Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 31389

CTDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 i-DTEC 120KM to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r .Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów.Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy.Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii ,tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania .Przykładem  może być Honda Civic która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 3.6L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo niskie spalanie
bardzo cicha praca
wysoka kultura pracy

Wady:
drogi serwis
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 121

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 74
Średnia (głosów 7):
(7.76)
Trwałość
 8.29/10
Utrzymanie
 7.14/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Honda HR-V 20.10.2020
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: Potwierdzam, problem z wałkiem rozrządu, luz poprzeczny, buczenie. U mnie wykryte już po gwarancji. Bardzo proszę osoby z podobnym problemem o jakiś w celu zasięgnięcia opinii i informacji W dużych serwisach, które odwiedziłem twierdzą, że o problemie nie słyszeli.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:spalanie

Wady:wałek rozrządu

Odmiana silnika: 1,6 i-DTECRocznik: 2016Przebieg: 68000 Śr. spalanie: 5.2
Honda IV gen. CRV 07.07.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono. Co ważne nie wszystkie serwisy o tym wam powiedzą. Poza tym silnik ok, pali 6.2 litra na trasie w cyklu mieszanym.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Elastyczność, spalanie, kultura pracy

Wady:Wałek rozrzadu

Odmiana silnika: 1.6 dtecRocznik: 2017Przebieg: 98000 Śr. spalanie: 6.2
Honda CRV 21.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZY prędkościach 140-150 pali 6.1 czyli jest bardzo dobrze polecam każdemu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1.6i-DTECRocznik / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 5.8
Adnoh Losper 20.11.2018
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Civic 120km/300nRocznik / Przebieg: 2015/80000 Śr. spalanie: 4
ww 08.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Honda ma przejechane 86000 km, przez 5 lat.Średnie spalanie 3,7! jeżdżę ostrożnie(dosyć się nachodziłem) usterki nie było DOSŁOWNIE NIC! POLECAM! Serwis jak każdy :) Dynamika i wygoda SUPER

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: IX 120Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 3.7
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.