Silnik 1.6 CDTI (B16DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 39619

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 CDTI o mocach 95KM,110KM,120KM oraz 136KM to najnowsza konstrukcja Opla wytwarzana na Węgrzech, nazywana Szepczącym Dieslem.Debiut jej przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer.Silnik ma zastąpić wysłużoną oraz bardzo modyfikowaną przez lata jednostkę 1.7CDTI. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy,wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania na poziomie 4 litrów !!!Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Zalety:
bardzo cicha prac
wysoka kultura pracy
niski poziom spalania
norma emisji spali Euro6


Wady:
bardzo wysoki koszt obsługi

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Odmiany silnika 1.6 CDTI

1.6 CDTI 95KM -280Nm od 2014/ Opel Meriwa

1.6 CDTI 110KM -300Nm od 2014/ Opel Astra ,Meriwa

1.6 CDTI 120KM -320Nm od 2014/ Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136KM -320Nm od 2013/ Opel Zafira Tourer /od 2014r Opel Asta,Meriwa/od 2015r Opel Mokka

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 69

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 4):
(6.25)
Trwałość
 6/10
Utrzymanie
 5/10
Dynamika
 7.75/10

Głosy według opinii:

22

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Astra 06.05.2020
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Niestety silnik przekombinowany. Daleko mu do konstrukcji Fiata. Nie wiem czego przy opisie autor nie nadmienił, że rozrząd jest umieszczony od strony skrzyni biegów co zdecydowanie podraża koszty serwisowe. Kupno używanego silnika mija się z celem. Ogromne koszty serwisowe. Jak ktoś chcę kupić to tylko nowy.

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Dynamika.

Wady:Ogromne koszty serwisowe.

Odmiana silnika: Rocznik: 2015Przebieg: 150 tys. km Śr. spalanie: 5
Klocu 17.11.2018
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Nie wiem kto przedmówcy bajek nagadał ale silnik 1.6cdti B16DTH z fiatem nie ma absolutnie NIC wspólnego. To pomysł opla. A jak pomysł opla to i kaszanka po całości. Od czego zacząć? Może od odgłosów z rozrzadu jakby ktoś tłukł łancuchem o metal. Problemem występuje zaraz po uruchomieniu i po chwili cichnie. Traktor przy nim jest cichy niczym motyl. Inzynierowie tego wynalazku umieścili rozrząd przy skrzyni biegów co za tym idzie jego wymiana nie jest tematem 3 godziny tylko cały dzien bo trzeba sciagać min sanki, skrzynie i sprzęglo. Do tego po 12kkm wyciek oleju spod miski. Tagedia. Nie polecam nikomu. Skusiłem się wyglądem, wyposażeniem i cena. Idiota. Opel miał dobre diesle jak kupował je od fiata. 1.9/.2.0

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Astra KRocznik / Przebieg: 2017/32000 Śr. spalanie: 4
Robox 30.05.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Mam zrobione na tym silniku 201 tyś w Zafirze Tourer. Na razie nie było żadnych problemów z silnikiem (głównie długie trasy). Przy jeździe po mieście uciążliwy jest DPF. Zaletą jest na pewno niskie spalanie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Zafira TourerRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6
jan 01.06.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Silnik został w dużej mierze opracowany przez inżynierów Fiata. Współpraca Opla z Fiatem przy konstruowaniu silników diesla jest już bardzo długa. Opel silniki diesla od Fiata w swoich samochodach montuje od 2005 r.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: AstraRocznik / Przebieg: 20 tyś.km Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.