Silnik 2.0 dCi 90/114KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 28156

dCi
Silnik 2.0 dCi 90/114KM (M9R)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w niektórych modelach

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 7.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 DCzadebiutował  2005 roku w Traficu , miał zastąpić przestarzałą i często awaryjną jednostkę 1.9 dCi . Jednostka miała zastosowanie w autach  Renault Trafic,Nissan Primaster,Opel Vivaro  o dwóch mocach 90KM,115KM . Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Jednostka bardzo udana po awaryjnej 1.9 DCI. Powstał przy współpracy z koncernem Nissan. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie ,brak problemu z DPF-em (może występować w niektórych modelach) zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika/115KM
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
Awarie wtryskiwaczy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 5):
(8)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 6.4/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mariusz 19.02.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Super silnik polecam .Naprawdę warto ."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8
marek 09.01.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
"mam problem z nadmiare paliwa za wtryskamipeka wezyk powrotu wtryri badane i sa ok ale usterka sie powtarza wymienilem filtr paliwai przeczyszczono uklad paliwowy co robic "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115 Rocznik / Przebieg: 28000 Śr. spalanie: 8
Adrian 30.09.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
"U mnie Nissan Primastar. Kupiłem od 1 właściciela, auto z polskiego salonu. Przebieg 253000 (w momencie zakupu). Nacieszyłem się nim jakieś 3000 km. Padły wtryski. Okazało się że do wymiany są wszystkie. Faktycznie Trzeba je wyciągac prasą ale nie jest to specjalnie drogie...no chyba ze się urwie to wtedy wiadomo zdejmowanie głowicy itd. ogólnie ja wydałem około 5500zł za wymianę (cena za wszystko. wyjmowanie wtrysków, wtrychy planowanie głowicy, uszczelniacze na zaworach itd) przy okazji sprawdziłem rozrząd i okazało się że jest jak nowy, napinacz był jeszcze w fazie początkowej. Teraz czas o ocenę...ogólnie silnik jest ok jak i cały samochód. spalanie na poziomie 7,5l/100km (tasa) 9,5l/100km (miasto) jak dla mnie ok. Spalanie podane przy normalnej jeździe. prędkośc przy 2000obr/min na 6 biegu 105km/h sprawdzane wg. GPS. Jeśli chodzi o kwestię wtryskiwaczy to ja akurat twierdzę że one się nie psują tylko zużywają. Należy je traktowac jak sprzęgło albo hamulce. Trwałośc wtryskiwaczy zależy przede wszystkim od stylu jazdy. Wielki plus że wpakowane są w ten silnik wtryskiwacze BOSCHA (nie drogie w zakupie) a nie DENSO (są trwalsze ale drogie jak cholera). Niestety trzeba się pogodzic z faktem że stare diesle nie wrócą"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Primastar /115KM Rocznik / Przebieg: 2007/253000 Śr. spalanie: 8
Maciek 10.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiony w Niemczech, żadnych problemów z nim nie mam, oprócz wymiany olej co 15tkm i filtry, nic nie robiłem, spalanie na super poziomie, bardzo dobry 6 bieg, spokojnie też daję radę z przyczepą. Tankowanie tylko na Staoil."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Vivaro 9os. 2007 2.0diesel 114ps 230tys
Rafał 10.11.2014
Średnia:
(5.67)
Nie
""mam ten silnik w Vivaro (dodam silnik Renaulta 115KM występuje też w Traficu) wszystko było okej do 185 tys potem zaczęły się problemy,mianowicie szarpanie podczas jazdy ,dławienie się na wolnych obrotach.Udałem się do mechanika komputer i okazało się walnięte dwa wtryski.Wczoraj odebrałem auto i jestem szczuplejszy o 3500zł jeden wtrysk 950 zł i okazało się ze wtryski były zapieczone musiał przyjechać specjalista i wykręcenia jednego wtrysku 650zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!! " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel Vivaro 2010r 2.0CDTI 115KM 186 tys

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 BlueHDI 130KM (DV5RC)17.01.2019

Peugeot 3008 II rocznik 2017. Średnie spalanie po 15 tys km to 5,4l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie - 50% Warszawa 50% tzw trasa. Do

Polecam

9.44

Silnik 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)17.01.2019

posiadam od nowości corollę e12 z 2003 roku z przebiegiem 465 tys km. rozrząd wymieniam co 90 tys km , komplety filtrów z olejem co

Polecam

7.85

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.