Silnik 1.3 CDTI 90KMWyświetleń: 125437

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 90KM

Silniki 1.3 CDTI o mocy 90KM z logotypem (Z13DTH) miała szeroki zastosowanie w samochodach Opel.Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest dużym atutem.W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy,niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM,samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy  95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła dwumasowego
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 90KM

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 2.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 233

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 138
Średnia (głosów 22):
(5.77)
Trwałość
 5.91/10
Utrzymanie
 6.27/10
Dynamika
 5.14/10

Głosy według opinii:

157

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

piotr 26.09.2017
Średnia:
(2.67)
Nie
"właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów ."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: combo 1,3 cdti 75km Rok / Przebieg: 2008/150000 Śr. spalanie: 5.5
Ja 03.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 75KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km
Stanisław 26.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"łańcuch trzasnoł przy 118000 przebiegu podczas jazdy przy zmianie biegu . To gdzie tu BEZOBSŁUGOWOŚĆ . Astra ma 4 lata "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 95 Rok / Przebieg: 2012/118000 Śr. spalanie:
marek 16.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam corse z tym silnikiem 12 lat, 7 litrów to palił na autobanie przy 150 km/h z bagiem na dachu. Latem przy trasach z ekonomiczna jazdą na 46 litrach przejeżdza do 1000 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 335000 Śr. spalanie: 5
Michal 13.06.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Silnik na razie bezawaryjny, mam 90k i jak narazie odpokac tylko leje sie paliwo i jezdzi. W moim nadwoziu niestety dla niektorych moze okazac sie za slaby, ale za to spalanie srednie to 4,9l (pol na pol miasto/trasa), czyli cos za cos pali malutko ale tez i przspiesza bardzo licho :). Mam DPFa i powiem ze dziwie sie bo zero problemow (odpukac jeszcze raz). Generalnie polecam dla kogos kto jezdzi emerycko i lubi jezdzic na tzw. kropelce."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Astra J Sportouring Rok / Przebieg: 2011/91000 Śr. spalanie: 4.9
lukasz 24.08.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Lancuch trzasnal mi przy przebiegu 155000. Na szczescie glowica i zawory zostaly cale. Koszt naprawy w nieautoryzowanym warsztacie 19000zl. To mit ze lancuch jest bezobslugowy!"
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Corsa Rok / Przebieg: 155000 Śr. spalanie: 5.5
Jerzy 03.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Opel Tigra CC - z tym silnikiem to szczególnie godne polecenia auto dla osoby która potrzebuje codziennie dojechac do pracy bez awarii i innych przykrych niespodzianek. Do tego jest bardzo ekonomicznie i z opcją złożenia dachu. Silnik pracuje bardzo równo, nie ma wyczuwalnej "turbo-dziury", a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Przejechane w Polsce ponad 50 tys. km, zero awarii i oby tak dalej. Z innych zalet - ta jednostka w tej mocy nie ma koła dwumasowego oraz filtra DPF, czyli brak ewentualnych kosztów drogich napraw w przyszłości. Polecam ten silnik w tej konfiguracji !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Tigra B / 70KM Rok / Przebieg: 2006 / 106 tys. Śr. spalanie: 4.5
Piotr 24.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Mam ten silnik w Corsie D (75 KM). Na razie, nawet wziąwszy pod uwagę dość mały przebieg (ok. 55 tys. km. przez nieco ponad 6 lat), jest całkowicie bezawaryjny. Bardzo mało pali (w trasie potrafi zejść do 3l/100 km!). Dynamika nie rzuca na kolana, ale jak na moje potrzeby jest OK, wyprzedzanie w trasie przy wysokich prędkościach nie stanowi problemu,a na wyścigach spod świateł mi nie zależy, bo to niebezpieczne. Ogólnie mam prawo ocenić ten silnik i cały wóz jako szczególnie godne polecenia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Corsa D, 2007, 55 tys. km.
Kamil 14.01.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"Super silnik! Mam dwie sztuki Cors z tym silnikiem. Jedna przebieg 390 tys. km, druga 220 tys.. Zero awarii z wyjątkiem DPF-a. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corsa D 2007
tomi 08.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"opel astra 2006, przebieg 210000, przy 209000 pierwsza awaria - wymiana zaworu egr. Bardzo ekonomiczny ( 4,2-5,5l/100km), cichy i dynamiczny,POLECAM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: opel astra
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 Marcin 22.07.2017
Mam astra 1.3 cdti 450tys i lata jak igła

Najnowsze komentarze

Marcin
22.07.2017
0
Mam astra 1.3 cdti 450tys i lata jak igła

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 TDI21.11.2017

Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii.

Polecam

6.42

Silnik 1.4 D4D 90KM21.11.2017

TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wy

Polecam

8.17

Silnik 1.4 TDI CR/DPF19.11.2017

"nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawali

Odradzam

5.67

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.