Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 HDI 16V 136KM DW10 BTED4

223768
Silnik PSA 2.0 HDI 16V 136KM DW10 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony z 80 tys do 120 tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120 tys do 180 tys.


Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200 tys km to dobry wynik . Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek, kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów. Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.


Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki . Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji , zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • trwała jednostka oraz osprzęt
  • niska awaryjność FAP

Wady

  • Filtr cząstek stałych FAP
  • wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 BTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Wtryski
Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 30) (9.1)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 28 2

Najbardziej awaryjna część

18%
19%
11%
12%
24%
16%
Suma głosów: 156

Opinie użytkowników