Silnik 1.7 CDTi

Silnik 1.7 CDTiWyświetleń: 169308

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.7 CDTi

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km lub 6 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtrysk -odmiany

DTI - 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa

CDTI - 2001r Common Rail -  debiut w Honda Civic 

od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH

od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  

od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!


 

Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 101KM (Z 17DTH) występuje w samochodach marki Opel jest konstrukcją firmy Isuzu z lat 90tyś . Początkowo  oznaczono logiem DTI były to konstrukcje przestarzałe o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI. Silnik  od 2001r posiadał już nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Nowsze odmiany od 2007 r

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM (wszystkie po roku 2009) zostały zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe , natomiast w Oplu Zafirze już od 2007r został zastosowany DPF. Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach .Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach,natomiast jednostki z późniejszych lat od 2007 a w szczególności po 2009r które są mocno zmodyfikowane i wyposażone w drogi i często awaryjny osprzęt mogą okazać się bardzo kosztowne i mniej odporne na duże przebiegi.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
dostępność części
niskie spalanie

Wady:
słaba elastyczność/głośna praca
czujnik położenia wału
cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
awarie zaworu sterowania Turbiną

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 278

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 155
Średnia (głosów 22):
(7.77)
Trwałość
 8.27/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 7.55/10

Głosy według opinii:

184

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 03.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW, Fiatami, z silnikami 1.9 DTi i pokrewnymi i się zbierały jeszcze gorzej na 1,2,3 biegu, więc o dziwo większy i mocniejszy silnik, a w tym modelu Opla czuje się pewniej wyprzedzając, że zdąrzę. Do tego prawie w ogóle nie bierze oleju. W ciągu roku minimalna dolewka lub brak (minusem jest, że niedopala czasem paliwa, które się zbiera w silniku...), a do tego średnie spalanie w cyklu mieszanym około 6-6,5 litrów z ogrzewaniem/nadmuchem lub klimą (na podstawie wtyczki ODBII i apki na telefonie). Nawet jak wypadła wymiana dwu-masy to oszczędności na paliwie i tak pokryły dwu-mas i jeszcze zostanie na EGR, który już się daje we znaki (błędy na komputerzy). "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ASTRA H DTJ 110KM CDTI 1.7 Rok / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 6.25
Piotr Kiewicz 11.09.2017
Średnia:
(6.67)
Tak
"Super silnik Isuzu!!! Ponad 300 przejechane, a chodzi tak samo.Ok 5 l/100 (w trybie mieszanym).Myślę że bez problemu jeszcze drugie tyle na nim przyjadę.Niemiecko-Japonska kooperacja!!! Jedno z niewielu prawie niezniszczanych aut na rynku. Opel Astra II 17 cdti 80 k.Polecam!!!! (teraz 14 letnie auto)"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Astra II Rok / Przebieg: 2003/300 Śr. spalanie: 5
Karol 18.05.2016
Średnia:
(7.33)
Tak
"Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co uważam za bardzo dobry wynik.Jedyna poważna awaria to spalony mostek prostowniczy alternatorze . "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 80 Rok / Przebieg: 221 Śr. spalanie: 5.5
Maciej 31.01.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"W astrze H 125 KM zadowala. Samochod kupilem jak mial 124 tyś, teraz po 3 latach ma 174 tyś. Silnik głośny ale dynamiczny,daje dużo przyjemności z jazdy. Spalanie w mieście na letnich oponach okolo 5,9 - 6,1 L(bez wlączonej klimy) na zimowkach zima 7,0 - 7,3 L. Na autostradzie przy 120km/h na tempomacie spalanie 4,5-4,9 L na 6 biegu. Przy 140-150km/h 5,9 - 6,2 L. Maksymalnie udało mi sie wykręcić na liczniku 210km/h.Jak na wersje COSMO calkiem miłe sztywne zawieszenie. Minusy: - DPF, wypalanie włącza mi sie srednio co 400km jezdze głownie po miescie,czasami trasa.Jesli sie nie wypali DPFa samochod sie "przytyka" i robi sie ospały. Po wypaleniu problem znika.Trzeba zrobić "dodatkowa" trase okolo 30km,zeby wypalic DPF,bo w korkach jest to niewykonalne. TO NAJWIĘKSZY PROBLEM. -po 3 latach bezawaryjnego uzytkowania, awarie zaczely sie sypac lawinowo,na szczescie drobne : zawór SCV(600zl) zapchany EGR (150zl) uszczelniacz pompy oleju (425zl),akumulator (350zl) -turbinka zaczyna coraz mocniej cieknąc i powoli trzeba zbierac na nowa albo regeneracje. Jezdze szybko i dynamicznie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Astra H 1.7 CDTI 125KM Rok / Przebieg: 2008r / 174 tyś Śr. spalanie: 6.4
Łukasz 03.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik jak najbardziej udany. Mój jest produkcji Isuzu, bez DPF'a. Mam zrobione prawie 230 000 a o kole dwumasowych które sie podobno psuje przy 200 tys. Nie słyszałem. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim ten silnik. Co prawda pocisk to nie jest ma tylko 101 koni. Lecz tani w utrzymaniu i bardzo ekonomiczny. Jedyna wada jaka mnie dopadła 3 razy niestety to pękające węże układu chłodzenia przy dużym wysiłku typu autostrada płyn wypada w moment i niestety to wymiany waż. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Astra 1.7 DTH / 101 Rok / Przebieg: 2006/230000 Śr. spalanie: 6

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Zobacz odmiany tego silnika

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.