Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 64511

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.

Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu

Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 112

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 78
Średnia (głosów 10):
(8.4)
Trwałość
 9.2/10
Utrzymanie
 8.6/10
Dynamika
 7.4/10

Głosy według opinii:

100

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hyundai i30 10.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Na razie wszystko bez zarzutu, auto jeżdżone od 2015 roku. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.4 Rocznik / Przebieg: 2015 / 150000 Śr. spalanie: 4.9
Konrad 22.04.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Użytkowałem silnik 1.4 CRDi w Kia Cee'd 1.4 90KM Silnik cichy i bardzo jedwabnie pracujący , bardzo oszczędny w KORKACH w Warszawie 5,9. Trwały i bezawaryjny, tani i bezproblemowy. Co 40 tys padają świece żarowe, nie są drogie, ale to słabą strona tego silnika. Brak dwumasy, ale sprzęgło także szybko się kończy, niemniej jest tanie koszt ok 400zł. Wada to dynamika , on jedzie i można powiedzieć daje radę , ale nic więcej. Autostrada do 140 później trzeba rozwijać żagiel vmax 170. Silnik jest za słaby i w porównaniu z 90KM VW wypada blado jakby miał 60 koni, a nie 90 Generalnie, prosty i tani oraz oszczędny "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Kia Cee'd 1.4 CRDI 90km Rocznik / Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 5.8
Ja 06.03.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Mam ten silnik w Kia ceed i przejechane ok 200tys. od nowości to jedyny problem to dpf w tym silniku. Przy 170tys.musialem usunąć filtr bo był już zapchany i cały czas przybywało oleju. Chciałem go oddać do czyszczenia czy do regeneracji ale co się dowiedziałem to się nie opłaca. Po usunięciu dpf jest już wszystko w porządku mniejsze spalanie. "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Ceed 90 Rocznik / Przebieg: 200tys Śr. spalanie:
jACEK 11.01.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"1,4 CRDI, 90 KM. NIKT NIE PISZE O PROBLEMACH Z FILTREM DPF. W silniku po przez komputer, po przypchaniu filtra DPF (pojawia się różnica ciśnienia na początku i końcu filtra) włączane jest automatyczne wypalanie DPF. ten proces trwa do 20 min. Komputer podaje zwiększona dawkę paliwa. Jeżeli w tym czasie zgasi się silnik np. na parkingu lub przed domem to nadmiar paliwa, oleju napędowego ścieka do miski olejowej. w efekcie w tydzień po wymianie oleju silnikowego na bagnecie, wskaźniku oleju silnikowego stan osiąga poziom 1-1,5 cm po wyżej max. Zmieniam olej co 10 tys. km. Na stacjach KIA można za 150 zł wypalić DPF lub dodawać co 3 tys.km. środków do czyszczenia DPF-u ale też wtryskiwaczy."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: VNGA Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.5
Lukasz 08.07.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"Auto posiadam 3miesiące. Dynamika taka sobie szczegolne z niskich obrotow. Od 1700 juz ciagnie ladnie . Cichy i ekonomiczny mozna pomylic z benzynka. Spalanie na poczarku okolo 6litrow srednio. Po usunieciu filtra DPF spalanie spadlo rewelacyjnie min 1litr. Jazda glownie w miescie i krotkie trasy poza miasto."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Hyundai i30 90KM Rocznik / Przebieg: 2013/ 150000 Śr. spalanie: 5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.