
Silnik Renault 1.5 dCi K9K o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia a także Infiniti. Wszedł do produkcji w 2010 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania. Silnik znajdziemy w między innymi Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu.
W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.
Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dCi o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Dacia Duster I 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Dacia Duster I FL 1.5 dCi 109KM (K9K 636/836)
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Captur I 1.5 dCi 110KM (K9K 856)
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 836/837)
Renault Megane III FL 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)
Renault Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Grand Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Fluence 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Laguna III 1.5 dCi 110KM (K9K 780/846)
Renault Kangoo II 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/646)
Renault Kangoo Express II 1.5 dCi 110KM FAP (K9K)
Renault Kangoo II FL 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/646)
Renault Kangoo Express II FL 1.5 dCi FAP 110KM (K9K)
Infiniti Q30 1.5d (109KM)
Nissan Juke I 1.5 dCi 110KM (K9K)
Nissan Qashqai I 1.5 dCi 110KM (K9K)
| Średnia (głosów: 52) | (7.5) |
| Trwałość | 7.7/10 |
| Utrzymanie | 7.8/10 |
| Dynamika | 7.1/10 |
Dacia Duster I 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Dacia Duster I FL 1.5 dCi 109KM (K9K 636/836)
Dacia Lodgy 1.5 dCi 110KM (K9K 636/836)
Renault Captur I 1.5 dCi 110KM (K9K 856)
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 836/837)
Renault Megane III FL 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)
Renault Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Grand Scenic III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Fluence 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)
Renault Laguna III 1.5 dCi 110KM (K9K 780/846)
Renault Kangoo II 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/646)
Renault Kangoo Express II 1.5 dCi 110KM FAP (K9K)
Renault Kangoo II FL 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/646)
Renault Kangoo Express II FL 1.5 dCi FAP 110KM (K9K)
Infiniti Q30 1.5d (109KM)
Nissan Juke I 1.5 dCi 110KM (K9K)
Nissan Qashqai I 1.5 dCi 110KM (K9K)