Silnik 1.3 CDTIWyświetleń: 136640

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 90KM

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 2.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.3 CDTI o mocy 90KM z logotypem (Z13DTH) miała szeroki zastosowanie w samochodach Opel.Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest dużym atutem.W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy,niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM,samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy  95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła dwumasowego
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 251

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 142
Średnia (głosów 23):
(6.35)
Trwałość
 6.52/10
Utrzymanie
 6.87/10
Dynamika
 5.65/10

Głosy według opinii:

167

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

DAREK 10.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"SUPER "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 66KW 90KM Rok / Przebieg: 150 Śr. spalanie: 6.5
piotr 26.09.2017
Średnia:
(2.67)
Nie
"właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów ."
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: combo 1,3 cdti 75km Rok / Przebieg: 2008/150000 Śr. spalanie: 5.5
Ja 03.12.2016
Średnia:
(0.00)
Tak
"Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 75KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km
Stanisław 26.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"łańcuch trzasnoł przy 118000 przebiegu podczas jazdy przy zmianie biegu . To gdzie tu BEZOBSŁUGOWOŚĆ . Astra ma 4 lata "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 95 Rok / Przebieg: 2012/118000 Śr. spalanie:
marek 16.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam corse z tym silnikiem 12 lat, 7 litrów to palił na autobanie przy 150 km/h z bagiem na dachu. Latem przy trasach z ekonomiczna jazdą na 46 litrach przejeżdza do 1000 km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 90 Rok / Przebieg: 335000 Śr. spalanie: 5

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.