Silnik 2.0 Duratorq TDDI - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30809

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)18.10.2019

Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mni

Polecam

6.80

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.10.2019

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z sil

Polecam

9.43

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM16.10.2019

Pancerny silnik. Zero wycieków. Dość dynamiczny i bardzo oszczędny. Na autostradzie spalanie ok. 6,5 l/100km, poza miastem ok. 5,4

Polecam

9.28

Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4)16.10.2019

Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad

Polecam

6.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDDI zadebiutował w 2000 roku, występował modelu ford Mondeo III. Jednostka generowała moc 90KM lub 115KM. Silnik posiadał bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy wtryskowej pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44, współpracował z trubosprężarką o stałej lub zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskie poziomy spalania,przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.

Zalety:
niskie zużycie paliwa
rozrząd oparty na łańcuchu
dostępność części zamiennych
dobra dynamika w wersji 115KM

Wady:
słaba kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie koła dwumasowego
awarie wtryskiwaczy

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przy 250.000km zalecane sprawdzenie stanu Łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 9):
(7.48)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 7.11/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

81

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo/MK3 08.10.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Samochód w rodzinie od nowości, Mondeo sedan 2001, silnik 2.0 TDDI, jeżdżę nim od 130.000 km, obecnie ma 305.000 km (2019). W mojej ocenie silnik niezniszczalny, jeśli jeździ się normalnie (bez szaleństw), raz była robiona regulacja zaworów, raz w ciągu całego życia było zmieniane sprzęgło z kołem dwumasowym. Z samochodem nic się nie dzieje, oprócz tego, że ruda go żre na potęgę, szczególnie w dolnej części drzwi, szczególnie słychać w garażu jak jest cisza...to aż chrupie. Oprócz tego naprawdę niezawodny samochód. Wymieniane były jedynie sprężyny, amortyzatory, ale to zawieszenie. Silnik ma niskie zużycie paliwa (w trasie przy 110 km/h nawet poniżej 5l), nie bierze oleju, nie dymi, nic z niego nie kapie. Na baku można przejechać 1200 km (w trasie). "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2.0 TDDI Rocznik / Przebieg: 2001/305.000 Śr. spalanie: 6
Lucas 22.11.2017
Średnia:
(7.67)
Tak
"Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok prawie 2018 a silniczek śmiga aż miło. Dynamiki to mu może trochę brakuje. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0 TDDi/115kM Rocznik / Przebieg: 2002/310000 Śr. spalanie: 5.5
Daniel 05.06.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Mam mk3 kombi przez trzy lata przejechalem nim 180 tys w tej chwili ma 440 tys i dalej mu ufam"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Mk3 115km Rocznik / Przebieg: 2001 440000km Śr. spalanie: 6
FioleK 08.07.2015
Średnia:
(6.67)
Tak
"Kupiony od Turka prawdopodobnie skręcony o jakieś 100 000 - zakładam, że realny przebieg przy zakupie 228500km. Zaraz po zakupie zrobiony dwumas ze sprzęgłem dociskiem wysprzęglikiem nowymi śrubami etc... Samo sprzęgło kosztuje normanie - te opinie, które to są z kwotami 2500-3000zł to kompletne sprzęgło z dwumasem... ;-) i wszystkiech narzekających pociesze, że to jednej z najtańszych zestawów w dieslach... Do ojca 1.6HDI ostatnio (czerwiec 2015) taki sam komplet na Allegro kosztował 2300zł (same części). Ja przy wymianie sprzęgła z dwumasem wymieniłem skrzynie na 6-biegową (dałem 150 albo 300zł za skrzynie z lewarkiem). Samochód sobie chwalę, szczególnie od wymiany skrzyni - 2000obr = realne 120km/h, 2500obr = 150km/h. Spalanie z trasy - 95-110 z rozsądnym wyprzedzaniem wszystkiego co wolniejsze bez klimy 4.9-5.1, z klimą w ponad 30 upał 5.2-5.6. Miasto (Warszawa) 6.5 do 9 zależy od klimy oraz trasy. Silniki oraz osprzęt (poza sprzęgłem i dwumasem, ale po 220 000km to normalne zużycie) całkowicie bez awaryjny. Ja posiadam wersję poliftową (chyba tylko w Niemczech były poliftowe TDDI). Samochód, szczególnie wewnątrz, jest zdecydowanie cichszy od przedliftowej. Na postoju się niemiłosiernie telepie ale wydaje odgłoś jak obciążone 1.6 HDI ojca. Podczas jazdy zapomina się o dieslu jak przy CommonRailu. Zarówno na postoju jak i podczas jazdy nie ma porównania do TDI jeśli chodzi o odgłos pracy silnika w kabinie. Wtryskiwacze nieśmiertelne - pompa pada po około 350 000km - wymiana 2500zł. Turbo stała geometria - więcej niż 1000zł z wymianą nie zapłacicie, używki z gwarancją od 200zł. Ja swój silnik schipowałem u Heko - 95KM przed i 128KM potem doszedł MBC (1.5bara) i większy intercooler, bo seryjny to porażka - polecam FMIC. Wartości spalania podałem po wszystkich przeróbkach. Rekord spalania 4.2 litra Białystok - Otwock 4:30 wyjazd znikomy ruch, komputer kasowany na ciepłym silniku podczas jazdy. Drugi biegun - lato klima warszawa korek, trasa 6km z czego 5km w korku - spalanie 10.5. PS. Zaślepienie sprawnego EGRU daje +1-2KM, niesprawnego pewnie dużo więcej ;-)."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDDI 90KM Rocznik / Przebieg: 2004 285000km Śr. spalanie: 6.5
Mariusz 27.04.2014
Średnia:
(7.67)
Tak
"silnik 2.0 TDDI 115 KM w wersji kombi Mondeo jak dla mnie wystarczająca,kupiłem od drugiego właściciela przy przebiegu 220tyś obecnie 254 tyś . Poprzednik miał problemy z układem wtryskowym i podobno koszty naprawy wtrysków i pomby szacowały na 6500zł.Od tej pory nigdy nic się nie działo ani u nie go a ni u mnie .Silnik dynamiczny i mało pali średnio około 6.5L jak na kombi jest OK "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Mondeo Kombi 2.0 TDDI 115KM 2002 r 254 tyś
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.