Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 104465

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 112 KM o oznaczeniu (DV6C) zadebiutował w 2010r i zasilała auta z koncernu Citroen oraz Peugeot.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi..Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika w wersji 112KM
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 228

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 110
Średnia (głosów 22):
(9.42)
Trwałość
 9.68/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 9.09/10

Głosy według opinii:

220

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 308SW z 2011 03.06.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Cichy i zwinny . Dosc fajnie sie zbiera jesli pilnujemy obrotów. Spalanie kolo 6 w mieście ale na trasie przy 150km/h mniej tez nie wezmie. Jestem zadowolony z wyboru.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Kultura pracy i trwałość

Wady:Slaba dynamika, trzeba pilnować obrotów aby się zbierał

Odmiana silnika: 112/DV6Rocznik: 2011Przebieg: 240 000 Śr. spalanie: 6
Peugeot 508 13.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Peugeot 508 1.6 HDi FAP. Zrobilem przebieg od 75k do 178k. Przy 165k dolalem plyn FAP. W z automatyzowanej skrzyni przy 175k zaczela slizgac sie skrzynia. Cichy, komfortowy, dynamiczny jak na tak maly silnik i co najwazniejsze ekonomiczny 5,3 przy mieszanym cyklu z przewaga na autostrady. Polecam wszystkim

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Bez awaryjny Cichy Ekonomiczny

Wady:Zadnych napraw procz to co serwisowe.

Odmiana silnika: 1.6 HDi FAPRocznik: 2011Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 5.3
Citroen C4 GP 2012 19.02.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Citroen C4 GP 2012 skrzynia manual 6, zakupiony 3,5 roku temu przy przebiegu 52 000, obecnie 95 500; silnik absolutnie bezobsługowy, wymiana oleju co rok lub max 15 000 km (Valvoline Synpower 5w30 c2), filtry Mann Filter lub Purflux, co 3 wymiany oleju w silniku również wymieniam olej w skrzyni, użytkowany w 90% w trasie; to mój 4 citroen z silnikiem HDI (1.4, 1.6, 2.0), nigdy nie było jakichkolwiek problemów z tymi jednostkami; następny P308 SW T9 również HDI;

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:- przyzwoita dynamika jak na takie duże auto, - wysoka kultura pracy, - niskie spalanie, - bezawaryjność.

Wady:- brak

Odmiana silnika: DV6CRocznik: 2012Przebieg: 95500 Śr. spalanie: 5.5
peugeot 508SW 17.11.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęgła , po jakimś czasie padł jeden wtrysk Siemens po jakimś czasie 2 a potem 3 czwarty jeszcze chodzi ale nie sa to tanie rzeczy nowy kosztuje około 1200, kłopot z filtrem DPF tragedia ,pomogło dopiero czyszczenie chemiczne ,czy są plusy, tak niskie spalanie i o ile nie padnie wtrysk to chodzi bez zarzutów, z ważnych spraw wymiana oleju co 10tys. oraz po 3 wymianach obowiązkowo zwalić trzeba miskę olejową i wyczyścić smok.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:spalanie

Wady:wtryski , mało mocy

Odmiana silnika: Silnik 1.6 HDI 112KM FAP (DV6C)Rocznik: 2011Przebieg: 258tys Śr. spalanie: 5-6litrów
Citroen C5 2010r 17.10.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z silnikiem nie miałem problemów. Raz wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia i dwa razy wymieniłem sprzęgło z dwumasą. Filtr DPF mam zapchany w 99% od przebiegu około 180 000km ale po za komunikatem z komputera nic się nie dzieje.Podobno w tej wersji nawet jeżeli filtr jest zapchany w 100% to komputer nie wchodzi w tryb awaryjny jak w nowszych modelach. Spalanie w mieście lato 5,6L zima 6,2L Mamy też drugą C5 z roku 2011 z silnikiem 1,6 hdi 115KM ale są już tam wtryski elektromagnetyczne BOSCHA które po 180 000km trzeba było wymienić 3 z 4 koszt wymiany około 1000zł /szt/każdy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1,6 hdi 112kmRocznik / Przebieg: 2010/335000 Śr. spalanie: 6.0

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.