Silnik 3.0 D-4D 163KM (1KD-FTV) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17884

D4D

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 163KM występuje w samochodach marki Toyota typu SUV Land Cruiser w latach 2002-2010.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail.W pierwszych odmianach były to wtryski elektromagnetyczne Denso a w nowszych wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso.Ich minusem jest kosztowna naprawa bez możliwości regeneracji -tylko zakup nowych .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym .Silnik charakteryzuje  się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach  oraz dobrą kultura pracy.Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas.Przykładem może  być cena rozrządu w raz z wymianą nie przekroczy kwoty 1000zł a wymiana okazuje się bardzo prosta,przy dobrym zakładzie mechanicznym może zając niespełna 1godziną.Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy doczynienia z samochodem klasy SUV średnio 10L.W starszych jednostkach z większymi  przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego  firmy Dneso trzeba pamiętać ze wtryski są  dość drogie i nienaprawialne a koszt wymiany na nowe to 1900zł szt!!!.. Reasumując 3 litrowy silnik 3.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw po za klasycznym serwisem .

Zalety:
trwała jednostka
przyzwoity poziom spalania
ceny części w przystępnych cenach

Wady:
drogi serwis
drogie wtryski Denso

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 3):
(8)
Trwałość
 9.33/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

land cruiser 150 10.04.2019
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: mam na liczniku od nowości 2010r. 465000km i właśnie walnął wtryski lub dwa i 2 tłoki jeszcze nie wiem jak wyceni to serwis toyoty ale nie będzie tanio przy 410000km wymieniłem skrzynię automatyczną w serwisie ok 12000zł ogólnie auto pancerne po 9 latach eksploatacji mogę dać mocne 4,5

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 3d4dRocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 10.5
marek 10.04.2018
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Posiadam toyote land cruiser silnik 3d4d jedyny mankament to kultura pracy silnika jest jak w malej ciezarówce.Reszta to poprostu rewelacja wymiana pierwszego paska rozrzadu pa przejechaniu 150tys.km! A kazda nastepna po 100tys.Sama wymiana bardzo prosta ja to robie na ulicy pod domem w 1.5h.Auto ma przebieg 280tys.km do tej pory tylko wymiany filtròw i oleju

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163kwRocznik / Przebieg: 280.000 Śr. spalanie: 9.5
Marek 30.08.2017
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Trwała dobra konstrukcja jakby nie drobne awarie które unieruchamiają auto było by idealnie,chodzi tu o silnik i osprzęt jest w takim razie bardzo dobry.Silnik nie powala osiągami ale też niema na co narzekać bo auto daje radę na trasie jak i w terenie.Spalanie w normie ale to już kwestia stylu jazdy może być 9 ale może być 15 tak że to jest kwestia otwarta.Ja mam go od 4 lat zrobiłem nim 80tys i silnikowo jest wszystko OK,jestem zadowolony ale mogło by być lepiej.Pytanie czy kupiłbym jeszcze raz chyba tak bo nie zawiódł mnie i nie zostawiłem w serwisie majątku.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Land Cruiser/163KMRocznik / Przebieg: 2006/230tys Śr. spalanie: 10L

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów