Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 43219

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)23.02.2020

Najlepszy diesel jaki miałem. Niskie obroty przy wysokich predkosciach (8-stopniowy automat), Jak sie dba to bardzo wdzieczna jednostk

Polecam

7.26

Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188)21.02.2020

Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie

Polecam

8.48

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)21.02.2020

Wtryskiwacze i panewki to pięta Achillesowa tego silnika, naprawa kosztowało mnie to sześć tysięcy, mam nadzieję, że to już kon

Odradzam

7.74

Silnik 1.4 HDI 8V 54KM (DV4TD)19.02.2020

Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co n

Polecam

8.44

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 CRDI o mocach 140KM oraz 170KM miał zastosowanie od 2002r do 2009r w samochodach Kia Sorento .Silnik możemy podzielić na dwa wersje,pierwsza do 2005roku o mocy 140KM z Turbiną o stałej geometrii łopatek z maksymalnym momentem obrotowym 320Nm osiąganym przy 2000obr,min.Druga odmiana od 2006r  o mocy 170KM z Turbiną o zmiennej geometrii łopatek z momentem obrotowym 390Nm osiąganym przy 2000obr,min.Zdecydowanie lepszą opcją jest odmiana po 2006r ,odznacza sie lepszymi osiągami oraz mniejszą awaryjnością.Usterkowość do 2006r jest niestety duża,kierowcy narzekają na uciążliwe i bardzo drogie awarie uszkodzenie sterownika silnika,awarie pompy wysokiego ciśnienia,nieszczelność układu wtryskowego(lejące wtryski),wycieki oleju z silnika oraz skrzyni jednak najpoważniejszą usterką były uszkodzenia wałków rozrządu w modela z pierwszych lat produkcji.Niestety po liftingu też zdarzają się poważne. usterki np.takie jak uszkodzenie turbosprężarki,powodem brak odpowiedniego smarowania koszty idą w tysiącach!!!. Dodatkowo silnik nie jest ekonomiczny pod względem spalania średnio auto pali w granicach 10-12L !!!,również kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Dużym plusem jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu praktycznie bezobsługowego. Podsumowując,silnik jest drogi w utrzymaniu i dosyć awaryjny,potencjalny nabywca samochodu z tym motorem musi się liczyć w razie awarii z dużymi kosztami naprawy.

Zalety:
dobra dynamika
rozrząd na łańcuchu
dobra dynamika w wersji 170KM

Wady:
duża usterkowość przed liftingiem 2005r
wycieki oleju silnika,skrzyni biegów
nieszczelny układ wtryskowy
awarie pompy wysokiego ciśnienia
awarie sterowania silnika
słaba dynamika w wersji 140KM

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 2.5 CRDI  140KM od 2002r do 2005r-Turbina o stałej geometrii łopatek,niska kultura pracy silnika,odczuwalna turbodziura/duża awaryjność 

 Silnik 2.5 CRDI 170KM od 2006r do 2009r -Turbina o zmiennej geometrii,łopatek,dobra dynamika /niższa awaryjność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 87

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 7):
(8.67)
Trwałość
 9.43/10
Utrzymanie
 8.86/10
Dynamika
 7.71/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Bocian 21.12.2018
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Zupełnie nie rozumiem, z jakiego powodu napisano tu o dużej awaryjności tej jednostki. Jak dla mnie jest to naprawdę trwały i bezproblemowy silnik. Przez 6 lat użytkowania wyżej wymienionego, o ile pamiętam, jedyną awarią jaka mi się przytrafiła, było przepalenie się cewki na jednym z wtryskiwaczy. Poza tym jedynie standardowe wymiany płynów, filtrów i... nic więcej.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 140 KMRocznik / Przebieg: 290000 Śr. spalanie: 10
Piotrek 07.09.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Witam,mam Sorento 2,5 170KM rok 2008,automat,od 140000km.Teraz 202000 km.intercooler podziurawiony przez poprzednika,i przy 190tyś, turbo się rozpadło(na szczęście dojechałem do mechesa,ale był bardzo zdziwiony)Normalnie wypija olej(automat)i zaciera silnik.I jeszcze filtr paliwa w baku,zapycha się farbą(brak mocy przy dogazowaniu).Po za tym nie miałem lepszego samochodu.Tylko regularne wyminany oleju i filtrów.Do zawieszenia jeszcze nie dołożyłem.Trasy AT-PL i w mieście.Polecam.Do silnika 2x4L.Castrol EDGE 5W40 TD.DPF nie zapycha,bo go niema,i dwumasa nie pada;)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.5/170Rocznik / Przebieg: 2008/202000 Śr. spalanie: 10
Darek 11.03.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik 2.5 140KM rok 2004. Przejechane 320tyś i żadnych usterek w silniku. Wymiany eksploatacyjne typu końcówka drążka kierowniczego, amorki, wysprzeglik, sprzęgło . Polecam w 100 %. części tanie nawet w aso

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 140Rocznik / Przebieg: 320000 Śr. spalanie: 9
Bartek 06.02.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Kupione od pierwszego właściciela z DE przy przebiegu 113tys w pół roku zrobione 30 tys, wymiena oleju i jazda dalej

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Sorento 140kmRocznik / Przebieg: 133000 Śr. spalanie: 9
Adam 06.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Witam. Od trzech lat mam sorento w automacie 2,5 CRDI 140 km. I poza wymiana oleju nie ponosze zad ych dodatkowych kosztow (przebieg 223 tys. Jedyne co zauwazylem to ze przy duzym mrozie startuje jakby nie na wszystkich cylindrach ale po 5 sekundach pracy jest juz ok. Ps. Do silnika wchodzi 7.5 litra oleju a nie 8.2 jak w opisie

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 140Rocznik / Przebieg: 223000 Śr. spalanie: 11
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.