Silnik 2.2 CDTI 163/184KM (A22DM) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14497

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 SkyActiv-D 175KM21.03.2019

Witam Jestem posiadaczem Mazdy od 2015 po przejechaniu 70tk w 4 lata mam obecnie 90tk wyszło szydlo z worka tzn Mazda ukrywa wadę wa

Odradzam

6.47

Silnik 1.9 MultiJet20.03.2019

Miałem 1,9 JTD przejechałem nim 380 tys. km bez ingerencji w silnik i sprzęgło oraz dwumasę. Obecnie mam 1,9 M JET 1,9 przejechane

Polecam

8.60

Silnik 2.0 16V CRDi (D4EA/D4HA)20.03.2019

Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.

Polecam

8.73

Silnik 1.5 dCi K9K19.03.2019

Nissan Note 1,5dci 2009 rok, układ paliwowy Delphi. Kupiony z przebiegiem 160 tys. Mam 2 lata, obecnie 180tys. Spalanie 4l, 5 w mieśc

Polecam

8.49

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.2 CDTI o mocach 163KM oraz 184KM ma zastosowanie od 2011r w samochodzie Opel Antara jak również w bliźniaczej konstrukcji Chevrolet Captiva .Jednostka  zaawansowana technologicznie w której postawiono na ekonomię,wysokie osiągi przy niskim spalaniu i spełnieniu norm spalin oraz obniżeniu poziomu hałasu.Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania takie jak zaawansowana  konstrukcja bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie,aluminiowa głowica cylindra silnika,turobosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach.Jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy, w mniejszej 163KM Antara z napędem na jedną oś lub wersji 4X4 osiąga maksymalny moment obrotowy to 350Nm w zakresie  od 1750 do 2750 obr./min ,natomiast wersja 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min.Obie odmiany spełniają normy salin Euro 5 i współpracują z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF.Silnik charakteryzują się dobra dynamiką przy niskim poziomie spalania średnio 6.5L to dobry wynik zważywszy że mowa tu o samochodach segmentu SUV. Również przyspieszenie nie zawiedzie żadnego kierowcy według producenta jest to niespełna 10 sekund do pierwszej setki !!! o maksymalnej prędkości 189km/h.w wersji 163KM a w mocniejszej 184KM to 200km/h.Reasumując silnik 2.2 CDTI  to bardzo udana konstrukcja która spełnia obecne normy, a jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie jak również spalanie jest zadowalające.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niski poziom hałasu
bardzo dobra dynamika
niski poziom spalania
rozrząd na łańcuchu

Wady:
wysokie koszty serwisu
filtr cząstek stałych DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 3):
(6.89)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 5.67/10
Dynamika
 7.33/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Leszek 22.01.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Praw fizyki się nie oszuka - SUV 2t + 4x4 + automat + 2.2 + dynamiczna jazda = 10l/100km. Wymiany najlepiej (z mojego wieloletniego - 1.5mln km - doświadczenia): oleju + filtr (wkład) co 15k km, filtry (2 wkłady) paliwa i powietrza co 30k km, oleju w skrzyni co 50k-75k km. Jazda dynamiczna, głównie poza miastem - przy dużej dawce jazdy miejskiej stosunkowo szybko zapycha się DPF. Najlepiej utrzymywać obroty 2k-3k - przy 1.5k trochę trzęsie silnikiem, co nie wychodzi mu na dobre. Diagnostyka bezproblemowa - EOBD. Koniecznie uważać na temperaturę silnika i szczelność układu chłodzenia, ponieważ brak wskaźnika temperatury na desce - trzeba się zagłębiać do komputera - a chłodnice potrafią się rozszczelnić. Używam olejów Valvoline oraz filtrów Blue Print."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Antara 4x4 automat/184 KM Rocznik / Przebieg: 2011/105000 Śr. spalanie: 10
Paweł 26.10.2017
Średnia:
(3.67)
Nie
"Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego samochodu. "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Chevrolet captiva Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 9
marek 07.03.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
"Nie ma na co narzekać silnik bezawaryjny nie sprawiający żadnych problemów,dynamika na wysokim poziomie spalanie w normie 7L.Silnik cichy nie przysparzający użytkowniką złych doznań podczas jazdy,po za serwisem nie było nic naprawiane.Polecam przebieg 190tys"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Captiva 2.2 184KM 2010r

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.