 6.38/10
Dynamika
 5.33/10

Głosy według opinii:

156

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ja 03.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 75KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km
Stanisław 26.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"łańcuch trzasnoł przy 118000 przebiegu podczas jazdy przy zmianie biegu . To gdzie tu BEZOBSŁUGOWOŚĆ . Astra ma 4 lata "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 95 Rok / Przebieg: 2012/118000 Śr. spalanie:
marek 16.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam corse z tym silnikiem 12 lat, 7 litrów to palił na autobanie przy 150 km/h z bagiem na dachu. Latem przy trasach z ekonomiczna jazdą na 46 litrach przejeżdza do 1000 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 335000 Śr. spalanie: 5
Michal 13.06.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Silnik na razie bezawaryjny, mam 90k i jak narazie odpokac tylko leje sie paliwo i jezdzi. W moim nadwoziu niestety dla niektorych moze okazac sie za slaby, ale za to spalanie srednie to 4,9l (pol na pol miasto/trasa), czyli cos za cos pali malutko ale tez i przspiesza bardzo licho :). Mam DPFa i powiem ze dziwie sie bo zero problemow (odpukac jeszcze raz). Generalnie polecam dla kogos kto jezdzi emerycko i lubi jezdzic na tzw. kropelce."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Astra J Sportouring Rok / Przebieg: 2011/91000 Śr. spalanie: 4.9
lukasz 24.08.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Lancuch trzasnal mi przy przebiegu 155000. Na szczescie glowica i zawory zostaly cale. Koszt naprawy w nieautoryzowanym warsztacie 19000zl. To mit ze lancuch jest bezobslugowy!"
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Corsa Rok / Przebieg: 155000 Śr. spalanie: 5.5
Jerzy 03.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Opel Tigra CC - z tym silnikiem to szczególnie godne polecenia auto dla osoby która potrzebuje codziennie dojechac do pracy bez awarii i innych przykrych niespodzianek. Do tego jest bardzo ekonomicznie i z opcją złożenia dachu. Silnik pracuje bardzo równo, nie ma wyczuwalnej "turbo-dziury", a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Przejechane w Polsce ponad 50 tys. km, zero awarii i oby tak dalej. Z innych zalet - ta jednostka w tej mocy nie ma koła dwumasowego oraz filtra DPF, czyli brak ewentualnych kosztów drogich napraw w przyszłości. Polecam ten silnik w tej konfiguracji !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Tigra B / 70KM Rok / Przebieg: 2006 / 106 tys. Śr. spalanie: 4.5
Piotr 24.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam ten silnik w Corsie D (75 KM). Na razie, nawet wziąwszy pod uwagę dość mały przebieg (ok. 55 tys. km. przez nieco ponad 6 lat), jest całkowicie bezawaryjny. Bardzo mało pali (w trasie potrafi zejść do 3l/100 km!). Dynamika nie rzuca na kolana, ale jak na moje potrzeby jest OK, wyprzedzanie w trasie przy wysokich prędkościach nie stanowi problemu,a na wyścigach spod świateł mi nie zależy, bo to niebezpieczne. Ogólnie mam prawo ocenić ten silnik i cały wóz jako szczególnie godne polecenia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Corsa D, 2007, 55 tys. km.
Kamil 14.01.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Super silnik! Mam dwie sztuki Cors z tym silnikiem. Jedna przebieg 390 tys. km, druga 220 tys.. Zero awarii z wyjątkiem DPF-a. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corsa D 2007
tomi 08.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"opel astra 2006, przebieg 210000, przy 209000 pierwsza awaria - wymiana zaworu egr. Bardzo ekonomiczny ( 4,2-5,5l/100km), cichy i dynamiczny,POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: opel astra
_modo 23.05.2014
Średnia:
(1.00)
Nie
"Silnik 1.3 CDTi do samochodu o masie 1350 kg, przełożeniu na I biegu ponad 4 na VI nadbieg ok. 0.61 a na dodatek tzw. "dziura" w charakterystyce momentu obrotowego i mocy efektywnej do 2000 obr/min, to jedna wielka pomyłka. Samochód używany jako samochód badawczy. Koszmar."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: Astra III Sedan
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Marcin 22.07.2017
Mam astra 1.3 cdti 450tys i lata jak igła

Najnowsze komentarze

Marcin
22.07.2017
0
Mam astra 1.3 cdti 450tys i lata jak igła

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.