Silnik 1.5 dCi 90KM FAP (K9K 608/834) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22336

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 90KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 90KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Oznaczenia silnika: 1.5

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 6):
(9.06)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 7.83/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane III Grandtour 28.06.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Pojazd kupiony w 2017 z przebiegiem 200 000. W ciągu 2 lat zrobiłem nim 110 000. W tym czasie pojazd wykazał się 100% bezawaryjnością. Dosłownie. Poza kwestiami eksploatacyjnymi (hamulce, olej, wycieraczki, przy 250 000 sprzęgło) nie robiłem w nim nic. Samochód użytkowany w 80% na trasie. Pozostałe 20% to miasto i teren górski). REWELACYJNE spalanie - przy zabawie w eco driving zszedłem poniżej 4l na 100 kilometrów. Przy ciągłym pociskaniu 160 kilometrów ekspresówką średnie spalanie wynosi około 6.5 litra (pojazd z 4 osobami na pokładzie. Mogłoby być nieco bardziej dynamicznie ale samochód nadrabia bezawaryjnością oraz niskim spalaniem. POLECAM!!! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90 KM / K9K 834 Rocznik / Przebieg: 2011 / 310 000 Śr. spalanie: 5.8
Janusz 20.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto firmowe silnik nie specjalnie oszczędzany przebieg 245tys i żadnych problemów,serwis co 30 tys wymiany płynów filtrów przy 160 tys rozrząd wymieniony i to są koszty.Spalanie na trasie 4.5 L można zejść niżej ale tow żółwim tempie,miasto maksymalnie 6.2L.Bardzo oszczędny silnik.Jak na 90KM to zadowalająca dynamika,zbiera się ładnie jedynie brak 6-tki na trasie i przy większych prędkościach staje się słyszalny i tak się trochę męczy.Po za tym silniczek jest bardzo cichy i elastyczny.W ciemno kupiłby takie samochód z tym silnikiem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Megane Grandtour 1.5 dci 90KM Rocznik / Przebieg: 2011 245.000km Śr. spalanie: 5.0
Paweł 06.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacja pod każdym względem numer jeden na rynku pod względem spalania,awaryjność zerowa. Mam go w Magnie z 2011roku wersja hatchack od 3 lat przywiezioną z Francji przebieg 170tys osobiście zrobiłem 130tys miedzy czasie przy silniku wymieniłem rozrząd i trz razy olej to wszystko co robiłem.Silnik bardzo elastyczny cichy i dobrze się zbiera,na trasie brak 6-tego biegu ale nie przeszkadza to w niczym poprostu czuć silnik przy prędkości ponad 140KM/h to taki minusik.Spalanie na trasie po niżej 4 L miasto 5.5 średnio 4.5L poprostu nie do wiary.Nie słuchajcie że Renówki sa awaryjne "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane III Hatchback/90KM Rocznik / Przebieg: 2011r/170tys Śr. spalanie: 4.5
Andrzej 30.04.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, absolutnie bez problemów, spalanie w cyklu miejskim, korkach nigdy nie przekroczyło 5 l/100km. Obecnie mam Megane III 90km/fap i jak na razie również bez problemów. Spalanie wyższe o 0,5 litra niż Note, ale autko większe. Megana lato po mieście i jak na razie bez kłopotów z fapem," "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Megane III 90KM Rocznik / Przebieg: 2013/ 195000 Śr. spalanie: 5
Tomasz 22.08.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
""myślę, że auto godne polecenia " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 90km Rocznik / Przebieg: 2010/12000 Śr. spalanie: 5.3
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.