Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 103669

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA288)25.02.2021

Seat Leon ST (III gen) przedlift z 2014 r., 1.6 TDI 105KM CLHA. Przejechane aktualnie 205 tys.km przebiegu, auto użytkowane w Niemczec

Polecam

8.75

Silnik 1.6 D2 8V 115KM (D4 162T)23.02.2021

Volvo V50, 2011 r. silnik pracuje równo, skrzynia ok, wymiana sprzęgła i dwumasy przy około 240 000 km z uwagi na cieknący wysprz

Polecam

8.10

Silnik 2.0 dCi M9R22.02.2021

Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej

Polecam

8.96

Silnik 2.0 D4 16V 181KM (D4 204T5)20.02.2021

Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (

Odradzam

6.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Oznaczenia silnika: K9K 636/836

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 324

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 160
Średnia (głosów 37):
(6.84)
Trwałość
 6.46/10
Utrzymanie
 7.16/10
Dynamika
 6.89/10

Głosy według opinii:

2611

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Scenic IIIph2 16.02.2021
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Silnik przyzwoity, nawet dynamiczny, 235tys nalotu. Procz czujnika oraz wezy podcisnienia przy fapie brak awarii. Skutkowalo to trybem awaryjnym oraz zapchaniem filtra. Nie bierze oleju, zalewam go valvoline c4 5w30 ze specyfikacja do filtrow Fap, serwis co 15tys.Lekka turbo dziura, jednak wymagam jej braku od silnika 1.5 z dosc wysoko pompujacym turbo. Jedynie spalanie wsadzil bym miedzy bajki. W scenicu III ph2 pali miedzy 6.2-6.7.W Zime ciezko zejsc ponizej 6.9,jazda autostradowa z gorzystym terenem predkosciami 120-140.Silnik lubi obroty, najlepiej czuje sie w przedziale 2000-3500 Aha k9k 636 nie ma pomocniczego wtrysku paliwa, 836 go posiada.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: K9k 636 110Rocznik: 2013Przebieg: 235000 Śr. spalanie: 6.5
Fluence 01.02.2021
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Silnik w Renault Fluence II 2016, auto od nowego, nalatane prawie 170 tyś. km mniej więcej miasto/autostrada 40/60 i kompletnie zero problemów z motorem. Może poza wymianą przewodu silikonowego za nieduże pieniądze, który łączy czujnik różnicy ciśnień przed i za filtrem FAP. Dynamika nie poraża ale na 3 i 4 biegu ciągnie zadowalająco. Trzeba go wkręcać na 2500 tyś obrotów, wtedy doładowanie robi swoją robotę. Silnik na prawdę wręcz bezczelnie oszczędny. Wynik poniżej 5l/100km nawet w mieście nie jest trudny do osiągnięcia i nie trzeba przy tym uskuteczniać tzw. "dziadkowego" eco-driveing'u. Wymiana oleju co 15 tyś., paliwo dobrej jakości ze sprawdzonych aut, co jakiś czas wspomagacze (dodatki do paliwa) trzyliterowej firmy ;). Ogólnie do normalnej jazdy, oszczędnej jazdy, bez tzw. butowania można jak najbardziej polecić. Co do reszty....no cóż...Renault...tzw. no comment.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:Niskie spalanie, elastyczny, kultura pracy, przyzwoita cena części zamiennych, bezproblemowy FAP.

Wady:Zbyt mały moment obrotowy.

Odmiana silnika: 1.5 dci FAP 110km/K9KRocznik: 2016Przebieg: 165tyś. Śr. spalanie: 5.0
Scenic III 15dci 110 20.09.2020
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: NIE POLECAM ABSOLUTNIE !!!

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:brak

Wady:zero dynamiki, wysokie koszty serwisu, głośna praca, przy większym obciążeniu i jeździe autostradowej spali 8-9 litrów ropy, jazda po mieście szybko zapycha się FAP

Odmiana silnika: 15cdiRocznik: 2014Przebieg: 155 Śr. spalanie: 7.6
Megane 3 01.08.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym spadkiem dynamiki. Po 1.5 roku użytkowania mogę powiedzieć że silnik w megane daje sobię radę, na trasie udało mi się wykręcić najniższe spalanie na poziomie 4.4l, ale wiem że dla niektórych to niewykonalne, normalnie w trasie około 5 litrów, miasto-trasa ok 5.5-6 zależnie czy lato czy zima

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Male spalanie Elastyczny Wyciszenie sinika jest na niezłym poziomie

Wady:

Odmiana silnika: K9k636Rocznik: 2014Przebieg: 230000 Śr. spalanie: 5.5
03.07.2020
Średnia:
(5.67)
Nie

Opinia: Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz po zakupie. Tanie wtryski to niska jakość. Pomimo wymiany wtrysków, nowego filtra paliwa, przewodu paliwowego, świec żarowych auto dalej kapryśnie uruchamiało się po dłuższym postoju. Średnie spalanie latem 6,5 litra dodam, że auto z filtrem Fap, zimą średnie 7,5 litra. Przesiadłem się na benzynę.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Kultura pracy

Wady:- niska jakość wykonania - wtryski - wycieki oleju z turbo

Odmiana silnika: 110/K836Rocznik: 2012Przebieg: 139000 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów