Liczba cylindrów: 5
Liczba zaworów: 20
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch
Ilość oleju: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.
Seat Leon ST (III gen) przedlift z 2014 r., 1.6 TDI 105KM CLHA. Przejechane aktualnie 205 tys.km przebiegu, auto użytkowane w Niemczec
8.75
Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprz
8.10
Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej
8.96
Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (
6.56
Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku.Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 .Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie.Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo,plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF o normie spalin Euro4..Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi.Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku,a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością,oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.
Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka
Wady:
wysokie koszta obsługi
wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Cięgle w użytku s60 z silnikiem 163KM z 2002 roku. Auto posiadam prawie 11 lat, ma ok 350 tys km. wymieniłem rozrząd, turbinę, dwumasę i uwaga, naprawiałem też silnik! tak, wydmuchało mi miedziane podkładki pod wtryskami. koszt naprawy to 2 zł za podkładkę i 15 minut pracy. byłem bardzo mile zaskoczony że wtryski daje się wyciągnąć ręką bez użycia narzędzi, oczywiście po uprzednim odkręceniu. Samo volvo, no cóż, boje się kupić inne auto nie volvo :/
Zalety:trwałość, elastyczność, niskie spalanie, i niezawodność, łatwy dostęp z niemal każdej strony.
Wady:duży i ciężki
Odmiana silnika: 163 | Rocznik: 2002 | Przebieg: 350000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: CUDO - nic nie robione, tylko paski , napinacze i olej.
Odmiana silnika: był 136 jest 201 kM | Rocznik / Przebieg: 2006/240000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Auto posiadam od 3 lat , kupione z przebiegiem 150k , dwa razy juz wymieniony rozrzad , wszystkie serwisy tylko na oryginalnych czesciach volvo ! ale we wlasnym zakresie ( czesci wcale nie drozsze od aftermarket ) , niestety po 120k zaczely sie problemy ze skrzynia automatyczna ..ale to normalne jak nie wymienia sie oleju bo producent nie przewiduje ... ja dokrecilem kolejne 250k po remoncie skrzyni z wymiana co 40k i nie ma problemu do dzis , oczywiscie po takim przebiegu czas na wymiane uszczelnien pod filtrem oleju oraz przewody dolotowe bo puszczaja ... Zdecydowanie polecam oczywiscie pod warunkiem prawidlowej exploatacji oraz regularnych serwisow ,
Odmiana silnika: xc70 D5 205hp | Rocznik / Przebieg: 2011/400000 | Śr. spalanie: 7 |
Opinia: Odporność na dynamiczną jazdę, niskie spalanie, niezawodność, trwałość, mało awaryjny,
Odmiana silnika: V70ll. 163 km | Rocznik / Przebieg: 2003/+-500 | Śr. spalanie: 6.3 |
Opinia: Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków i układu paliwowego, dzięki temu wtryski chodzą ciszej i silnik ogólnie lepiej sie zbiera, mniej kopci przy ostrym przycisnieciu ( duzo informacji na necie- szukać olej 2t do diesela). Olej w silniku ( wchodzi 6l) TYLKO syntetyk 5w30 i nie ma co zmieniać na półsyntetyk! Wymiana co rok lub co 10.000km. Rozrzad kompletny koszt 480pln wymieniłem sam! Zawieszenie wcale nie takie drogie. Spalanie jakieś 5.5L trasa. 6,3 mieszany tryb, miasto pod 8. Mierzona metodą lania pod korek. Tylko dobre paliwo, nie lać gówna szkoda wtrysków! Tak dbane auto potrafi przejechać nawet milion a wtryski bez problemu zrobią minimum 700000km.
Odmiana silnika: 163 | Rocznik / Przebieg: 270000 | Śr. spalanie: 6.3 |
Volvo C70 II 2.4 D5 20V 180KM (D5 244T8)
Volvo S60 I 2.4 D 131KM (D5 244T2)
Volvo S60 I FL 2.4 D5 163KM (D5 244T5)
Volvo S60 I FL 2.4 D5 185KM (D5 244T4)
Volvo S80 I 2.4 D5 163KM (D5 244T)
Volvo S80 II 2.4 D 20V 163KM (D5 244T5)
Volvo S80 II FL 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)
Volvo V50 2.4 D5 179KM (D5 244T8)
Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)
Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)
Volvo V70 II FL 2.4 D5 185KM (D5 244T4)
Volvo V70 III 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)
Volvo V70 III FL 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)
Volvo XC60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)
Volvo XC70 II 2.4 D5 185KM (D5 244T4)
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.