Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 45626

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 CRDI o mocach 140KM oraz 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento .Silnik możemy podzielić na dwa wersje,pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr,min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr,min.Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r ,odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością.Usterkowość do 2006r jest niestety duża,kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika,awarie pompy wysokiego ciśnienia,nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski),wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji.Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np.takie jak uszkodzenie turbosprężarki,powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!,również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując,silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny,potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd na łańcuchu
dobra dynamika w wersji 170KM

Wady:
duża usterkowość przed liftingiem 2005r
wycieki oleju silnika,skrzyni biegów
nieszczelny układ wtryskowy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie sterowania silnika
słaba dynamika w wersji 140KM

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 2.5 CRDI  140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek,niska kultura pracy silnika,odczuwalna turbodziura/duża awaryjność 

 Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek,dobra dynamika /niższa awaryjność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 88

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 8):
(8.21)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.13/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

15.03.2020
Średnia:
(5.00)
Nie

Opinia: Na początku było wszystko ok do momentu, gdy pękł wał korbowy ponad 600 kilometrów od domu i w dodatku za granicą naszego kraju. To dopiero były koszta a na dokładkę 7 miesięcy po wymianie silnika i oczywiście po zakończeniu gwarancji wydmuchało uszczelkę spod glowicy

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:Wada ukryta czyli pękające wały korbowe, Pękające i nie trwałe uszczelki pod wtryskami

Odmiana silnika: 170 KM (D4CB) Rocznik: 2007Przebieg: 236000 Śr. spalanie: 12/100
Bocian 21.12.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Zupełnie nie rozumiem, z jakiego powodu napisano tu o dużej awaryjności tej jednostki. Jak dla mnie jest to naprawdę trwały i bezproblemowy silnik. Przez 6 lat użytkowania wyżej wymienionego, o ile pamiętam, jedyną awarią jaka mi się przytrafiła, było przepalenie się cewki na jednym z wtryskiwaczy. Poza tym jedynie standardowe wymiany płynów, filtrów i... nic więcej.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 140 KMRocznik / Przebieg: 290000 Śr. spalanie: 10
Piotrek 07.09.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne wyminany oleju i filtrów.Do zawieszenia jeszcze nie dołożyłem.Trasy AT-PL i w mieście.Polecam.Do silnika 2x4L.Castrol EDGE 5W40 TD.DPF nie zapycha,bo go niema,i dwumasa nie pada;)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.5/170Rocznik / Przebieg: 2008/202000 Śr. spalanie: 10
Darek 11.03.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik 2.5 140KM rok 2004. Przejechane 320tyś i żadnych usterek w silniku. Wymiany eksploatacyjne typu końcówka drążka kierowniczego, amorki, wysprzeglik, sprzęgło . Polecam w 100 %. części tanie nawet w aso

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 140Rocznik / Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 9
Bartek 06.02.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Kupione od pierwszego właściciela z DE przy przebiegu 113tys w pół roku zrobione 30 tys, wymiena oleju i jazda dalej

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Sorento 140kmRocznik / Przebieg: 133000 Śr. spalanie: 9
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.