Silnik 2.4 D5 20V VME - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 267701

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 613

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 197
Średnia (głosów 89):
(8.41)
Trwałość
 8.52/10
Utrzymanie
 7.37/10
Dynamika
 9.34/10

Głosy według opinii:

809

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

s60 05.02.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"CUDO - nic nie robione, tylko paski , napinacze i olej. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: był 136 jest 201 kM Rocznik / Przebieg: 2006/240000 Śr. spalanie: 6.5
Domink 03.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto posiadam od 3 lat , kupione z przebiegiem 150k , dwa razy juz wymieniony rozrzad , wszystkie serwisy tylko na oryginalnych czesciach volvo ! ale we wlasnym zakresie ( czesci wcale nie drozsze od aftermarket ) , niestety po 120k zaczely sie problemy ze skrzynia automatyczna ..ale to normalne jak nie wymienia sie oleju bo producent nie przewiduje ... ja dokrecilem kolejne 250k po remoncie skrzyni z wymiana co 40k i nie ma problemu do dzis , oczywiscie po takim przebiegu czas na wymiane uszczelnien pod filtrem oleju oraz przewody dolotowe bo puszczaja ... Zdecydowanie polecam oczywiscie pod warunkiem prawidlowej exploatacji oraz regularnych serwisow , "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: xc70 D5 205hp Rocznik / Przebieg: 2011/400000 Śr. spalanie: 7
Marcin 29.05.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Odporność na dynamiczną jazdę, niskie spalanie, niezawodność, trwałość, mało awaryjny,"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: V70ll. 163 km Rocznik / Przebieg: 2003/+-500 Śr. spalanie: 6.3
ElNino 16.01.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków i układu paliwowego, dzięki temu wtryski chodzą ciszej i silnik ogólnie lepiej sie zbiera, mniej kopci przy ostrym przycisnieciu ( duzo informacji na necie- szukać olej 2t do diesela). Olej w silniku ( wchodzi 6l) TYLKO syntetyk 5w30 i nie ma co zmieniać na półsyntetyk! Wymiana co rok lub co 10.000km. Rozrzad kompletny koszt 480pln wymieniłem sam! Zawieszenie wcale nie takie drogie. Spalanie jakieś 5.5L trasa. 6,3 mieszany tryb, miasto pod 8. Mierzona metodą lania pod korek. Tylko dobre paliwo, nie lać gówna szkoda wtrysków! Tak dbane auto potrafi przejechać nawet milion a wtryski bez problemu zrobią minimum 700000km. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163 Rocznik / Przebieg: 270000 Śr. spalanie: 6.3
Mariusz 28.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Posiadam xc70 2006r 185 Km przebieg 435 tys u mnie zrobił 175 tys spalanie śr. 7l, zero problemów z obsługą wgrałem menu j.polski (był sprowadzony na zamówienie kolor i wyposażenie z Niemiec), szukam nowszego już po lifcie do przebiegu 500tys, wcześniej miałem d5 2003r V70 220 tys żadnych napraw spalanie było niewielkie ok.5L, nie wtajemniczeni nie wierzą, awd spala 7 na trasie bez wielkiego oszczędzania, okazyjnie jeźdzę audi A4 2008r 2,0 TDI bez porównania jakość prowadzenie ergonomia polecam vo, i.. już nie zmienię marki, może tylko za 20 lat na elektryka bez d5 bo innych nie będzie,koszty utrzymania nie są duże oryginalny rozrząd nożna nabyć samemu za 900 zł oczywiście plus wymiana, ew. coś z Volvofan z Białegostoku maja wszystko do nich, samochód wysokiej jakości i klasy silnik pracuje jak benzyna.Od 2000 r Comonrail w produkcji volvo, większość marek zaczęła masowo comona robić około 2008r ale i tak nie wyszedł tak jak D5, czyściłem raz DPF z wypalaniem koszt nieduży 200 zł w czerwcu 2017 czyli już po 400 tys. pozdr.Mariusz"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: XC 70 185 Rocznik / Przebieg: 2006/435tys. Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.