Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 85605

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

2.0 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców silnik 2.0Di jest jednostka udaną i mało awaryjną,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300tys km bez jakichkolwiek awarii.Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM !!!  są to te same jednostki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 189

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 69
Średnia (głosów 21):
(9.41)
Trwałość
 9.76/10
Utrzymanie
 8.86/10
Dynamika
 9.62/10

Głosy według opinii:

210

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Volvo V50 2008 03.11.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: mam ten silnik w volvo v50, auto ma 380tys przebiegu, nic się nie psuje, nie bierze oleju, jest dynamiczny w trasie pali niżej 5 litrów, uważam że ten silnik jest lepszy od 2.0 tdi

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: .2.0D 136KMRocznik / Przebieg: 2008/380tys Śr. spalanie: 6
Volvo v50 30.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Mam od roku sprawuje się bardzo dobrze, polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136kmRocznik / Przebieg: 2006/260kk Śr. spalanie: 6.5
Paweł 16.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik udany. Jezdze na taxi po Warszawie . Samochód posiadam od 150tys km i w tej chwili ma 250tys. Nie ma problemów z filtrem czastek - słychac jak sie wypala co kilkaset km. Uważam zeby nie gasic wtedy samochodu. Jedyny awaria to egr przy ok 220tys - samochód zaczął kopcic i dzwinie pracowac. Po zaslepieniu i odcieciu jak ręka odjął I taka mała wada fabryczna tych silników to puszczajacy oring przy wałku rozrzadu - zrobione za kilka złotych przy wymianie paska rozrzadu (koszt czesci z pompa wody to ok 370zł). Pomału odzywa sie dmumasa bo mimo ze nic nie szarpie ani nie trzesie to delikatnie zaczyna byc ją słychac. Samochód fabrycznie od nowosci przez Volvo/polestara zrobione na 178KM.W S80 zupełnie wystarcza. Do tej pory turbina nie regenerowana i brak nawet jakichkolwiek oznak zuzycia. Wcześniej w Passacie cały układ dolotowy był zażygany olejem. Mam kolege z takim samym samochodem na taxi tylko z v40 i dojezdził do 650tys km. Wymienió bo wówczas zaczał sie sypac Spalanie w miescie w recznej skrzyni ok 7l w trasie spokojnie udało mi sie schodzic po nizej 5l ale to juz toczenie i patrzenie na wiatr zeby za bardzo nie wiał z przeciwka:). Wg mnie silnik bardzo udany.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136Rocznik / Przebieg: 2009/256tys Śr. spalanie: 6.7
Waldek 26.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Silnik super gdyby nie dźwięk nie widać różnicy do benzyny, fabrycznie bez pdf - zero problemów tankuje i jazda.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Volvo v50 /136 KMRocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 6.2
Krzysztof 08.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik nie do zajeżdżenia. Przy przebiegu 344 tys. km nie czuć spadku mocy, spalanie bez zmian, zero ubytków oleju. W zależności od temperamentu może być super oszczędny, jak i bardzo dynamiczny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: V50 / 136kmRocznik / Przebieg: 2005 / 344 000 Śr. spalanie: 6.0

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.