Silnik 3.0 DDTi 160/170KM (ZD30DDTi) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11068

Nissan

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189)07.08.2020

Mam przejechane 270 000 km. Przy ok 200 000 km był robiony EGR, wymiana na oryginalny. Poza tym bez zarzutów. Serwis robiony co 15 00

Polecam

7.00

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Najważniejsze informacje o silniku

3.0DDTi od 2000r występuje w modelu Nissan Patrol na początku był stosowany wtrysk  pośredni  z oznaczeniem DI .Od  2006 roku po modyfikacji zastosowano system wtrysku bezpośredniego  Common Rail i zmieniono oznaczenie na DiT. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 160 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 380NM. Pierwszą setkę Nissan Patrol osiąga po około 14 sekundach. Średnie spalanie tego kolosa to około 11 litrów. Największą bolączką tej jednostki jest wadliwy układ smarowania przez który olej nie jest dokładnie rozprowadzany a co za tym idzie uszkadza ostatni lub przed ostatni tłok.Usterka ta została praktycznie wyeliminowano po 2004 roku. Jedyną rozsądną radą jest częstsza wymiany oleju MAX co 10 tyś ,napewno zmniejszy  prawdopodobieństwo uszkodzenia tłoków.Serwis również radzi montaż dodatkowego czujnika oleju co może uchronić przed ewentualną usterką,oryginalny jest często wadliwy.Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
rozrząd na łańcuchu

Wady:
słaba dynamika
wysokie spalanie
awarie pompy wtryskowej
wadliwy układ smarowania-uszkodznie tłoków

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Problem z wadliwym układem smarowania został  rozwiązany po 2004 rok.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 3):
(5.67)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 3.67/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

19.07.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Dlaczego aż 64% głosuje, że nie kupiłoby raz jeszcze? Bo ludzie myślą, że znajdą opinię. Wcale nie mają na myśli, że nie.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
Wiesiek 13.01.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: silnik bezawaryjny,mocny dobrze sie sprawuje w terenie i na trasie,spalanie dosyć wysokie średnio 11 l ale to auto jest duże i nie ma mało palić a jeździć po terenie i tam sprawuje się dobrze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Nissan Patrol 2005r 212 r 3.0DiT 160KM
Michał 16.02.2014
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Auto i jak i silnik rewelka , bardzo dobra dynamika ,nie ma problemów z silnikiem .Spalanie do wytrzymania ,auto duże średnio 11.L .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Nissan Patrol T 3.0 Di 160 KM, 2000 r. 190 tyś

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.