Silnik 2.2 i-DTEC 150KM (N22B1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 28762

CTDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

2.2 i-DETC o mocy 150KM z Maks.mom.obr 350Nm przy 2000-2500 obr/min.Jest całkowicie nową konstrukcja w pełni aluminiowa o bardzo zaawansowanej technologii, opracowana przez japońskiego konstruktora Kenichi Nagahiro .W silniku występuje w dwóch odmianach mocy pierwsza 150KM która weszła do produkcji w 2008 roku oraz wersja 180KM od 2009 roku.Moment obrotowy który został podniesiony do 350Nm poprawił parametry silnika co przełożyło osiągnięcie lepszych osiągów i zdecydowanie lepszą dynamikę.Dzięki temu np.Honda Accord do pierwszej setki zbiera się w niecałe 10s. Jak przystało na nowej generacji silniki oraz spełnienia europejskich norm spalin EURO5 silnik wyposażony w filtr cząstek stałych, 3- funkcyjny katalizator oraz EGR .Filtr DPF został umieszczony blisko elementów wydechowych co pozwala  uniknięcia spadku temperatury i zmniejszenia poboru paliwa potrzebnego do wypalenia sadzy (tu zastosowano ostatni wtryski -Dotrysk) W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów  należy zapisać bardzo wysoką cenę zakupu w razie uszkodzenia  oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik wyposażony jest w koło dwumasowe i  współpracuje z turbiną Garetta  o zmiennej geometrii chłodzoną olejem oraz płynem chłodzącym. Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
dobra elastyczność silnika
mechanizm rozrządu -łańcuch

Wady:
Filtr cząstek stałych
głośna praca na wyższych obrotach
bardzo drogi serwis

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wymiana oleju oraz filtrów serwis zaleca co 30tys/km - Olej  Honda SAE 0W-30

Zastosowano Wtrysk Końcowy - dotrysk, stosowany do  oczyszczenia katalizatora i zregenerowania filtra cząstek stałych

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 4):
(9.58)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.25/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

VIII 13.02.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Polecam każdemu kto lubi dynamikę i komfort. Przejechane 200.000 km z czego ja ostatnie 80.000 km. Zero awarii i zero problemów. Nie bierze oleju nic się nie psuje. Zjeździłem Europę tym autem i zawsze wróciłem na kołach. Wygodny i ekonomiczny

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie, komfort foteli, bezawaryjność

Wady:Brak :)

Odmiana silnika: 2.2 i-DtecRocznik: 2008Przebieg: 200.000 Śr. spalanie: 6.7
Kamil 15.08.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Potwierdzam opinię o tym silniku jest niezawodny i bardzo oszczędny średnie spalanie wychodzi 6.5 l przy takim aucie to bardzo dobry wynik.Obecnie przebieg 170 tys i zero problemów co uważam za sukces i potwierdzenie niezawodności Hondy.Świetna dynamika i elastyczność pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie i wkręcanie się na wyższe obroty co na trasie pozwala na płynna jazdę.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150KMRocznik / Przebieg: 2012.r 170.tys Śr. spalanie: 6.5
Mariusz 23.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem bardzo zadowolony z tego silnika na dzień dzisiejszy przebieg 158 tys i zero jakichkolwiek problemów,koszty sprowadzają się do serwisu wymiany oleju filtrórw,klima itd.Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny,jest bardzo cichy czasami wogólę nie słychać że mamy do czynienia z dieslem.Zdecydowanie na trasy a niżeli do miasta ale to nie oznacza że się nie nadaje ale na trasie czuć jego moc.Spalanie na poziomie 7 l w trasie z pełnym bagażem i czterema osobami 6l miasto to 8 - 9 litrów .Godny polecenia !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Honda CR-V 2.2 150KMRocznik / Przebieg: 2012r. 158.tys Śr. spalanie: 7.0
Darek 11.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Nie wiem czy ktoś kiedyś jeździł takim dieslem,silnik najnowszej generacji świetna dynamika i przyspieszenie spalanie bardzo przyzwoite jak na takie duże auto Honda Accord ,miasto 9.0.l średnie 7.0L trasa 5.8. Auto ma przebieg 147 tys po za serwisem żadnych problemów.Posiada DPF ale nic się nie dzieje,oby tak dalej bo części do tego auta kosmicznie drogie.Frajda z jazdy tym autem niesamowita.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Honda Accord 2.2 i-DETC 150KM 2011r 147tys

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów