Silnik 2.5 R6 td 12V 115/143KM (M51D25) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20408

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 150KM (D4EA-F)23.01.2020

Bardzo dobre autko z dynamicznym silnikiem diesla, jednakże ma apetyt na paliwo, szczególnie na krótkich trasach. Mnie osobiście sp

Polecam

8.83

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Najważniejsze informacje o silniku

Lata produkcji: 1991 - 2000

Silnik 2.5 TDS pojawił się na początku lat 90tych. Jednostka 6 cylindrowa z wtryskiem, realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Wsłuchując się w opinie kierowców chwalą sobie oni jednostkę za zadowalającą dynamikę,przyspieszenie, oraz niezłą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać spore poziomy spalania i wiek silnika. Wiele z nich są już mocno wyeksploatowane i nader często problematyczne. Najczęstsze awarie dotyczą pompy wtryskowej,turbosprężarki czy pękającej głowicy. Koszty naprawy niestety nie należą do tanich. Jednostka 2.5L TDS montowana była również w Oplu Omega.

Zalety:
dobra dynamika
dobre przyspieszenie

Wady:
awarie pompy wtryskowej
wysokie spalanie

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 7):
(6.76)
Trwałość
 6.57/10
Utrzymanie
 6.71/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

43

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

SP.Omega B 14.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Ojciec kupił 15 lat temu Omegę 96r z tym silnikiem. Jeździła jako taksówka w Niemczech, miała cofnięty przebieg o ponad 100 tyś a kto wie może więcej. Teraz ma 380 więc rzeczywiście jakieś 500 tyś. 2 razy robiona pompa wtryskowa, raz głowica no i już elektryka szwankowała( nie działały elektryczne fotele i wyświetlacz na desce) Do rozrządu nigdy nikt nie zaglądał. Jak to z Niemiec przyjechało to wiadomo po tym czasie rdza ją zjadła, szpachla popękała, a na końcu siadła skrzynia automatyczna, ( czyli powiedzmy że skrzynia ma żywotność około 500tyś) ślizgał się wsteczny bieg i czasami nie chciał przeskoczyć z 3 na 4 bieg. Więc ojciec zaczął szukać jakiejś BMW E39 lub Land Rovera z uszkodzonym takim silnikiem by zrobić przekładkę. Ale trafiła się Omega FL 2.5 150KM od Niemca, z przebiegiem oryginalnym 340tyś. Silnik również świetny chodzi jakby dopiero się dotarł, pali 8L na 100km, mniej niż poprzednik. Auto bardzo wygodne, 200km/h łapie bez problemu. Moj ojciec (mechanik) jest jednym z tych, którzy złego słowa na ten silnik nie powiedzą.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, niska awaryjność, rozrząd bezobsługowy

Wady:Awarie pompy wtryskowej

Odmiana silnika: 130Rocznik: 1996Przebieg: 500tyś Śr. spalanie: 8-10-12
marcin 14.08.2016
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: silnik jest 12 zaworowy z wtryskiem pośrednim. bardzo wrażliwy na przegrzanie.no i pompa ale to już przebieg robi swoje.

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 525tds 143Rocznik / Przebieg: 1994 450tyś. Śr. spalanie: 9
TOMEK 08.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: głowica 12 ZAWOROWA,wtrysk POŚREDNI.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 525 TDSRocznik / Przebieg: 1997 Śr. spalanie: 9
12.05.2016
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: ten silnik to złom!!!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Arek 22.01.2016
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik nie stwarza problemów - jeśli odpowiednio się o niego dba czyt. (regularna wymiana filtrów i oleju - olej z wyższej półki). Trochę problemów stwarza pompa wtryskowa - w zaniedbanych się pocą i trzeba ją uszczelnić - koszt. ok. 350zł. Auto z tym silnikiem jest godne polecenia - jeśli model jest zadbany - jeśli nie trzeba liczyć się z kosztami - nowy rozrząd.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: E39/143KMRocznik / Przebieg: 1999/280 000 Śr. spalanie: 8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.