Silnik 1.1 12V CRDi 75KM (D3FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 47956

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)27.03.2020

Dołączę się do tych komentarzy ,Megane III FL 2013 r salon PL serwis pierwsze dwa po 30 tys/km następne co 12-15 lub rok co było

Odradzam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

A ja wbrew innym polecam z czystym sumieniem. Jak Ci nie pasuje 1,5 dCi 110 KM kup sobie VW 2,0 TDi, 1,6 TDi poczujesz co znaczy bezawa

Polecam

7.13

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)26.03.2020

Stanowczo odradzam, dałem d...y, a odradzali mi ten motor.

Odradzam

7.13

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.1 CRDI montowany jest w małych miejskich samochodach firm Hyundai oraz Kia. Silnik 3 cylindrowy o mocy 75KM, wyposażony we wtrysk common rail oraz turbodoładowanie z maksymalnym momentem obrotowym 155Nm .. Osiągi nie powalają  pod względem dynamiki silnika ,dodatkowo jest  mało elastyczny i nie znoszący niskich obrotów.Chcąc w miarę normalnie poruszać się trzeba trzymać obroty po wyżej 2500-3000 po wyżej tej wartości silnik zaczyna bardzo głośno pracowąć . Akustyka pracy silnika na przyzwoitym poziomie tylko na niższych obrotach.Samochody z silnikiem 1.1CRDI polecane do miasta lub do spokojnej, niewymagającej jazdy pozamiejskiej.

Zalety:
niskie spalanie

Wady:
bardzo słaba dynamika
niska kultura pracy
głośny przy wyższych obrotach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 95

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 65
Średnia (głosów 8):
(8.83)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.63/10
Dynamika
 7.38/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

WM 23.03.2017
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg 220 000 km i bez awarii.Wymieniłem rolkę napinacza paska,turbina i wtryski o dziwo nie regenerowane. Osobiście przejechałem ponad 100 000 km olej pełny syntetyk wymieniam co 10 000 km. Mało pali średnio 4,5 l.Przyczepiłbym się do kultury pracy,ale czego wymagać od trzech cylindrów.Ogólnie samochód bardzo tani w eksploatacji.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 75Rocznik / Przebieg: 220 000 Śr. spalanie: 4.5
Dominik 05.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Ogólnie wydaję się że bardzo udany silnik. Zakupiłem Picanto z przebiegiem 180.000 w 2014 roku. Obecnie przebieg 230.000. W tym samym w samochodzie naprawy wymagało. -Chłodnica wody(wszystko było ok aż pewnego razu zimą 2015/2016 przy -20 stopniach zaczęło z niej kapać) -Wymieniona została pompa hamulcowa( nie puszczały hamulce) -Pomimo łańcucha rozrządu szykuję się jego wymiana( rozrząd słychać, albo rozciągnął się łańcuch bądź napinacze nie działają jak trzeba.) I to tyle, na chwilę obecną po przejechaniu 50.000 km na awarie wydałem 1800 zł. Nie licząc oleju, klocków itp co uważam można uznać za dobry wynik. Co Ciekawe silnik dalej pracuje na 5w30 castrol wymieniany co 15.000 km. Nigdy nie było potrzeby dolewać oleju. Jeśli chodzi o picanto Crdi to w moim wypadku silnik okazał się najlepszym elementem tego auto, a gdyby nie rozciągnięty rozrząd byłby idealny. Chodź i tak uważam że w obecnych silnikach 230.000 w 3 cylindrowym silniku to dobry wynik na łańcuch. W nowych autach rzadko łańcuchy są już całkowicie bezobsługowe i wytrzymują 500.000 km. Niestety wymiana jest dość droga. Jeśli chodzi o dynamikę to niestety poniżej 1800 obrotów to jej nie ma, a autem dodatkowe telepie. Powyżej jest naprawdę bardzo fajnie. Spalanie w mieście max zimą 6l, w trasie minimalnie udało się zejść na 3,8l

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Kia Picanto 75KMRocznik / Przebieg: 2006 229.000 Śr. spalanie: 5.2 L
Darek 04.01.2016
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: osiągi powalają( jak na silnik tej pojem), dodatkowo elastyczny(praktycznie brak turbodziury) i radzi sobie przy niskich obrotach, poziom głośności na wyższych obrotach nie większy niż innych małych diesli..W realu wszystkich 3 wad brak ( główna opinia pisana chyba przez niemiecką konkurencję).Najlepiej wyprubójcie sami a przekonacie się jak ,rzetelna" jest opinia Motodiesla. Dla mnie mistrzostwo świata jeżeli chodzi o małe diesle . Dotąd przejechane 140 000 bezawaryjnie. przedstawiciel handlowy (12-y samochód w obsłudze)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: i20 75kmRocznik / Przebieg: 2012 140 000 Śr. spalanie: 5.5
jan 05.10.2015
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: 3 cylindry w dieslu. Hmm. Komfort chyba zaden od tych wibracji. Ciekawe jak z trwaloscia 100 tysięcy może 150 i zacznie padać. Polecam z malych diesli 1.3 multijet. Ta konstrukcja jest sprawdzona i to w różnych markach. Czy to z dpf czy nie jest najlepszy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: fiatRocznik / Przebieg: 100000 Śr. spalanie: 6.0
Jurek 18.02.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Słaba dynamika ? Jak na taki silnik nie jest źle, a wyprzedzanie na trójce dużo lepsze niż w wielu większych samochodach. Spalanie na trasie od 4,2 do 5, zależy od prędkości. Na autostradzie może być i 7, ale to nie jest auto do wyścigów.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Picanto 1,1 crdi, 2006, 280tys.
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.