Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 roku
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie r
7.10
Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol
7.10
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.10
Silnik 1.4 D4D montowane są w marce Toyota, posiadają moc 75KM 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern który miał debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris . Natomiast wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail .Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne,ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D4D jest brak często awaryjnego koła Dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność,dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano problematyczny filtr cząstek stałych Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego wtrysku tgz Dotrysku który ma za zadanie dostarczenie w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie . W razie uszkodzenia element w naprawie jest bardzo kosztowny.Podsumowując Toyota skonstrułowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów.Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu,brak koła dwumasowgo oraz DPF który nie jest tak uciążliwy.W dodatku konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .
Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bezobsługowy mechanizm rozrząd
niskie poziomy spalania
dobra dynamika
Wady:
filtr cząstek stałych DPF
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
filtr cząstek stałych montowany od 2008 roku oraz wtryski pizoelektryczne
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Przebieg 387653 km spalanie bez zmian miedzy 4.7 a 5.8 l. Wymiana napinacza łancucha rozrzadu Super auto 90 km troszke malo polecam zmiane mapy na 105km nizsze jeszcze bardziej spalnie i znacznie lepsza dynamika.
Zalety:Brak dpf i 2masy niskie spalnie nawet przy ostrej jezdzie Bezawaryjnosc
Wady:Brak 6 biegu w skrzyni biegow albo dlugiej 5
Odmiana silnika: 90 | Rocznik: 2007 | Przebieg: 390000 | Śr. spalanie: 5.2 |
Opinia: bardzo dobry, ok 260 tysi km i nic się nie dzieje. Nie serwisuje go w toyocie, jedynie wymiana oleju, o dziwo jeździ od początku 40W15 co jest zgodne z zaleceniami toyoty. Pali sporo ale nogę mam wyjątkowo ciężką.
Odmiana silnika: 90 | Rocznik / Przebieg: 2006 | Śr. spalanie: 6.6 |
Opinia: silnik jest bezobsługowy
Odmiana silnika: D4D/ 90km | Rocznik / Przebieg: 2008/110000 | Śr. spalanie: 5.2 |
Opinia: Silnik tworzony przy współpracy z bmw był montowany też w mini nic mu zasadniczo nie dolega zero awarii
Odmiana silnika: toyota corolla / 90 | Rocznik / Przebieg: 2006 / 240 tys | Śr. spalanie: 5.0-5.5 |
Opinia: TOYOTA Yaris Verso 1.4 D4D Mieszkam i użytkuje to auto w UK. Zakup Yarisa Verso to przemyślany i świadomy wybór. Priorytety przy wyborze tego modelu to : znakomita widoczność, bardzo duża pojemność bagażowa, dużo miejsca dla pasażerów, bezawaryjność i dobry oszczędny, prosty w budowie silnik 1.4 D4D. Poza regularną wymianą oleju (10w30), filtra oleju / powietrza praktycznie nie mam żadnych problemów z silnikiem, którego praca jest naprawdę o dużej kulturze. Nic nie cieknie, zawsze bezproblemowo odpala i (trochę podróżuje :-) ) przejechanie dystansu ! np. 2000km jednorazowo nie stanowi żadnego problemu. Ta jednostka napędowa to jedna z lepszych konstrukcji na świecie w tej pojemności. Moim skromnym zdaniem (posiadałem około 30 auta) uważam, iż silnik 1.4 D4D (starsze wersje bez dwumasy, DPF-a i wtryskiwaczami Bosch-a) to oszczędna i bezawaryjna jednostka napędowa :-) Od tankowania do tankowania - zero stresu :-))
Odmiana silnika: 75 | Rocznik / Przebieg: 155000 | Śr. spalanie: 5 |
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.