Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22228

CTDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Silnik 2.2 D-4D 150KM (2AD-FTV)18.01.2020

Ponad 261000 bez większych problemów. Ostatnio wymieniono zawór SCV, pompę wody na Hepu, pasek napędu osprzętu, 9 letni akumulato

Polecam

8.21

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)16.01.2020

Jeśli ktoś lubi lać litr oleju na 1 tys km to ok

Odradzam

6.22

Silnik 1.6 CDTI 105KM (A16FDH)15.01.2020

Najechane 350 tyś km w 5 lat. Przez ten okres 2x rozrząd ,kpl sprzęgło z 2-masą, turbo nowe. + wiadomo to co się zużywa klocki t

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 i-DTEC 120KM to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r .Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów.Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy.Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii ,tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania .Przykładem  może być Honda Civic która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 3.6L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo niskie spalanie
bardzo cicha praca
wysoka kultura pracy

Wady:
drogi serwis
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 102

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 52
Średnia (głosów 5):
(9.13)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 9.4/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Honda CRV 21.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZY prędkościach 140-150 pali 6.1 czyli jest bardzo dobrze polecam każdemu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.6i-DTECRocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 5.8
Adnoh Losper 20.11.2018
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Civic 120km/300nRocznik / Przebieg: 2015/80000 Śr. spalanie: 4
ww 08.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Honda ma przejechane 86000 km, przez 5 lat.Średnie spalanie 3,7! jeżdżę ostrożnie(dosyć się nachodziłem) usterki nie było DOSŁOWNIE NIC! POLECAM! Serwis jak każdy :) Dynamika i wygoda SUPER

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: IX 120Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 3.7
Michal 10.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Samochód ten posiadam dopiero miesiąc i zrobiłem nim dopiero 1,3 tyś km, ale co mogę powiedzieć to silnik bardzo fajnie się zbiera a przy tym jest bardzo oszczędny. Szybko się nagrzewa. Używam opcji eco i spalanie ok. 4,4l/100km. Mieszkam w norwegii także teren mocno górzysty i duże ograniczenia prędkości zatem nie testowałem jeszcze wyższych prędkości jak 110km/h. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Poprzednio miałem 1.9 tdi 110km ale zdecydowanie ten silnik jest elastyczniejszy, a tam też miałem turbinę ze zmienną geometrią.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Civic Tourer/1.6 i-dtec/120kmRocznik / Przebieg: 2014/49000 Śr. spalanie: 4.5
Dystans 30.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Kupiony 7 miesięcy temu do firmy. Bardzo drogi w zakupie prawie 100 tyś zł, cały czas mam wrażenie że przepłaciłem 10-15 tyś. Jeśli chodzi o silnik to na razie bez problemów, spalanie w granicy 5 litrów(bez eco drivingu). Kupiłem honde ze względu na gwarancję 5 lat i 300 tyś km, zobaczymy jak bd się sprawować. Polecam dla tych którzy robią naprawdę dużo km rocznie, ten samochód jest zbyt drogi by go kupić do jazdy po mieście... 477 litrowy bagażnik sporo mieści (w zasadzie mieszcze tyle co do skody octavi, no prawie tyle samo :P).

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 120Rocznik / Przebieg: 2014. 80 tyś. Śr. spalanie: 5.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.