Silnik 1.5 dCi 90KM FAP (K9K 608/834) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 37902

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 90KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 90KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Oznaczenia silnika: 1.5

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 89

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 7):
(9.1)
Trwałość
 9.71/10
Utrzymanie
 9.71/10
Dynamika
 7.86/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane 4 Grandtour 03.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: silnik wymaga dobrego i regularnego serwisu(filtry i olej) najlepiej co 7-10tyśkm(jazda po mieście)i zero katowania.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:cicha praca,jest 6-ty bieg,więc autostrada dla tego silnika to nie problem,elastycznyi ekonomiczny.Brakuje troszkę mocy,ale po co płacić mandaty?

Wady:jak na razie sprawuje się b.dobrze.wymiana oleju co 10tyś km

Odmiana silnika: 66KW/K9KRocznik: 2017Przebieg: 132000km Śr. spalanie: 5.1l
Megane III Grandtour 28.06.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Pojazd kupiony w 2017 z przebiegiem 200 000. W ciągu 2 lat zrobiłem nim 110 000. W tym czasie pojazd wykazał się 100% bezawaryjnością. Dosłownie. Poza kwestiami eksploatacyjnymi (hamulce, olej, wycieraczki, przy 250 000 sprzęgło) nie robiłem w nim nic. Samochód użytkowany w 80% na trasie. Pozostałe 20% to miasto i teren górski). REWELACYJNE spalanie - przy zabawie w eco driving zszedłem poniżej 4l na 100 kilometrów. Przy ciągłym pociskaniu 160 kilometrów ekspresówką średnie spalanie wynosi około 6.5 litra (pojazd z 4 osobami na pokładzie. Mogłoby być nieco bardziej dynamicznie ale samochód nadrabia bezawaryjnością oraz niskim spalaniem. POLECAM!!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90 KM / K9K 834Rocznik / Przebieg: 2011 / 310 000 Śr. spalanie: 5.8
Janusz 20.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Auto firmowe silnik nie specjalnie oszczędzany przebieg 245tys i żadnych problemów,serwis co 30 tys wymiany płynów filtrów przy 160 tys rozrząd wymieniony i to są koszty.Spalanie na trasie 4.5 L można zejść niżej ale tow żółwim tempie,miasto maksymalnie 6.2L.Bardzo oszczędny silnik.Jak na 90KM to zadowalająca dynamika,zbiera się ładnie jedynie brak 6-tki na trasie i przy większych prędkościach staje się słyszalny i tak się trochę męczy.Po za tym silniczek jest bardzo cichy i elastyczny.W ciemno kupiłby takie samochód z tym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Megane Grandtour 1.5 dci 90KMRocznik / Przebieg: 2011 245.000km Śr. spalanie: 5.0
Paweł 06.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Rewelacja pod każdym względem numer jeden na rynku pod względem spalania,awaryjność zerowa. Mam go w Magnie z 2011roku wersja hatchack od 3 lat przywiezioną z Francji przebieg 170tys osobiście zrobiłem 130tys miedzy czasie przy silniku wymieniłem rozrząd i trz razy olej to wszystko co robiłem.Silnik bardzo elastyczny cichy i dobrze się zbiera,na trasie brak 6-tego biegu ale nie przeszkadza to w niczym poprostu czuć silnik przy prędkości ponad 140KM/h to taki minusik.Spalanie na trasie po niżej 4 L miasto 5.5 średnio 4.5L poprostu nie do wiary.Nie słuchajcie że Renówki sa awaryjne

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane III Hatchback/90KMRocznik / Przebieg: 2011r/170tys Śr. spalanie: 4.5
Andrzej 30.04.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, absolutnie bez problemów, spalanie w cyklu miejskim, korkach nigdy nie przekroczyło 5 l/100km. Obecnie mam Megane III 90km/fap i jak na razie również bez problemów. Spalanie wyższe o 0,5 litra niż Note, ale autko większe. Megana lato po mieście i jak na razie bez kłopotów z fapem,"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Megane III 90KMRocznik / Przebieg: 2013/ 195000 Śr. spalanie: 5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.