Silnik 1.5 CRDI (D3EA/D4FA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 65900

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 CRDI był montowany w samochodach firmy Hyundai oraz Kia.Występowały dwie odmiany jednostki, 3 cylindrowa oraz 4 cylindrowa.Pierwsza 3 cylindrowa z lat 2002-2005 o mocach 82KM druga odmiana 4-cylindrowa o mocach 88KM,102KM oraz 110KM wprowadzona w 2005r.W młodszej konstrukcji zastosowano nowsze rozwiązania oraz droższy osprzęt. Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik  4-cylindrowy który jest mocniejszy o zdecydowanie lepszej kulturze pracy .Posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii.Silnik o mocy 110KM współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa.Dużym atutem jednostek 1.5 CRDI jest brak koła dwumasowego które w razie awarii jest drogie w naprawie.W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w nowszej odmianie wprowadzono filtr cząstek stałych DPF.Niestety podczas jazdy w warunkach miejskich często dochodzi do jego zapchania co wiąże się dużymi problemami.Po za tym w opniach kierowców na temat silnika 1.5 CRDI dominują pozytywne komentarze. Odmiana 110KM chwalona jest za dobrą dynamikę oraz wysoką  kulturę pracy.Natomiast w wersja 3-cylindrowa może poszczycić się bardzo niskim spalaniem oraz dużą trwałością.

 

Zalety:
wysoka kultura pracy
mała awaryjność
niskie spalanie

Wady:
w części modeli filtr DPF
awarie czujnika ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 119

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 17):
(9.31)
Trwałość
 9.12/10
Utrzymanie
 9.24/10
Dynamika
 9.59/10

Głosy według opinii:

161

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Kmgj 11.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Od 10 lat silnik w mojej Rio z 2007r. Ponad 300tys km, pierwszy właściciel od nowości, silnik jest auchy, zero wycieków. Zrywny, dynamiczny. Brakuje mu.jedynie 6stopniowej skrzyni biegów. Brak DPF oraz dwumasy. Jedynym minusem jakiego mogę się doszukać to wysokie spalanie, tzn nie da się przy tym silniku osiągać jakiś rewelacyjnych wyników spalania. Rekord 5l/100"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Rio II/110km Rocznik / Przebieg: 2007/310000 Śr. spalanie: 6.3
Piotr 05.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Jeżdżę ponad 2 lata z silnikiem 1.5 i co mogę powiedzieć jest bardzo dynamicznym autkiem koszty naprawy nie są wysokie faktem jest że aut miałem już z kolejnych rąk i tak jak w wadach pisało poszedł mi czujnik ciśnienia co okazało się sporym wydatkiem gdyż zdiagnozowali to dopiero w serwisie KIA gdyż mechannicy ciągle w zaparte wmawiali mi że to wina wtrysków. Auta nie mam zamiaru zmieniać i szczerze mówiąc nie dawno kupiłem kolejne auto z tym silnikiem"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Cerato/102 Rocznik / Przebieg: 2005/200tys Śr. spalanie: 6
Zenek 06.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mała zwinna zapierdalaczka pasuje do faceta z fantazją i kobiety z rodziną uniwersalny samochodzik polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Rio II/1.5CRDI Rocznik / Przebieg: 2011?50000 Śr. spalanie: 5.0
Kiła Ryło 12.11.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Niedawno kupiłem to auto więc o trwałości nie mam opinii, jedyne co mogę powiedzieć to że przy 80tys przebiegu silnik się poci dość znacznie spod pokrywy zaworów, co nie świadczy za dobrze o trwałości. Jak na razie innych problemów nie mam. Spalanie myślałem że będzie niższe bo jeżdżę dość spokojnie i dynamika też nie powala jak na te 110km, choć nie jest źle (90 konne punto jtd znajomego jest żwawsze). "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 110 Rocznik / Przebieg: 81000 Śr. spalanie: 5.8
KazJerzy 30.07.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Dno kompletne w Rio 2009 ( z salonu), jak do tej pory tylko 2 uszczelki pod głowicą, turbina do regeneracji. Spalanie przy dojazdach do pracy 52 km w jedną stronę 7l/100."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Rio 1.5crdi Rocznik / Przebieg: 2009/79000 Śr. spalanie: 6.8
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.