Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20078

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)22.01.2021

Trzeba nieco sprostować opis tego silnika bo jest niedokładny. Po pierwsze w 1.4 D4D nigdy nie było DPF z 5-tym wtryskiem. Tu jest z

Polecam

8.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM21.01.2021

Silnik godny polecenai jak również cały osprzęt,jest dynamiczny i elastyczny jedyny minus to jego głośna praca.Spalanie w normie

Polecam

9.48

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)18.01.2021

zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam

Odradzam

5.49

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)18.01.2021

Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie r

Odradzam

7.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 MZR-CD  115KM wszedł do produkcji w 2011r który zastąpił wysłużona i niespełniającą rygorystycznych norm spalin wersję 16-zaworową z poprzednich lat.Konstrukcja koncernu PSA która została zapożyczona na potrzeby firmy Mazda,znajdziemy ją również pod maską Forda oraz Volvo..Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5,współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 MZR-CD ma więcej plusów a niżeli minusów przede wszystkim  jest trwały,mało pali a jego dynamika jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalanie
dobra elastyczność
dobra dynamika

Wady:
awarie filtra DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 4):
(6.08)
Trwałość
 6.25/10
Utrzymanie
 5.75/10
Dynamika
 6.25/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

01.01.2021
Średnia:
(6.67)
Nie

Opinia: Moja ocena może wynika z tego, że mam już dość wysłużony egzemplarz - 275tys.km. Dodatkowo jako drugie auto mam Superb II z 2008r 2.0TDI. Dla mnie silnik, jazda, skrzynia biegów czy raczej mechanizm zmiany biegów to przepaść. Dodatkowo mam jeszcze benzynowego Cmax 2004r i mazdą jeździ mi się najgorzej. Zrobiłem wszelkie możliwe testy podzespołów. Spalanie na poziomie 8.5l. Elastyczności brak. aby auto przyspieszało, trzeba zaczyna od 1800-2000 obrotów. Bardzo długie biegi, co może sprawdza się w trasie. Gdybym miał decydować się na takie auto po raz kolejny, to zdecydowanie nie.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Na razie nie widzę

Wady:Spalanie Dynamika DPF

Odmiana silnika: Y650Rocznik: 2011Przebieg: 275000 Śr. spalanie: 8.5
Mazda 5 CW 1.6 diesel 05.08.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000, krótkie przebiegi i zawsze włączona klima. Tylne aluminiowe zaciski lubią się blokować na prowadnikach, niestety…. wtedy spalanie rośnie.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik: 2011Przebieg: 224tys Śr. spalanie: 6.4
Mazda 5 CW 15.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. Tutaj ostrzeżenie, mój nie dociągnął do tylu, przy ok 189 000 pękł pasek rozrządu - remont ok 3tys zł. Poza tym silnik ekonomiczny, mocny i elastyczny, auto puste waży 1,5T i zabiera 7 osób (3 dzieci) z z bagażami i da się wyprzedzać dość dynamicznie.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 diesel 115KMRocznik / Przebieg: 2011 / 202tys Śr. spalanie: 7.0
Robert 28.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mazda 3 z silnikiem 1.6 MZR 115KM silnik rewelacja pod każdym względem,elastyczny ,dynamiczny i mało palący.Silniczek ma D{F ale nic o nim nie słyszałem tak to z nim teraz wygląda,awarii 0, więc same PLUSY.Na trasie autkiem można zejść do poziomu 4L maksymalnie to 5.2 ale to przy prędkościach 140- 160 km/h miasto maksymalnie 7L ale to w ogromnych korkach,średni to 6.3L.Silnik bezawaryjny od wymiany do wymiany nie ma poboru oleju,nie ma wycieków,Same plusy jestm bardzo zadowolony.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 1.6 MZR/115KMRocznik / Przebieg: 2011r/143tys Śr. spalanie: 6.3L

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów