Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 112957

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony z 80tys do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120tys do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik .Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek,kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów.Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji ,zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem.Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
trwała jednostka oraz osprzęt
niska awaryjność FAP

Wady:
Filtr cząstek stałych FAP
wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtryski

Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 244

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 101
Średnia (głosów 20):
(9.13)
Trwałość
 9.4/10
Utrzymanie
 8.8/10
Dynamika
 9.2/10

Głosy według opinii:

191

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C5 24.01.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Na stronie jest błąd, ponieważ silniki DW10BTED4 były też produkowane bez FAP i właśnie taki jest u mnie. Silnik prawie całkowicie bezobsługowy. Prawie, bo niestety trzeba wymieniać olej, filtry i jak przyjdzie czas to rozrząd. Bardzo dynamiczny, i oszczędny, pełna kultura pracy. Wymiana dwumasy zbiegła się z wymianą rozrządu przy 240 tyś km. Opala bez problemu w największe mrozy. Przebieg oryginalny z czego ponad 200 tyś zrobione osobiście. Oprócz wszelkich niepodważalnych zalet, zaletą tej wersji silnika jest brak FAPa. Dzięki temu nie muszę się martwić o filtr FAP, czy uzupełnianie płynu i później jazdę po serwisach aby wyzerować licznik wymiany. A to wszystko dodatkowe koszty. Nie zamieniłbym go na żaden inny silnik."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 136/DW10BTED4 BEZ FAP Rocznik / Przebieg: 360 000 Śr. spalanie: 6.1
Citroen c5 11.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam c5 na taxi z tym silnikiem, przebieg 400 tyś teraz będzie drugi rozrząd. Dwumasa, turbo, wtryski fabryka ale jeżdżę z głową i dbam o auto jak o żonę, dolewka płynu eloys do fap była przy 180 tyś według zaleceń, nie mam żadnych problemów z filtrem cząstek stałych, koledzy mają w większości już usunięte dpf nawet w 2 letnich autach, dynamika wystarczająca, silnik jak na ten przebieg jest cichy, egr usunięty już ma samym początku mimo że działał, skrzynia była mało precyzyjna, jest lepiej po wymianie oleju. Silnik w zimie pali bardzo dobrze i miękko pracuje, jedyna wada to wiek auta i konstrukcji Ogólnie polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 hdi 138 Rocznik / Przebieg: 2009/400000 Śr. spalanie: 6
walter 15.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabrycznie bez filtra cząstek stałych. Zalety silnika to rzeczywiście niskie spalanie ( zbiornik 67 l wystarcza na przejechanie w trasie 1300 km i to wcale nie najwolniej.) Nie bierze oleju nawet po przebiegu ponad 200 tkm, dość zrywny, może trochę za głośny powyżej 140 na h.W Peugocie spora komora silnika co ułatwia dostęp do podzespołów. Z drobiazgów - wymiana żarówek nie wykaga demontażu zderzaka jak w wielu innych autach z tego okresu.Trwała turbina, sprzęgło i dwumasa."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136 Rocznik / Przebieg: 2006/220000 Śr. spalanie: 5
Karol 20.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej jakości paliwie, pilnować wypalania FAP oraz nie jeździć jak dziadek do kościoła co niedziela. Mam wersję Exclusive z automatem, wszystko działa jak trzeba. Jak komuś nie pasuje to życzę powodzenia w poszukiwaniu "niezawodnego" auta VAG. Ja uważam, że nie warto przepłacać za niemieckie mity. Jak dbasz tak masz, idealnie tu pasuje. Jeszcze jedno, czytając opinie niektórych użytkowników mam wrażenie, że pisze je zazdrosna konkurencja, która nigdy nie miała francuskiego auta... :)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: C5 kombi Rocznik / Przebieg: 2008/291000 Śr. spalanie: 8
Rychu 25.09.2017
Średnia:
(4.67)
Nie
"Wbrew opinia , ten silnik nie jest ani super trwały, ani tym bardziej dynamiczny , oszczednosc tez nie jest jego mocna stroną. Po 280 tys skończył się układ wtryskowy. Zdecydowanie lepiej kupic auto z silnikiem Fiata 150 KM, nieporównywalnie lepsze osiagi i kultura pracy."
Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Peugeot 407 /136 KM Rocznik / Przebieg: 2005/287000 Śr. spalanie: 8
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.