Silnik 2.0 CDTI A20DT (Fiat) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 113146

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.0 CDTI o mocy 160KM  miał zastosowanie od  2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insygnia.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju,oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 167

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 72
Średnia (głosów 22):
(7.39)
Trwałość
 7.05/10
Utrzymanie
 7.09/10
Dynamika
 8.05/10

Głosy według opinii:

158

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Insignia 2013r 31.10.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Insignia 2.0 cdti 160km , przeb 149 tyś km od 30 tys 2x filty oleje bo wiecej stal i od nowosci smok pompy oleju nie byl wymieniany. dynamika slaba do 100 km/h ale pozniej petarda :) . A tym co sie zacieraja to polecam lać też dobry olej do silnika bo olej z frytkownicy nie jest za dobry dla włoskiego silnika ;) .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2.0 CDTI 160kmRocznik / Przebieg: 2013/149 tyś Śr. spalanie: 6.6
Marek 20.05.2018
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Uważam, że jak na diesla to bardzo udana jednostka silnikowa. Oczywiście DPF. EGR, TURBOSPRĘŻARKA, DWUMASA, bądź klapy w kolektorze ssącym wymagają specjalnej troski, ale to jest nieważne, czy TDI, czy dCi, czy Hondowski Diesel. We wszyskich te "ulepszenia" są po pewnym czasie awaryjne. A wiecie czemu wam się silniki zacierają??? Bo zapominacie o uszczelce pomiędzy pompą oleju i smogiem. To jest wielki minus, ale jak wymienicie tą uszczelkę za 50-60 zł plus robocizna 300 zł to nic się nie stanie z tym silnikiem. Dynamika taka nawet daje radę, ale mogłoby być lepiej:) poza tym wielką zaletą są wtryskiwacze, nie psują się tak łatwo :) polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2.0 CDTI 160 KMRocznik / Przebieg: 2009 260 tyś Śr. spalanie: 6.1
Daniel 04.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bordzo dobry silnik.Trzeba pamietac o regularnych serwisach i smiga

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra 160 kmRocznik / Przebieg: 2011. 222000 Śr. spalanie: 6.5
Jacon 04.12.2017
Średnia:
(7.67)
Nie

Opinia: UWAGA!! Silniki 2.0CDTI maja kilka wad! Pierwsza to starzenie uszczelki miedzy smokiem a pompą oleju (koszt uszczelki 50zł) nalezy ja wymieniac co 90tys lub 5lat. Dwa urywanie klapek w kolektorze ssacym, można je zaslepic i wyprogamowac z sterownika , trzy: zapchanie lub złe wypalanie filtra DPF które skutkuje rozrzedzeniem oleju i jego wiekszy stan. (poleca sie zamontowac diode która powie nam kiedy zaczeło sie i zakonczyło wypalanie DPF) Wszystkie te wady doprowadzaja do ZATARCIA silnika i sa dosc dobrze znane uzytkownikom tych silników! Po pozbyciu sie tych wad silnik robi po 600tys km...

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Insignia 2.0 CDTI 160Rocznik / Przebieg: 2010/ 204000 Śr. spalanie: 6.7
Radek 14.11.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jak dbasz tak masz wierzysz w longlife ? Rzaden samochód nie pojeździ. Ogolnie polecam 2.0 cdti ! Przyjemny samochód robie wszystko na bierząco i jeżdzę

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Opel insignia 160 KM Rocznik / Przebieg: 2009/200tys Śr. spalanie: 7.1

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.