Silnik 2.2 CDTI 163/184KM A22DM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 12838

CDTi
Silnik 2.2 CDTI 163/184KM A22DM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CDTI o mocach 163KM oraz 184KM ma zastosowanie od 2011r w samochodzie Opel Antara jak również w bliźniaczej konstrukcji Chevrolet Captiva .Jednostka  zaawansowana technologicznie w której postawiono na ekonomię,wysokie osiągi przy niskim spalaniu i spełnieniu norm spalin oraz obniżeniu poziomu hałasu.Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania takie jak zaawansowana  konstrukcja bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie,aluminiowa głowica cylindra silnika,turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach.Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM Antara z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min ,natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF.Silnik charakteryzują się dobra dynamiką przy niskim poziomie spalania średnio 6.5L to dobry wynik zważywszy że mowa tu o samochodach segmentu SUV. Również przyspieszenie nie zawiedzie żadnego kierowcy według producenta jest to niespełna 10 sekund do pierwszej setki !!! o maksymalnej prędkości 189km/h.w wersji 163KM a w mocniejszej 184KM to 200km/h.Reasumując silnik 2.2 CDTI  to bardzo udana konstrukcja która spełnia obecne normy, a jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie jak również spalanie jest zadowalające.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom hałasu
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
rozrząd na łańcuchu

Wady:
wysokie koszty serwisu
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(6.89)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 5.67/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leszek 22.01.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Praw fizyki się nie oszuka - SUV 2t + 4x4 + automat + 2.2 + dynamiczna jazda = 10l/100km. Wymiany najlepiej (z mojego wieloletniego - 1.5mln km - doświadczenia): oleju + filtr (wkład) co 15k km, filtry (2 wkłady) paliwa i powietrza co 30k km, oleju w skrzyni co 50k-75k km. Jazda dynamiczna, głównie poza miastem - przy dużej dawce jazdy miejskiej stosunkowo szybko zapycha się DPF. Najlepiej utrzymywać obroty 2k-3k - przy 1.5k trochę trzęsie silnikiem, co nie wychodzi mu na dobre. Diagnostyka bezproblemowa - EOBD. Koniecznie uważać na temperaturę silnika i szczelność układu chłodzenia, ponieważ brak wskaźnika temperatury na desce - trzeba się zagłębiać do komputera - a chłodnice potrafią się rozszczelnić. Używam olejów Valvoline oraz filtrów Blue Print."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Antara 4x4 automat/184 KM Rok / Przebieg: 2011/105000 Śr. spalanie: 10
Paweł 26.10.2017
Średnia:
(3.67)
Nie
"Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Chevrolet captiva Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9
marek 07.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Captiva 2.2 184KM 2010r

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.