Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 131668

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)18.10.2019

Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mni

Polecam

6.80

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.10.2019

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z sil

Polecam

9.43

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM16.10.2019

Pancerny silnik. Zero wycieków. Dość dynamiczny i bardzo oszczędny. Na autostradzie spalanie ok. 6,5 l/100km, poza miastem ok. 5,4

Polecam

9.28

Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4)16.10.2019

Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad

Polecam

6.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony z 80tys do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120tys do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik .Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek,kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów.Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji ,zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem.Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
trwała jednostka oraz osprzęt
niska awaryjność FAP

Wady:
Filtr cząstek stałych FAP
wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtryski

Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 262

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 109
Średnia (głosów 22):
(9.17)
Trwałość
 9.45/10
Utrzymanie
 8.91/10
Dynamika
 9.14/10

Głosy według opinii:

211

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C5 Tourer 138HDI 08.10.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jeśli chodzi o silnik, to jest dobrze, mam porównanie z innymi samochodami (Saab 95 1.9TiD, Mondeo 2.0 TDDI) samochody kupowane nowe, znacznie lepszy FAP niż to co było w Saabie czy Insigni. Wersja nadwozia Citroen Exclusive, spalanie przy automatycznej skrzyni biegów...niemałe. Niestety sam samochód...uprzykrza życie, najpierw padła wycieraczka (bo dwa silniki), potem webasto, potem żarówka światła dziennego (w serwisie sama żarówka 125 zł - porażka), teraz problemy ze stopem (klapa). Pojemnika na kubek nie ma, ten w podłokietniku to żart, kieszenie w drzwiach porażka, dużo skrytek, tylko albo za małe albo niepotrzebne. Samochód ładny z zewnątrz i dość pojemny, Skrzynia automatyczna mam nadzieję że bezawaryjna ale niestety słaba zarówno jeśli chodzi o reakcje na gaz jak i hamowanie na śniegu. Auto nie jest złe, ale mogłoby być znacznie lepiej gdyby ktoś pomyślał do końca. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2.0 HDI 136KM Rocznik / Przebieg: 2009/115000 Śr. spalanie: 7.5
Peugeot 508 SW 22.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Generalnie żadnych zarzutów. 508 2.0 HDI 2011 r to dobry samochód. 170 tys. km przejechane bezawaryjnie. Nie wymieniane żadne podzespoły eksploatacyjne takie , jak rozrząd czy koło dwu masowe, nie mówiąc o sprzęgle. Ostatnio zleciłem wykonanie testu przelewowego wtrysków - różnica poniżej 7 %. Czego więcej chcieć. Na baku paliwa po mieście w granicach 900-1000 km na trasie nawet ponad 1300 km.Trzeba jednak dbać o terminowe /a nawet częściej/ wymiany filtrów . Tak samo z olejem silnikowym - ja wymieniam raz do roku obligatoryjnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 HDI 140 KM Rocznik / Przebieg: 2011 169 tys.km Śr. spalanie: 6.2
Citroen C5 24.01.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Na stronie jest błąd, ponieważ silniki DW10BTED4 były też produkowane bez FAP i właśnie taki jest u mnie. Silnik prawie całkowicie bezobsługowy. Prawie, bo niestety trzeba wymieniać olej, filtry i jak przyjdzie czas to rozrząd. Bardzo dynamiczny, i oszczędny, pełna kultura pracy. Wymiana dwumasy zbiegła się z wymianą rozrządu przy 240 tyś km. Opala bez problemu w największe mrozy. Przebieg oryginalny z czego ponad 200 tyś zrobione osobiście. Oprócz wszelkich niepodważalnych zalet, zaletą tej wersji silnika jest brak FAPa. Dzięki temu nie muszę się martwić o filtr FAP, czy uzupełnianie płynu i później jazdę po serwisach aby wyzerować licznik wymiany. A to wszystko dodatkowe koszty. Nie zamieniłbym go na żaden inny silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 136/DW10BTED4 BEZ FAP Rocznik / Przebieg: 360 000 Śr. spalanie: 6.1
Citroen c5 11.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam c5 na taxi z tym silnikiem, przebieg 400 tyś teraz będzie drugi rozrząd. Dwumasa, turbo, wtryski fabryka ale jeżdżę z głową i dbam o auto jak o żonę, dolewka płynu eloys do fap była przy 180 tyś według zaleceń, nie mam żadnych problemów z filtrem cząstek stałych, koledzy mają w większości już usunięte dpf nawet w 2 letnich autach, dynamika wystarczająca, silnik jak na ten przebieg jest cichy, egr usunięty już ma samym początku mimo że działał, skrzynia była mało precyzyjna, jest lepiej po wymianie oleju. Silnik w zimie pali bardzo dobrze i miękko pracuje, jedyna wada to wiek auta i konstrukcji Ogólnie polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 hdi 138 Rocznik / Przebieg: 2009/400000 Śr. spalanie: 6
walter 15.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabrycznie bez filtra cząstek stałych. Zalety silnika to rzeczywiście niskie spalanie ( zbiornik 67 l wystarcza na przejechanie w trasie 1300 km i to wcale nie najwolniej.) Nie bierze oleju nawet po przebiegu ponad 200 tkm, dość zrywny, może trochę za głośny powyżej 140 na h.W Peugocie spora komora silnika co ułatwia dostęp do podzespołów. Z drobiazgów - wymiana żarówek nie wykaga demontażu zderzaka jak w wielu innych autach z tego okresu.Trwała turbina, sprzęgło i dwumasa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2006/220000 Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.