Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 68316

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 112 KM o oznaczeniu (DV6C) zadebiutował w 2010r i zasilała auta z koncernu Citroen oraz Peugeot.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi..Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika w wersji 112KM
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 167

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 15):
(8.82)
Trwałość
 8.87/10
Utrzymanie
 8.67/10
Dynamika
 8.93/10

Głosy według opinii:

150

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C4 Picasso 2011 06.02.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Na wstępie skoryguję błąd- silnik ten posiada piezoelektryczne wtryski Siemens. W tym aucie do spokojnej jazdy ok, elastyczny, jak żaden inny, awarii brak. Po chipie na 128KM jest super. Nie pali zbyt wiele, choć większość zaniża spalanie albo jadą naprawdę wolno (po chipie w mieście wzrosło o ok 0,5l, na trasie jest podobnie). Poznań krótkie przebiegi spalanie realne (komputer zaniża): 7-8l, w trasie 5,5-8l zależy od prędkości. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 112KM DV6C (8V) Rocznik / Przebieg: 2011/ 175000 Śr. spalanie: 6.8
C4 GP I / 2013 18.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem na razie około 45.000 km (70=115 kkm) i nic się nie działo; wcześniej miałem silniki benzynowe więc poczytawszy co nieco o kosztownych kłopotach z dieslem staram się stosować do powszechnych zaleceń i na razie nic mi się nie przydarzyło :) Z osiągów jestem zadowolony - auto spore, nawet po załadowaniu 4 osobowej rodziny i bagaży urlopowych jeździ się całkiem dobrze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 HDI 112 KM (DV6C) Rocznik / Przebieg: 2013 / 115000 Śr. spalanie: 5.8
Grzegorz 26.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 3008 / 112 Rocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6.5
Kaz 25.09.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"120 000 km narazie zero problemów. Olej wymieniam co ok między 10 000 a 15 000.Troszkę za słaby na miasto dla mego 3008, ale na autostradzie jest ok."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Peugeot 3008 -112 KM Rocznik / Przebieg: 2011- 120 000km Śr. spalanie: 6.0
sweeper 20.05.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Dobry silnik, ale trzeba uważać na druciarzy. Nowy z salonu - już drugie auto do przebiegu 100-120 tyś nic się nie dzieje - dalej nie wiem, bo sprzedałem. Super elastyczność, ale trochę słabo w górnym zakresie obrotów. Jak auto załadowane po dach, to jednak 2.0 Hdi byłby lepszy. Do jazdy standardowej wystarczy 1.6. Bardzo niskie spalanie ( w trasie można do 4,5 zejść). Fitlr FAP oczyszcza się pięknie nawet w jeździe miejskiej/ podmiejskiej - więc nie ma po co wycinać - jeżeli silnik sprawny i nie kombinowany to będzie sobie z tym radził- zwłaszcza, że jak się zapcha to wymiana na regenerowany jest tańsza niż wycięcie."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Grand Picasso Rocznik / Przebieg: 2013/ 100 tys. Śr. spalanie: 5.5-6
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.