Silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 183176

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano  problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego  wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika

Wady:
filtr cząstek stałych DPF

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 600

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 210
Średnia (głosów 65):
(8.51)
Trwałość
 9.22/10
Utrzymanie
 8.66/10
Dynamika
 7.66/10

Głosy według opinii:

578

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał 19.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: bardzo dobry, ok 260 tysi km i nic się nie dzieje. Nie serwisuje go w toyocie, jedynie wymiana oleju, o dziwo jeździ od początku 40W15 co jest zgodne z zaleceniami toyoty. Pali sporo ale nogę mam wyjątkowo ciężką.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 90Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 6.6
Mariusz 04.11.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: silnik jest bezobsługowy

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: D4D/ 90kmRocznik / Przebieg: 2008/110000 Śr. spalanie: 5.2
waldek 12.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik tworzony przy współpracy z bmw był montowany też w mini nic mu zasadniczo nie dolega zero awarii

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: toyota corolla / 90Rocznik / Przebieg: 2006 / 240 tys Śr. spalanie: 5.0-5.5
Wojtek 21.11.2017
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wyborze tego modelu to : znakomita widoczność, bardzo duża pojemność bagażowa, dużo miejsca dla pasażerów, bezawaryjność i dobry oszczędny, prosty w budowie silnik 1.4 D4D. Poza regularną wymianą oleju (10w30), filtra oleju / powietrza praktycznie nie mam żadnych problemów z silnikiem, którego praca jest naprawdę o dużej kulturze. Nic nie cieknie, zawsze bezproblemowo odpala i (trochę podróżuje :-) ) przejechanie dystansu ! np. 2000km jednorazowo nie stanowi żadnego problemu. Ta jednostka napędowa to jedna z lepszych konstrukcji na świecie w tej pojemności. Moim skromnym zdaniem (posiadałem około 30 auta) uważam, iż silnik 1.4 D4D (starsze wersje bez dwumasy, DPF-a i wtryskiwaczami Bosch-a) to oszczędna i bezawaryjna jednostka napędowa :-) Od tankowania do tankowania - zero stresu :-))

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 75Rocznik / Przebieg: 155000 Śr. spalanie: 5
michał 14.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Toyota Corolla 2007 rok 1.4d4d 90 km bez dpf... najlepszy silnik na świecie.... spalanie niskie, trwałość super, pewny w każdych warunkach. Raz jednym ciągiem 2200km... rewelacja

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.4 d4d 90Rocznik / Przebieg: 2007 / 247000 Śr. spalanie: 5.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.