Silniki Volvo

Silników Volvo używa:

Volvo

Pierwsze jednostki wysokoprężne w samochodach marki Volvo pojawiły się w połowie lat 90 tych. Konstrukcyjnie były to proste jednostki z wtryskiem pośrednim i bardzo przeciętnymi osiągami. W późniejszym okresie poniesiono nieco parametry tj. dynamikę oraz przyśpieszenie poprzez zamontowanie turbosprężarki. Kolejne lata przyniosły całkowicie nowe jednostki, które zostały zapożyczone z innych koncernów motoryzacyjnych. Pierwszym z nich był motor o pojemności 1.9L generujący moc 109KM. Konstrukcja została opracowana przez inżynierów z koncernu Renault. Kolejne dwie o pojemności 1.6L oraz 2.0L pochodziły z francuskiego konsorcjum PSA. Ostanie najnowsze jednostki wysokoprężne noszą logotyp D2,D3,D4 ORAZ D5 posiadają kolejno pojemność : pierwszy1.6L kolejne 2.0L ostatni 2.4L. Charakteryzują się bardzo dobrą dynamiką, przyśpieszeniem oraz wysoką kulturą pracy.

 

 

Podstawowe jednostki:

 

1.9 D/TD- silnik słabo zaawansowany technologicznie z kiepską dynamiką z drugiej jednak strony łatwy w obsłudze o niskich kosztach regeneracji.

 

1.9DI -pierwszy silnik z systemem Common Rail montowany w marce Volvo. Konstrukcja koncernu Renault generująca moc 102KM.

 

1.6DI-silnik wysokoprężny generujący moc 109KM. Jednostka opracowana przez Francuski koncern PSA oraz firmę Ford.

 

2.0DI- kolejny silnik powstały w wyniku kooperacji dwóch koncernów: PSA oraz Ford. Znalazł zastosowanie również w marce Volvo.

 

1.6D2-nowoczesna jednostka wysokoprężna, debiutująca w 2010 roku. Opracowana przez PSA

 

2.0D3-silnik 5 cylindrowy, o mocy 150KM,charakteryzujący się niskim spalaniem,dobrą dynamiką,oraz wysoką kulturą pracy.

 

2.0D4- moc 177KM przy 350NM maksymalnego momentu obrotowego.

 

2.4D5-największa pojemność oraz największa moc. Montowana w większych samochodach np. Volvo Xc 90.

Jak oceniasz te silniki ?

Dobrze
zagłosuj
Przeciętnie
zagłosuj
Źle
zagłosuj
Suma głosów: 72