Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 78841

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 112 KM o oznaczeniu (DV6C) zadebiutował w 2010r i zasilała auta z koncernu Citroen oraz Peugeot.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi..Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika w wersji 112KM
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 187

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 94
Średnia (głosów 17):
(9.41)
Trwałość
 9.59/10
Utrzymanie
 9.35/10
Dynamika
 9.29/10

Głosy według opinii:

170

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 308 I 12.04.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiłem używanego Peugeota z silnikiem 1.6 hdi 112km i jeżdżę nim już dwa lata. Zrobiłem około 30 tys. km. Jedyne co zrobiłem oprócz serwisów olejowych to wymiana paska klinowego, który się zerwał."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1.6 hdi 112km Rocznik / Przebieg: 2012 166 000 Śr. spalanie: 5.3
3008 11.03.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"OK"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 112KM DV6C Rocznik / Przebieg: 2011/120tys Śr. spalanie: 7.2
C4 Picasso 2011 06.02.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Na wstępie skoryguję błąd- silnik ten posiada piezoelektryczne wtryski Siemens. W tym aucie do spokojnej jazdy ok, elastyczny, jak żaden inny, awarii brak. Po chipie na 128KM jest super. Nie pali zbyt wiele, choć większość zaniża spalanie albo jadą naprawdę wolno (po chipie w mieście wzrosło o ok 0,5l, na trasie jest podobnie). Poznań krótkie przebiegi spalanie realne (komputer zaniża): 7-8l, w trasie 5,5-8l zależy od prędkości. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 112KM DV6C (8V) Rocznik / Przebieg: 2011/ 175000 Śr. spalanie: 6.8
C4 GP I / 2013 18.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem na razie około 45.000 km (70=115 kkm) i nic się nie działo; wcześniej miałem silniki benzynowe więc poczytawszy co nieco o kosztownych kłopotach z dieslem staram się stosować do powszechnych zaleceń i na razie nic mi się nie przydarzyło :) Z osiągów jestem zadowolony - auto spore, nawet po załadowaniu 4 osobowej rodziny i bagaży urlopowych jeździ się całkiem dobrze."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 HDI 112 KM (DV6C) Rocznik / Przebieg: 2013 / 115000 Śr. spalanie: 5.8
Grzegorz 26.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 3008 / 112 Rocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6.5
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów