Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 40594

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI 170KM to najnowsza konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej produkowany w  Kaiserslautern.Zadebiutował w Zafirze oraz Insygni w roku 2014. Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawawanoswanej technologi,ma zastąpić dotychczasową jednostkę 2.0CDTI która to była zapożyczona od Fiata. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 400Nm dostępny od 1750-2500Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC oraz filtra cząstek stałych DPF .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów,specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbina VGT o zmiennej geometrii sterowaną elektronicznym siłownikiem która jest dodatkowo chłodzona cieczą . Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro

Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu.Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC .W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.

AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw,co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 7):
(7.14)
Trwałość
 6.43/10
Utrzymanie
 6.86/10
Dynamika
 8.14/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Opel Insignia A 2.0 CDTI B20DTH 170KM 30.06.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Mocny, mało pali

Wady:np częsta awaria czujników Nox, rury turbo, elektronika, uszczelniacza wału, przeguby wewnętrzne

Odmiana silnika: 170KM B20DTHRocznik: 2016Przebieg: 160000 Śr. spalanie: 6.2
Insignia A 17.02.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bezawaryjny, cichy, dynamiczny, w połączeniu z automatem zapewnia wysoki komfort podróżowania. Przy przebiegu 190000km wymieniony termostat.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: B20DTH 170km automatRocznik: 2015Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 6.8
Zafira c 27.10.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jest bardzo mocny i cichy polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: B20dthRocznik / Przebieg: 2019 Śr. spalanie: 7.5
Krzysiek 16.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Ludzie to jest temat o B20DTH a nie ok160/163KM A20DTH który miał problem ze smokiem. Tu smok i miska są całkiem inne i inny uszczelniacz. Na razie nigdzie niema opiniipotwierdzających problem ze smokiemolejowym w B20DTH. Róznica w kulturze pracy to przepaść na korzyść B20DTH. Jestem skłonny ponieść wyższe koszty użytkowania za znacząca różnicę w komforcie jazdy. Ze przyjemności trzeba zapłacić. kogo nie stać niech kupiuje VAG-a :D.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: B20DTH 170KMRocznik / Przebieg: 2016 37000 Śr. spalanie: 7.8
Hubert 09.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Insignia 160 KM przebieg 100 % oryginał 135 tys km salon polski. Spalona jedna świeca żarowa, wymieniony zawór n 75 sterujący zmienną geometrią, wymieniona rolka paska wieloklinowego, Przy przebiegu 125 tys km zmieniony rozrząd z powodu rypiącej rolki. Powinien wytrzymać 150 tys km. Poza tym silnik ok jeśłi chodzi o spalanie i osiągi w nie lekkiej insigni. Polecam ale z tylko i wyłącznie pewnym dość niskim przebiegiem i profilaktyczną wymianą opisanej poniżej uszczelki smoka.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2,0 cdti DTH/160 KMRocznik / Przebieg: 2010135000 Śr. spalanie: 6.8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.