Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 75KM DV6FE

46771
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.6 BlueHDi 8V 75KM DV6FE

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.6 Blue HDi o mocy 75KM należy do rodziny silników DV6F wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Znajdziemy również odmiany o mocy 100KM z 5-biegową manualną skrzynią, oraz 120KM z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6 . Silnik o mocy 75KM BlueHDi charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4l na 100KM oraz niezłą elastycznością i dobra kulturą pracy. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.



Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew. Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC.



Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 75KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem jest niski poziom spalania oraz dobra kultura pracy jedynie dynamika jest przeciętna . Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • bardzo niskie spalanie
  • bardzo niska emisja spalin

Wady

  • kosztowny serwis
  • słaba dynamika
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6FE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

AdBlue
Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

5%
8%
5%
10%
69%
3%
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

08.08.2018 Piotr
(10.0)
Opinia: Silnik posiadamy w Peugeocie 208 jak na swoją moc jest dosyć dynamiczny.Spalanie w mieście po niżej 5 l średnio wychodzi 4.2 a na trasie 3.6 l.Godny polecenia do ruchu miejskiego gdzie jest w zupełności wystarczający a przy tym pali bardzo mało.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot 208
  • Rocznik / Przebieg: 2016/59.tys
  • Spalanie: 4.2 l/100km
Polecam
16.07.2017 Grzesiek
(10.0)
Opinia: To nie prawdopodobne żeby auto paliło po niżej 4L !!! W dodatku jest bardzo dynamiczne zbiera się rewelacyjnie.Kupiłem w salonie nowe jeżdżę 50/50 miasto trasa średnio spala mi 4L w mieście to maks 6 L z klimą.O awaryjności to można zapomnieć ani grama wycieku oleju,nawet
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot 308/99KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015/76tys
Polecam