Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią w wersjach 90KM
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji
Ilość oleju: 2.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.
Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic
8.53
Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr
8.74
bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy
8.53
"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.
8.90
Silniki 1.3 CDTI o mocy 90KM z logotypem (Z13DTH) miała szeroki zastosowanie w samochodach Opel.Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest dużym atutem.W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy,niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM,samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy 95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.
Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu
Wady:
niska trwałość sprzęgła dwumasowego
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Przeglądy i wymiany oleju co 30tys
ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys
1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!
1.3 CDTI/Multijet 90 KM (Euro4) bez DPF
1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!
Turbosprężarka
1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria
1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria
1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!
1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Odmiana silnika: Astra H 90km | Rocznik / Przebieg: 2006/117000 | Śr. spalanie: 5-6 |
Odmiana silnika: 66KW 90KM | Rocznik / Przebieg: 150 | Śr. spalanie: 6.5 |
Odmiana silnika: combo 1,3 cdti 75km | Rocznik / Przebieg: 2008/150000 | Śr. spalanie: 5.5 |
Odmiana silnika: 75KM | Rocznik / Przebieg: 2005 | Śr. spalanie: 5l/100km |
Odmiana silnika: 95 | Rocznik / Przebieg: 2012/118000 | Śr. spalanie: |
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.