Silnik 1.9 CDTI Z19DT - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 216300

CDTi
Silnik 1.9 CDTI Z19DT

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po. 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 4.3 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 CDTI  występuje w marce Opel od 2004 roku,w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,120KM oraz 150KM.W tej wersji zastosowano bardziej rozbudowany układ sterowania włącznie z systemem zawirowań w kolektorze dolotowym.Dodatkowo silnik wyposażony w wydajniejszy układ wtryskowy oraz wydajniejsza pompę wysokiego ciśnienia.Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek,oraz zwiększono sprzęgło i wzmocniono dwumasę .Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika.W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę.Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej.Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona,co za tym idzie narażona na większą awaryjność.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie,użytkownicy będą usatysfakcjonowani.Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę 3 pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Zalety:
trwały układ wtryskowy
stosunkowo tani serwis
dostępność zamienników
trwałe turbosprężarka
niskie spalanie

Wady:
awarie koła dwumasowego
awarie filtra cząstek stałych
awarie zaworu EGR
urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
gromadzenie się nagaru w klapach
awarie zaworu VGT

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 553

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 255
Średnia (głosów 25):
(8.47)
Trwałość
 8.48/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.92/10

Głosy według opinii:

232

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kriss 02.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Podpisuję się pod opinią "troopera".Silnik idealny do chiptuningu...ja mam program stage one na 180KM i 400Nm - jezdzi to rewelacyjnie! Spalanie tez ok. Najnizej na emeryta udało mi sie zejsc do 5,1 litra w trasie!!! ale jechałem autostradą za TIRem na 5 biegu, nie na szostym! i predkosc 95km/h....idealne auto w długie trasy. W cyklu mieszanym tak do 7 litrów ropy wypije :) Silnik po tuningu zbiera się perfekcyjnie. Jedyna wada tego silnika to te nieszczesne klapy wirowe w kolektorze dolotowym - ja zamieniłem na kolektor bez klap od Alfy Romeo. Polecam wszystkim - to idealne rozwiazanie - po takie modyfikacji ten silnik jest nie do zajechania. Jak ktos pisze ze padają dwumasy - to powiem, ze padaja tak sama jak w kazdym innym aucie! nie wazne czy to opel czy bmw czy audi. Wtryski w tym modelu sa na pewno o wiele lepsze niz wadliwe fordowskie TDCI. Kultura pracy silnika CDTI przewyzsza kazdego TDI na pompowtryskach z traktora volkswagena...zupełnie inna bajka. Teraz nawet VW przeszedł na system Common Rail....jest po prostu lepszy. I warto wybrac silnik o mocy 150KM zamiast 120KM ...palą tyle samo a frajda z jazdy o niebo lepsza....wystarczy zmodyfikowac tylko kolektor (wersja 120KM ma od razy kolektor bez klap wirowych)."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Vectra CDTI 150/180KM
Piotr . 04.09.2014
Średnia:
(6.00)
Nie
"Zawsze miałem Vectry , od najstarszych do tej C 2007 r Cdti i tak dała mi popalić że nigdy więcej Opla ! Przy przebiegu 170 tyś włozone 10 tyś pln , dwumasa , wtryski robione kilka razy , pompa wtryskowa , rozrusznik , czujnik położenia wału , wiele drobnych uciążliwych awarii typu co roku alternator i nadal jest kicha ! Dużo za duże wolne obroty , podobno wina alternatora , spadły trochę po regeneracji , za duże zużycie paliwa zawsze , w zimę po mieście jeżdżąc bardzo oszczędnie 13 litrów !Teraz w lato bardzo ciężko pali , obraca wałem kilkanaście razy i czasem na jeden cylinder stuknie ,robię przerwę i znów kręcę do upadłego , mechanicy rozkładają ręce , wszystko w normie a wstyd przy ludziach uruchamiać , wiele aut miałem a nigdy żaden nie był tak zawodny ! "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vectra 1,9 cdti 120 ps 2007 r.
katmai 10.07.2014
Średnia:
(8.67)
Tak
"Sprowadziłem viki z Niemiec przy przebiegu 54kkm, teraz ma 145kkm. Wymieniłem: kolektor (nie chciałem się bawić w jakieś ręczne robótki), EGR i miesiąc dwumasa. Poza tym padł mi jeszcze regulator napięcia i pociągną za sobo diody. Jeżdżę dużo po mieście, więc do wymiany EGR (przy około 100kkm) parę razy był czyszczony. Więcej usterek brak. Jeśli chodzi o jazdę to czysta frajda. Zbiera się bardzo ładnie, przy wyprzedzaniu wciska w fotel. Ogólnie polecam! Aha, warto się rozglądać za częściami, za kolektor (Pierburg) dałem 600 zł, gdy wówczas serwis wołał 2400zł"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: OPEL VECTRA C 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)
08.06.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"JEDYNA WADA SILNIKOW 1.9.JTD-CDTI USZKODZENIE KLAP WIROWYCH PRZEZ EGR KTORY ROBI SPUSTOSZENIE W WSZYSTKICH SILNIKACH DISLA"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: FIAT CROMA
Luki 29.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto oszczędne przy jezdzie w wiekszosci po trasie ale po miesicie tez nie jest zle, a przy tym dynamiczne (150KM). Trzyba tylko uwazac na wypalanie DPF oraz na awarje klap wirowych w kolektroze (koszt naprawy wrac z czesciami 1000PLN). Ogólnie auto godne polecenie. Tanie w serwisie"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: tak

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.