Silnik 2.5 R6 td 12V 115/143KM (M51D25) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23895

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Lata produkcji: 1991 - 2000

Silnik 2.5 TDS pojawił się na początku lat 90tych. Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem, realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Wsłuchując się w opinie kierowców chwalą sobie oni jednostkę za zadowalającą dynamikę,przyspieszenie, oraz niezłą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać spore poziomy spalania i wiek silnika. Wiele z nich są już mocno wyeksploatowane i nader często problematyczne. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej,turbosprężarki czy pękającej głowicy. Koszty naprawy niestety nie należą do tanich. Jednostka 2.5L TDS montowana była również w Oplu Omega.

Zalety:
dobra dynamika
dobre przyspieszenie

Wady:
awarie pompy wtryskowej
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 7):
(6.76)
Trwałość
 6.57/10
Utrzymanie
 6.71/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

43

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

SP.Omega B 14.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Ojciec kupił 15 lat temu Omegę 96r z tym silnikiem. Jeździła jako taksówka w Niemczech, miała cofnięty przebieg o ponad 100 tyś a kto wie może więcej. Teraz ma 380 więc rzeczywiście jakieś 500 tyś. 2 razy robiona pompa wtryskowa, raz głowica no i już elektryka szwankowała( nie działały elektryczne fotele i wyświetlacz na desce) Do rozrządu nigdy nikt nie zaglądał. Jak to z Niemiec przyjechało to wiadomo po tym czasie rdza ją zjadła, szpachla popękała, a na końcu siadła skrzynia automatyczna, ( czyli powiedzmy że skrzynia ma żywotność około 500tyś) ślizgał się wsteczny bieg i czasami nie chciał przeskoczyć z 3 na 4 bieg. Więc ojciec zaczął szukać jakiejś BMW E39 lub Land Rovera z uszkodzonym takim silnikiem by zrobić przekładkę. Ale trafiła się Omega FL 2.5 150KM od Niemca, z przebiegiem oryginalnym 340tyś. Silnik również świetny chodzi jakby dopiero się dotarł, pali 8L na 100km, mniej niż poprzednik. Auto bardzo wygodne, 200km/h łapie bez problemu. Moj ojciec (mechanik) jest jednym z tych, którzy złego słowa na ten silnik nie powiedzą.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, niska awaryjność, rozrząd bezobsługowy

Wady:Awarie pompy wtryskowej

Odmiana silnika: 130Rocznik: 1996Przebieg: 500tyś Śr. spalanie: 8-10-12
marcin 14.08.2016
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: silnik jest 12 zaworowy z wtryskiem pośrednim. bardzo wrażliwy na przegrzanie.no i pompa ale to już przebieg robi swoje.

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 525tds 143Rocznik / Przebieg: 1994 450tyś. Śr. spalanie: 9
TOMEK 08.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: głowica 12 ZAWOROWA,wtrysk POŚREDNI.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 525 TDSRocznik / Przebieg: 1997 Śr. spalanie: 9
12.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: ten silnik to złom!!!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Arek 22.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik nie stwarza problemów - jeśli odpowiednio się o niego dba czyt. (regularna wymiana filtrów i oleju - olej z wyższej półki). Trochę problemów stwarza pompa wtryskowa - w zaniedbanych się pocą i trzeba ją uszczelnić - koszt. ok. 350zł. Auto z tym silnikiem jest godne polecenia - jeśli model jest zadbany - jeśli nie trzeba liczyć się z kosztami - nowy rozrząd.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: E39/143KMRocznik / Przebieg: 1999/280 000 Śr. spalanie: 8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów