Silnik 3.0 R6 d 24V N57D30 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 57565

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 R6 d wprowadzono na rynek w 2008 roku. Jednostka została bardzo zmieniona w porównaniu do wersji poprzedniej (M57). Charakterystyczną cechą jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4x4. Wszystkie odmiany tego silnika występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów poruszając się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu -rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika.Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami.Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON.Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
wysoka kultura pracy
spalanie

Wady:
uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu
problemu z nagarem w kanałach dolotów
wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 180

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 67
Średnia (głosów 14):
(8.45)
Trwałość
 8.29/10
Utrzymanie
 7.79/10
Dynamika
 9.29/10

Głosy według opinii:

122

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

BMW F10 LCI 24.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silnik jak dla mnie, perfekcyjny pod każdym względem, to moje drugie auto z tym silnikiem ale ten jest nowszej konstrukcji (aluminium),dużo cichszy i ma lepsze brzmienie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika, brzmienie,spalanie

Wady:brak

Odmiana silnika: N57Rocznik: 2015Przebieg: 125000 Śr. spalanie: 7L
E71 12.03.2019
Średnia:
(6.33)
Nie

Opinia: dobry silnik,dynamiczny...ale...nieoszczędny-spalanie miedzy 12-16l/100km,przebieg 95 tys km i niestety do remontu :( kompresja na cylindrach licha(kupiony przeze mnie nowy w salonie,więc przebieg pewny) 2012rok.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 306/N57Rocznik / Przebieg: 2012/95tyś. Śr. spalanie: 14
Pawel 11.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Wg mnie silnik jest zaj..... Brzmienie prawie jak benzynowa 6tka a nie diesel. Mam najechane 155 tys, póki co wszystko ok. zrobiłem małego chipa i z 258 mam 326KM. czuć różnicę, złych konsekwencji na razie brak. oby jak najdłużej. nie cisnę na kazdym skrzyzowaniu na max tylko staram sie "używac mocy" z głową. ale zawsze 5s do setki kusi :) oddałem do serwisu na czyszczenie EGR i kolektora bo był już trochę zasyfiony. A tak to generalnie bardzo, bardzo dobry silnik

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 5 F11 530d xd 2011r 155tysRocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 10
Piotrek 13.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: 200 Tysiecy 535d F10 299 N57D30B (chlodnica spalin nowa -zatarta klapka) Turbiny regeneracja luzy na oskach oslabione gruszki + wydmuchane uszczelki spod kolektora , kolektor ssacy zawalony + kanaly w glowicy (wyczyszczone na blysk) juz 3x Polecam czyszczenie co jakis czas ,uszczelki nie sa tak drogie i moim zdaniem to zadna robota wyciagnac go z tamtad . wymiana łancuchow rozrzadu wszystkie 3, zebatki z walka rozrzadu z pompy paliwa , wymiana pompy olejowej . Łancuch gorny rozciagniety (wypracowany ) dłuzszy od nowego o poł ogniwa , łancuszek ten jest bardzo cienki, reszta ujdzie , polecam wymiane przed 200 Tys u mnie byl juz bardzo luzny i slyszalny dzwiek tak jakby ocierania o plastikowe czesci slychac to poprostu ze to łancuch. Na zimnym nie slyszalne , slyszalne najbardziej temp oleju 50 - 70 stopni przy obrotach 1500 - 2000 obr/min. Wymiana pompy wodnej rolki i napinacza ,paska wielorowkowego (totalna koncowa) Wymiana oleju co 10 Tys . Dbajcie a pojedziecie :)

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 535d 299Rocznik / Przebieg: 200 tys Śr. spalanie: 8.5
Darek 05.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: dynamika silnika znakomita (na kazdych obrotach), zadnych problemow nie mialem, spalanie bardzo dobre, polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: E90 325d LCI / 201hpRocznik / Przebieg: 2011 / 100tys km Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

BMW M47D20 (1998-2007)
BMW M57D30 (1998-2012)
BMW N47D20 (2007-2015)
BMW N57D30 (2008-2018)

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów