Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 31590

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 EcoBlue 8V 95/100KM (Panther)05.08.2020

1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej d

Polecam

10.00

Silnik 2.0 R4 d 16V 116KM (N47D20)05.08.2020

Klapy wirowe? Z tego co się orientuję w wersji 116 km nie występują...mam ponad 200 tysięcy nalotu i wymieniłem rozrząd za 2500

Polecam

8.00

Silnik 1.6 BlueHDI 8V 115/120KM (DV6FC)05.08.2020

Wszystkie silniki 1,6 BlueHDI 100KM i 120KM posiadają wadę fabryczna paska rozrządu. W książce serwisowej wymiana paska jest przew

Odradzam

7.17

Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65)05.08.2020

ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000

Polecam

5.89

Najważniejsze informacje o silniku

 Silnika 1.2 TDI CR 12v 75KM o momencie obrotowym 180Nm przy 2000obr/min wprowadzony w 2009r i jest następcą wersji znanej  jednostki 3 cylindrowej 1.2 TDI PD 6V. Silnik wykorzystuje w przeciwieństwie do poprzednika  system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi o momencie obrotowym 180Nm przy 2000obr/min Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw "brudnym Paliwem". Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych moc. W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Start-stop znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Najnowsze silniki 1.2 TDI wyposażone są w system BlueTec zmniejszający do minimum emisję szkodliwych związków do środowiska.Podsumowując, zmodernizowana jednostka 1.2 TDI -CR  jest godna polecenia,raczej do miasta a niżeli dalsze wyjazdy.Ma bardziej zaawansowaną technologię przez co lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy,jednak musimy się liczyć z większymi kosztami napraw ewentualnych usterek drogiego osprzętu.

Oznaczenia silnika: CFWA

Zalety:
niskie poziomy spalania
trwała jednostka

Wady:
przeciętna dynamika
awaryjny filtr cząstek stałych
uwaga na osprzęt silnika !!!

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 112

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 5):
(8.2)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 9.6/10
Dynamika
 6.4/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

fabia 2 30.06.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to oryginalny. z zamiennikami różnie bywa. przy serwisie co 15 tyś. zero problemów z autem. spalanie autostrada i klima 140km/h 5,5L/100km. standard za miastem przy spokojnej jeździe 90km/h 3,5L/100km. miasto 4,5-5,0 l/100km

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:niskie spalanie. dobra dynamika, tani w utrzymaniu.

Wady:u mnie EGR.

Odmiana silnika: 75/kmRocznik: 2011Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 4.5
Ibiza 08.01.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Silnik godny polecenia. Oczywiście słychać i czuć że jest to silnik 3 cylindrowy, natomiast nie przeszkadza to zbytnio. 1 awaria zaworu egr, niestety drogo! Dodam jeszcze że w opisie jest błąd, silnik 1.2 tdi nie posiada koła dwumasowego!

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 1.2 TDI 75 KM CFWARocznik / Przebieg: 2013/130 tys. km. Śr. spalanie: 4.9
Mariusz 28.11.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Auto jest naprawdę oszczędne, jeżeli wie jak się nim powinno jeździć (zwłaszcza po mieście). Na równej trasie, jadąc na czwartym biegu 85KM na godzinę auto jest w stanie UTRZYMAĆ spalanie rzedu 2.5L/100 KM i bynajmniej nie jest to żart. Pomimo tak małej pojemności silnika, turbina w nim robi swoje. Jest żwawy, nie jest to ani muł, ani demon prędkości - ale potrafi wcisnąć w fotel na trzecim biegu. Niestety, turbosprężarka i jej osprzęt to jego pięta achillesa.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Seat Ibiza Ecomotive 1.2 TDI CR 75KMRocznik / Przebieg: 2013 / 127 000 Śr. spalanie: 4
Rafał 18.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Bezawaryjny do 185.000 km, jako, że zaczął wyciekać płyn chłodniczy. Zaplanowana wymiana pompy oraz przy okazji rozrządu. Silnik tochę wolny na niskich obrotach, ale jak się rozpędzi to tnie jak przecinak. Nadaje się zarówno do miasta jak i na autostrady. Najlepsze spalanie ma przy o 100km/h w miare równym terenie schodzi do 3.5l/100km przy 140km/h spali 5,5l/100km. Przyczepke z wagą 1T też pociągnie. Z przyczepką na autostradzie spali 6,5l/100km. Minus to serwisowanie co 15.000km na przemian mały/duży serwis, co przy 50.000km/rok znaczy wizytę w serwisie co najmniej 2 razy.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Skoda Fabia Greenline 1.2 TDI 75KM combiRocznik / Przebieg: 185000 Śr. spalanie: 4
Chłopak 27.01.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: "Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło ,mało dynamiczny trochę się obawia jak ma wyprzedzać .Jest zadowolona bardzo i mówi że nie zamieniłaby Polo na żadne inne auto i to jest całe podsumowanie ."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: VW POLO 1.2 TDI 75 KM 128 tyś 2009 r

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.