Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 33097

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI 170KM to najnowsza konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej produkowany w  Kaiserslautern.Zadebiutował w Zafirze oraz Insygni w roku 2014. Konstrukcja całkowicie opracowana od nowości o bardzo zaawawanoswanej technologi,ma zastąpić dotychczasową jednostkę 2.0CDTI która to była zapożyczona od Fiata. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 400Nm dostępny od 1750-2500Obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC oraz filtra cząstek stałych DPF .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani.Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów,specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu.Silnik współpracuje z turbina VGT o zmiennej geometrii sterowaną elektronicznym siłownikiem która jest dodatkowo chłodzona cieczą . Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie.Bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro

Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6

To system który odpowiada za  oczyszczania spalin usuwający  tlenki azotu.Specjalny roztwór  AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC .W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.

AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw,co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 66

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 5):
(6.6)
Trwałość
 5.8/10
Utrzymanie
 6.6/10
Dynamika
 7.4/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Zafira c 27.10.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik jest bardzo mocny i cichy polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: B20dthRocznik / Przebieg: 2019 Śr. spalanie: 7.5
Krzysiek 16.12.2018
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Ludzie to jest temat o B20DTH a nie ok160/163KM A20DTH który miał problem ze smokiem. Tu smok i miska są całkiem inne i inny uszczelniacz. Na razie nigdzie niema opiniipotwierdzających problem ze smokiemolejowym w B20DTH. Róznica w kulturze pracy to przepaść na korzyść B20DTH. Jestem skłonny ponieść wyższe koszty użytkowania za znacząca różnicę w komforcie jazdy. Ze przyjemności trzeba zapłacić. kogo nie stać niech kupiuje VAG-a :D.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: B20DTH 170KMRocznik / Przebieg: 2016 37000 Śr. spalanie: 7.8
Hubert 09.12.2017
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Insignia 160 KM przebieg 100 % oryginał 135 tys km salon polski. Spalona jedna świeca żarowa, wymieniony zawór n 75 sterujący zmienną geometrią, wymieniona rolka paska wieloklinowego, Przy przebiegu 125 tys km zmieniony rozrząd z powodu rypiącej rolki. Powinien wytrzymać 150 tys km. Poza tym silnik ok jeśłi chodzi o spalanie i osiągi w nie lekkiej insigni. Polecam ale z tylko i wyłącznie pewnym dość niskim przebiegiem i profilaktyczną wymianą opisanej poniżej uszczelki smoka.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 2,0 cdti DTH/160 KMRocznik / Przebieg: 2010135000 Śr. spalanie: 6.8
Rysiek 02.02.2017
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: Silnik to wielki dramat !!!! Sam jeździłem do Anglii po następny. Powód oring między smokiem a pompą oleju. Wynikiem czego następuje słabsze smarowanie i zaciera się najdalej oddalona panewka na wale . Co później nie będę pisał , można się domyśleć ?

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 160Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 5.5
Ryszard 13.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik cichy, na wolnych obrotach nie potrafię rozpoznać czy to diesel czy benzyna. Dynamika na niskich obrotach b.dobra 400Nm robi swoje. Spalanie minimalne niższe a niżeli w poprzedniej Insignii 160KM. Generalnie po prawie 50tyś jestem bardzo zadowolony. Żadnej awarii. Płyn adBlue dolany tylko raz w sumie za chyba 40zł z dystrybutora (BP) Jeśli ktoś nie lubi odgłosu diesla to polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Insignia 170KMRocznik / Przebieg: 49500 Śr. spalanie: 5.9

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.