Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 164142

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 Crdi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie.Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Najnowsza odmiana o mocy 136KM weszła do produkcji w 2015 roku i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys ,warto zwrócić uwagę na stan turbiny.Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty  które powodowały awarie.Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny,ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
w niektórych modelach występuje DPF
uwaga na możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu !!!
awarie turbin w wersjach 115KM

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 376

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 198
Średnia (głosów 25):
(8.43)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 8.48/10
Dynamika
 8.2/10

Głosy według opinii:

241

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Cerato hachback 12.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2,0 CRDi VGt /140 KM/- bardziej elastyczny i znacznie cichszy. Miałem carensa 2,0 CRDi - stad moje porównanie.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 115 KM D4FBRocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 5.6
CEED I przed FL 30.04.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: 350 tyś osobiście przejechane. 2x wymiana świec żarowych, 2xwymiana rolek i paska osprzętu, 3xwymiana sprzęgła, 1xwymiana kompresora klimy, 2xwymiana uszczelek pod wtryskami, 1xwymiana łańcuchów rozrządu (komplet) + oczywiście regularne wymiany oleju,filtrów, klocków i tarcz. Turbina gwizda ale bez przesady, silnik stracił trochę kultury pracy ale tragedii nie ma. Polecam wszystkim. Samochód do codziennej jazdy - raczej nie do wyścigów. 235NM wystarcza w zupełności. Jazda autostradowa(120-150km.h) (45 tyś rocznie) - spalanie średnie 5,8 l/100km.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,6 16V crdi D4FB-LRocznik / Przebieg: 2007/350000 Śr. spalanie: 5.8
artur 23.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: ceed/90KMRocznik / Przebieg: 2011/135 tys Śr. spalanie: 5.5
Marcin 18.01.2017
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1 6 crdiRocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 5.5
Robert 25.07.2016
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 CRDI/128Rocznik / Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 6.2

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.