Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A1 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14280

CTDI
Silnik 1.6 i-DTEC 120KM N16A1

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.7 L, typ oleju: Honda SAE 0W-30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 i-DTEC 120KM to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r .Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów.Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg.Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy.Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii ,tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania .Przykładem  może być Honda Civic która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 3.6L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy,bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Zalety:
bardzo niskie spalanie
bardzo cicha praca
wysoka kultura pracy

Wady:
drogi serwis
drogie części

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 74

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 34
Średnia (głosów 4):
(9.17)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Adnoh Losper 20.11.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Przy 200 km/h spalanie 6L, uwielbiam to oraz dobrze oddana moc gdzie kazdy moze sie zdziwić, drogi w zakupie ale nie żałuję."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Civic 120km/300n Rocznik / Przebieg: 2015/80000 Śr. spalanie: 4
ww 08.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Honda ma przejechane 86000 km, przez 5 lat.Średnie spalanie 3,7! jeżdżę ostrożnie(dosyć się nachodziłem) usterki nie było DOSŁOWNIE NIC! POLECAM! Serwis jak każdy :) Dynamika i wygoda SUPER"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: IX 120 Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 3.7
Michal 10.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód ten posiadam dopiero miesiąc i zrobiłem nim dopiero 1,3 tyś km, ale co mogę powiedzieć to silnik bardzo fajnie się zbiera a przy tym jest bardzo oszczędny. Szybko się nagrzewa. Używam opcji eco i spalanie ok. 4,4l/100km. Mieszkam w norwegii także teren mocno górzysty i duże ograniczenia prędkości zatem nie testowałem jeszcze wyższych prędkości jak 110km/h. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Poprzednio miałem 1.9 tdi 110km ale zdecydowanie ten silnik jest elastyczniejszy, a tam też miałem turbinę ze zmienną geometrią. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Civic Tourer/1.6 i-dtec/120km Rocznik / Przebieg: 2014/49000 Śr. spalanie: 4.5
Dystans 30.05.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kupiony 7 miesięcy temu do firmy. Bardzo drogi w zakupie prawie 100 tyś zł, cały czas mam wrażenie że przepłaciłem 10-15 tyś. Jeśli chodzi o silnik to na razie bez problemów, spalanie w granicy 5 litrów(bez eco drivingu). Kupiłem honde ze względu na gwarancję 5 lat i 300 tyś km, zobaczymy jak bd się sprawować. Polecam dla tych którzy robią naprawdę dużo km rocznie, ten samochód jest zbyt drogi by go kupić do jazdy po mieście... 477 litrowy bagażnik sporo mieści (w zasadzie mieszcze tyle co do skody octavi, no prawie tyle samo :P). "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 120 Rocznik / Przebieg: 2014. 80 tyś. Śr. spalanie: 5.2

Wybierz silnik i dodaj opinię

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.