Silnik 1.9 CDTI (Z19DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 227250

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 BlueHDI 115/120KM (DV6FC)22.05.2019

Nie polecam. Peugeot 308SW - 1.6 BlueHDI. Serwisowany od początku do końca swojego życia w ASO, od nowości jeden właściciel. Po 9

Odradzam

8.19

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 CDTI  występuje w marce Opel od 2004 roku,w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,120KM oraz 150KM.W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym.Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia.Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek,oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona,co za tym idzie narażona na większą awaryjność.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie,użytkownicy będą usatysfakcjonowani.Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę 3 pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie zaworu VGT

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 570

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 258
Średnia (głosów 25):
(8.47)
Trwałość
 8.48/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.92/10

Głosy według opinii:

232

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Eko 11.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam astrę 3 kombi z 1.9 150 km przejechałem 60 tysięcy w 2 lata obecnie samochód ma 202000 jak na razie wymieniłem tarcze klocki olej komplet rozżądu i oczywiście łożyska w skrzyni autko polecam na trasie jadąc odpowiednio 160 kmh na tempomacie jeżdżę z Krakowa do koloni spalanie 6.3 mieżone silnik dynamiczny tylko oponki zdziera szybko "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra h kombi 1.9 150 km Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7
Marcin 05.12.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Tragedia. Miałem kilka Opli w tym Astre III 1.7cdti i Vectre B 2.0,DTI ale takiej padaki nigdy i już z Opla jestem wyleczony. Dwa lata męczyłem się znadzieją autem licząc, że kolejna naprawa to będzie koniec. Na dzień dobry termostat, potem dwumasa i co najlepsze nowa też się rozleciała po ok 20tyś. Tyle się cieszyć że uwzględniono gwarancję ( część Sachsa), potem walka z wtryskami. Auto mimo tych wymian chodziło gorzej niż traktor. Metaliczny dźwięk w zimie jakby silnik miał się rozpaść. Regeneracje, podmiany cuda. Potem padł alternator. Później kłopoty z ładowaniem wymiany regulatorów napięcia, aż w końcu używany okazał się lepszy od nowych bodaj 2 szt. Dbam o auta grosza nie żałuje ale tak felernego auta nie miałem. Co najlepsze auto po sprawdzeniu w serwisie miało niewiele ponad 200tys. Gdzie ta trwałość tego silnika tak zachwalana? Ten model skutecznie zraził mnie do tej marki. Chodź nie paliłem się po tym do diesla zakupiłem Lagune III z dużymi obawami i nie wiem, że mam samochód."
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Vectra 1.9Cdti/150Km Rocznik / Przebieg: 2005/206000 Śr. spalanie: 6.8
Piotr 28.04.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo turbina przy 240 000 strzeliła całkiem (1000zł z robotą). Musiałem wywalić DPF bo z tym nie dało się jeździć i jeśli się robi niedługie trasy i nieduże przebiegi jak ja 10tyś-12tyś rocznie to nie ma sensu DPF chyba że ktoś chce zarżnąć silnik, mi osobiście zaczeło przybywać oleju w silniku czyli ropy, na wskutek częstego dopalania. Zaspawałem też klapy wirowe i wywaliłem je, bo listwa spadła i była nieszczelność. Po tych zabiegach auto jeździ bezawaryjnie, spalanie małe jak na 1600 kg i i silnik 150km bo srednio 6,5 w lecie na miejscu a w trasie nawet poniżej 5l, gdzie wcześniejsze polo 1.9d 64KM spalało 5,8-6,2l niezależnie od trasy. Auto funkcjonalne 7 osobowe dobra alternatywa dla fanów diesli, bo takich diesli już nie będzie. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Zafira B Rocznik / Przebieg: 3000000 Śr. spalanie: 6
JUREK 07.09.2016
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto posiadam od 9-ciu miesięcy, przejechałem ponad 12 tys. km, wymieniłem olej i wszystkie filtry oraz klocki hamulcowe tył, (koszt 250 zł) większość jazdy to krótkie trasy, wypalanie DPF-u załączyło się około 6 razy (średnio co 2 tyś. km) , przestały działać czujniki parkowania przód i tył, poza tym żadnych awarii. VECTRA C KOMBI którą posiadam to wygodny, przestronny, dynamiczny i oszczędny samochód. POLECAM !!!"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: VECTRA C / 150 KM Rocznik / Przebieg: 2007/220000 Śr. spalanie: 6.5
Rafał 26.05.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"U mnie się wyłącza tempomat, najcześciej przy wiekszych predkościach. Mam 1.9 CDTI 150 KM z 2007 roku. Ostatnio też zegary nagle przestały działać, wszystko inne działało. Naprawiłem to tak że w czasie jazdy wcisnąłem pokrętło od resetownia licznika i wtedy wszystko ożyło :) samochód mam od mieciąca i jestem bardzo zadowolony, nie żałuję zakupu. Wcześniej miałem Vectre B z 1999 też w dieslu 2.0 DI 16V, rózne opinie o tym samochodzie czytałem ale również i z tego auta byłem zadowolony, miałem go przez 9 lat i zrobiłem nim 150 tys km, obecny przebieg to 297 tys, km i jeździ dalej bezproblemowo, jedyna poważna awaria to była turbina i alternator (2200 zł) i ta blacha rdzewieje, trzeba było robić (1000 zł). Obecną Vectrą C którą posiadam myslę ze zrobię wiele km i długo mi będzie słuzyła. Blacha juz w nich nie rdzewieje. Niektórzy narzekają ze dwumasa się psuje, ale trzeba umiejętnie jeżdzić wtedy nie bedzie sie psuła. Silnik 1.9 CDTI to sprawdzona i trwała fiatowska konstrukcja."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Vectra c 1.9 CDTI 150KM Rocznik / Przebieg: 2007/160000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.