Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 88899

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 112 KM o oznaczeniu (DV6C) zadebiutował w 2010r i zasilała auta z koncernu Citroen oraz Peugeot.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi..Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika w wersji 112KM
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 206

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 99
Średnia (głosów 19):
(9.42)
Trwałość
 9.63/10
Utrzymanie
 9.42/10
Dynamika
 9.21/10

Głosy według opinii:

190

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

peugeot 508SW 17.11.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęgła , po jakimś czasie padł jeden wtrysk Siemens po jakimś czasie 2 a potem 3 czwarty jeszcze chodzi ale nie sa to tanie rzeczy nowy kosztuje około 1200, kłopot z filtrem DPF tragedia ,pomogło dopiero czyszczenie chemiczne ,czy są plusy, tak niskie spalanie i o ile nie padnie wtrysk to chodzi bez zarzutów, z ważnych spraw wymiana oleju co 10tys. oraz po 3 wymianach obowiązkowo zwalić trzeba miskę olejową i wyczyścić smok.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:spalanie

Wady:wtryski , mało mocy

Odmiana silnika: Silnik 1.6 HDI 112KM FAP (DV6C)Rocznik: 2011Przebieg: 258tys Śr. spalanie: 5-6litrów
Citroen C5 2010r 17.10.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z silnikiem nie miałem problemów. Raz wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia i dwa razy wymieniłem sprzęgło z dwumasą. Filtr DPF mam zapchany w 99% od przebiegu około 180 000km ale po za komunikatem z komputera nic się nie dzieje.Podobno w tej wersji nawet jeżeli filtr jest zapchany w 100% to komputer nie wchodzi w tryb awaryjny jak w nowszych modelach. Spalanie w mieście lato 5,6L zima 6,2L Mamy też drugą C5 z roku 2011 z silnikiem 1,6 hdi 115KM ale są już tam wtryski elektromagnetyczne BOSCHA które po 180 000km trzeba było wymienić 3 z 4 koszt wymiany około 1000zł /szt/każdy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1,6 hdi 112kmRocznik / Przebieg: 2010/335000 Śr. spalanie: 6.0
Peugeot 308 I 12.04.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Kupiłem używanego Peugeota z silnikiem 1.6 hdi 112km i jeżdżę nim już dwa lata. Zrobiłem około 30 tys. km. Jedyne co zrobiłem oprócz serwisów olejowych to wymiana paska klinowego, który się zerwał.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 hdi 112kmRocznik / Przebieg: 2012 166 000 Śr. spalanie: 5.3
3008 11.03.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: OK

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 112KM DV6CRocznik / Przebieg: 2011/120tys Śr. spalanie: 7.2
C4 Picasso 2011 06.02.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Na wstępie skoryguję błąd- silnik ten posiada piezoelektryczne wtryski Siemens. W tym aucie do spokojnej jazdy ok, elastyczny, jak żaden inny, awarii brak. Po chipie na 128KM jest super. Nie pali zbyt wiele, choć większość zaniża spalanie albo jadą naprawdę wolno (po chipie w mieście wzrosło o ok 0,5l, na trasie jest podobnie). Poznań krótkie przebiegi spalanie realne (komputer zaniża): 7-8l, w trasie 5,5-8l zależy od prędkości.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 112KM DV6C (8V)Rocznik / Przebieg: 2011/ 175000 Śr. spalanie: 6.8
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.