Silnik 2.0 dCi 90/114KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 52165

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 DCzadebiutował  2005 roku w Traficu , miał zastąpić przestarzałą i często awaryjną jednostkę 1.9 dCi . Jednostka miała zastosowanie w autach  Renault Trafic,Nissan Primaster,Opel Vivaro  o dwóch mocach 90KM,115KM . Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Jednostka bardzo udana po awaryjnej 1.9 DCI. Powstał przy współpracy z koncernem Nissan. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em (może występować w niektórych modelach) zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika/115KM
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
Awarie wtryskiwaczy

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 52
Średnia (głosów 6):
(8.22)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 9.17/10

Głosy według opinii:

51

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Opel Vivaro L2H1 2.0 CDTI / 115/ 2009 12.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Bardzo dobre osiągi, kultura pracy, niskie zużycie paliwa silnika 2.0 dCi M9R. Dużym minusem jest brak osłony na silniku jak w np. w Scenic II, Espace IV, Laguna II i III (pasuje po modyfikacjach oraz trzeba podnieść filtr powietrza), wskutek czego do wtryskiwaczy dostaje się woda kapiąc z blaszki na środku podszybia - tania i marna uszczelka podszybia , skutek: woda leci ciurkiem prosto na wtryskiwacze. Proste rozwiązanie: usunięcie uszczelki podszybia i położenie warstwy np. poliuretanowej masy klejąco-uszczelniającej w jej miejsce. Np. w Espace jest tam sucho jak pieprz i problem z wtryskami praktycznie nie występuje. - odkształcające się i rozdzierające siedzisko fotela kierowcy, niska trwałosć tapicerki (konieczne dodatkowe pokrowce) - przy przebiegu ok. 200 tyś.km kończy swój żywot czarny plastykowy wysprzęglik LUK-a w skrzynii biegów (unieruchomienie=laweta lub holowanie; potem montujemy metalowy np. Sachs) - potrafił zerwać się łańcuch rozrządu przy ok. 200 tyś.km (być może z uwagi na większą masę auta aniżeli np. w innych modelach osobowych z tym samym silnikiem) i brak koła dwumasowego - większe wibracje niż np. w Lagunach, Espace-ach z silnikami M9R oraz słabe wyciszenie kabiny

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:- bardzo dobre osiągi, kultura pracy, niskie zużycie paliwa silnika 2.0 dCi - bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i nadwozia w porównaniu np. z VW Transporterem czy Mercedesem Vito - Ergonomiczna kabina z przemyślaną deską rozdzielczą - Ponadczasowa, niestarzejąca się stylistyka karoserii (np. schowane zawiasy tylne)

Wady:- brak osłony na silniku jak w np. w Scenic II, Espace IV, Laguna II i III (pasuje po modyfikacjach oraz trzeba podnieść filtr powietrza), wskutek czego do wtryskiwaczy dostaje się woda kapiąc z blaszki na środku podszybia - tania i marna uszczelka podszybia , skutek: woda leci ciurkiem prosto na wtryskiwacze. Proste rozwiązanie: usunięcie uszczelki podszybia i położenie warstwy np. poliuretanowej masy klejąco-uszczelniającej w jej miejsce. Np. w Espace jest tam sucho jak pieprz i problem z wtryskami praktycznie nie występuje. - odkształcające się i rozdzierające siedzisko fotela kierowcy, niska trwałosć tapicerki (konieczne dodatkowe pokrowce) - przy przebiegu ok. 200 tyś.km kończy swój żywot czarny plastykowy wysprzęglik LUK-a w skrzynii biegów (unieruchomienie=laweta lub holowanie; potem montujemy metalowy np. Sachs) - potrafił zerwać się łańcuch rozrządu przy ok. 200 tyś.km (być może z uwagi na większą masę auta aniżeli np. w innych modelach osobowych z tym samym silnikiem) i brak koła dwumasowego -

Odmiana silnika: 114 KM/ M9R 782Rocznik: 2009Przebieg: 216000km Śr. spalanie: 8 l/100km
Mariusz 19.02.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Super silnik polecam .Naprawdę warto .

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 115Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8
marek 09.01.2017
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: mam problem z nadmiare paliwa za wtryskamipeka wezyk powrotu wtryri badane i sa ok ale usterka sie powtarza wymienilem filtr paliwai przeczyszczono uklad paliwowy co robic

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115Rocznik / Przebieg: 28000 Śr. spalanie: 8
Adrian 30.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: U mnie Nissan Primastar. Kupiłem od 1 właściciela, auto z polskiego salonu. Przebieg 253000 (w momencie zakupu). Nacieszyłem się nim jakieś 3000 km. Padły wtryski. Okazało się że do wymiany są wszystkie. Faktycznie Trzeba je wyciągac prasą ale nie jest to specjalnie drogie...no chyba ze się urwie to wtedy wiadomo zdejmowanie głowicy itd. ogólnie ja wydałem około 5500zł za wymianę (cena za wszystko. wyjmowanie wtrysków, wtrychy planowanie głowicy, uszczelniacze na zaworach itd) przy okazji sprawdziłem rozrząd i okazało się że jest jak nowy, napinacz był jeszcze w fazie początkowej. Teraz czas o ocenę...ogólnie silnik jest ok jak i cały samochód. spalanie na poziomie 7,5l/100km (tasa) 9,5l/100km (miasto) jak dla mnie ok. Spalanie podane przy normalnej jeździe. prędkośc przy 2000obr/min na 6 biegu 105km/h sprawdzane wg. GPS. Jeśli chodzi o kwestię wtryskiwaczy to ja akurat twierdzę że one się nie psują tylko zużywają. Należy je traktowac jak sprzęgło albo hamulce. Trwałośc wtryskiwaczy zależy przede wszystkim od stylu jazdy. Wielki plus że wpakowane są w ten silnik wtryskiwacze BOSCHA (nie drogie w zakupie) a nie DENSO (są trwalsze ale drogie jak cholera). Niestety trzeba się pogodzic z faktem że stare diesle nie wrócą

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Primastar /115KMRocznik / Przebieg: 2007/253000 Śr. spalanie: 8
Maciek 10.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Kupiony w Niemczech, żadnych problemów z nim nie mam, oprócz wymiany olej co 15tkm i filtry, nic nie robiłem, spalanie na super poziomie, bardzo dobry 6 bieg, spokojnie też daję radę z przyczepą. Tankowanie tylko na Staoil.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Vivaro 9os. 2007 2.0diesel 114ps 230tys
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów