Silnik 2.2 Di 110/115KM (YD22DDT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 24883

Nissan

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 DI występował w modelach  Nissan Almera, Nissan Almera Tino. Jednostka generuje moc 110KM lub 115KM przy maksymalnym momencie obrotowym 230NM. Konstrukcja własna japońskiego koncernu. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa realizowanym przy pomocy pompy VP44. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. Spalanie nie jest domeną tej jednostki i nie należy do niskich również kultura pracy nie zachwyca. Charakterystyczny klekot jest słyszalny wewnątrz pojazdu. Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę są one na przyzwoitym poziomie. Nissan Almera 1-szą setkę osiąga po około 12 sekundach. Najczęstsze problemy dotyczą pompy wtryskowej VP44 oraz turbosprężarki. Na szczęście koszta serwisu oraz regeneracji nie należą do przesadnie wysokich.W opinii kierowców oraz mechaników silnik 2.2 DI jest udaną konstrukcją i nie sprawia większych problemów.

Zalety:
trwała konstrukcja silnika
niska awaryjność

Wady:
wysokie spalanie
słaba kultura pracy
awarie turbosprężarki
awarie pompy wtryskowej VP44

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 8):
(8.29)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 6.63/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał S. 22.09.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"Posiadam go od miesiąca silnik dynamiczny od 1500 obr. ,inne przełożenia biegów poprzednio jeździłem GOLF 2 1,6 TD (nawet na 4 w rondo wchodzi ) ,tu trzeba czesto redukować najlepiej na dwa , była z dołu dziura pomogło wymiana filtra powietrza , mycie obudowy filtra i siatki przed przepływomierzem , mankament czujnik wstecznego dostepny tylko w serwisie ok 500zł kawałek plastiku fi 33 z dwiema blaszkami , w moim modelu uszkodzone lusterko prawe góra dół , tylna wycieraczka zadziałała tylko raz , lewy przedni słupek wrzody na karoserii , POLECAM"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Almera 114KM Rocznik / Przebieg: 2000/340000 Śr. spalanie: 7
Wojciech 15.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam posiadam model nissana Almera tino z silnikiem diesla,o pojemności 2.2 litra.Z silnikiem nie mam absolutnie żadnych problemów.Dodatkowo samochód ma wgrany profesjonalny chip o mocy 40 km.średnie spalanie tej jednostki kształtuje się następująco w mieście przed chipem 8 litrów na sto kilometrów,po chipie 7,w trasie przed chipem 5 litrów teraz 4,5 lita,spalanie mieszanie wynosi jakies 6-6,5 litra.Silnik jak i samochód jest bezobsługowy posiada łańcuch rorzadu. Uzytkuje go już 3 lata.Nie mam żadnych problemów z silnikiem.w późniejszym okresie zamontuje nowa turbinę z 2.2 dci intercooler będzie posiadał wycięty katalizator,wydech remusa i wiele innych przeróbek.Mój cel to żeby samochód wypluł jakieś 180-190 km i 400-450 Mn momentu obrotowego.Także na koniec polecam wszystkim ten silnik!!!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150 Rocznik / Przebieg: 280000 Śr. spalanie: 6
Marcin 31.10.2016
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik na pewno na plus. Swój egzemplarz zakupiłem jakieś pół roku temu, póki co samochód zawiódł mnie tylko raz-dzisiaj, pękł przewód wtryskiwacza i zapewne ze względu na budowę pompy paliwa lało się za samochodem jak z wiadra. Całe szczęście udało się załatać migomatem. Silnik to typowy wół roboczy, duży, ciężki, hałasuje ale zbiera się bardzo znośnie. Samochód użytkowany głównie w trasie(Holandia- do sklepu autostradą 12km w jedną stronę albo więcej) i właściwie silnik nie palił wiele a ja jestem młodym kierowcą i czasami lubiłem przycisnąć(choć bez rewelacji, maksimum co mi spalił w takiej jeździe trochę trasa, trochę miasto to 6l. Spalanie w czystej trasie to 4,5l ale zapewne niższe wyniki byłyby możliwe do uzyskania przy jeździe max 90-100km/h. Do jazdy trzeba się przyzwyczaić, na mostku jak startujemy to albo puszczamy sprzęgło i wciskamy gaz i zbieramy się jak ostatnia ciot(k)a albo wciskamy gaz do 1700obr/min i puszczamy sprzęgło żłobiąc kratery w gruzie.Samochód zaczyna jechać tak od 1700obr właśnie i na takie np. ronda sugeruję wbić dwójeczkę i nie utrudniać ruchu turbodziurą."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Almera N16/110 Rocznik / Przebieg: 2001/202tyś Śr. spalanie: 5.5
Robert 05.06.2016
Średnia:
(6.67)
Nie
"Kupiłem to niedawno... Muszę powiedzieć że ten silnik to katastrofa. Dla kogoś kto zawsze jeździł benzyniakiem jazda tym czymś to udręka. Jak wyjedziesz komuś i zapomnisz o biegu, to zapomnij że to coś pojedzie. Ty masz "pełen" a koleś z tyłu myśli "co za baran nie dość że wyjechał pod nos to jeszcze nie depnie..." Jak minie 2000 to faktycznie jedzie ale trzeba się uczyć na nowo jeździć. Niby się zbiera ale tylko między 2-4tyś, mieszasz biegami w kółko, zapomnij o dojeżdżaniu do skrzyżowania na czwórce, czasem nawet trójka jest za wysoka. Moja benzynka nie miała 3lV6 jak ktoś może pomyśleć a tylko 1.6l 16V 88KM też japończyk - mogłem jeździć nią 40km/h na piątce i nawet przyspieszała od tej prędkości bez zmiany biegów. Tu się fajnie jedzie na autostradzie - 140km/h. Miałem kiedyś Opla Combo 1.3cdti był dynamiczniejszy też miał gigantyczną turbodziurę ale to przecież 1.3 no ale nie jechał 180 tylko 140..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: Almera Tino Rocznik / Przebieg: 2000 Śr. spalanie:
Bartek 25.08.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik, ogólnie oszczędny i dynamiczny. Jestem dynamicznym kierowcą, szybko ruszam, gwałtownie hamuje, kiedy mogę to butuję. Silnik po załączeniu się turbiny (ok. 2000obr) leci jak burza, jak na to auto. Czasami jadę ekonomicznie po trasie, spalanie w granicach 5,5-6l, ale po przejechaniu 100KM już wyprzedzanie było utrudnione, czuć było zamulenie silnika. Przy dynamicznej jeździe (2000-3000obr) turbina reaguje szybko, a samochód ładnie się zbiera, dodam że co jakiś czas "przepalam silnik" na ok 4000obr. Silnik do cichych nie należy (można się przyzwyczaić), ale pracuje równo, sprawia wrażenie niezawodnego. Do tej pory (z tego co mi wiadomo) została wymieniona pompa vp44, przy 240000km, oraz części typowo eksploatacyjne. Z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik. Pozdrawiam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Almera HB 2000, 2,2Di 110KM Rocznik / Przebieg: 310000 Śr. spalanie: 8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.