Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 HDi 8V 112KM FAP DV6C

183418
Silnik PSA 1.6 HDi 8V 112KM FAP DV6C

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 HDI 112KM o oznaczeniu DV6C zadebiutował w 2010 roku i zasilał auta z koncernu Citroen oraz Peugeot a także BMW MINI. Konstrukcja 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.


Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.


Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika w wersji 112KM
  • brak uciążliwych awarii
  • trwała i mało awaryjna jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 31) (9.1)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 30 1

Najbardziej awaryjna część

7%
15%
6%
8%
53%
11%
Suma głosów: 216

Opinie użytkowników