Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 55288

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)18.10.2019

Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mni

Polecam

6.80

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.10.2019

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z sil

Polecam

9.43

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM16.10.2019

Pancerny silnik. Zero wycieków. Dość dynamiczny i bardzo oszczędny. Na autostradzie spalanie ok. 6,5 l/100km, poza miastem ok. 5,4

Polecam

9.28

Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4)16.10.2019

Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad

Polecam

6.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Oznaczenia silnika: 1.5

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 163

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 58
Średnia (głosów 22):
(7.38)
Trwałość
 6.77/10
Utrzymanie
 7.55/10
Dynamika
 7.82/10

Głosy według opinii:

166

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Duster 15dci 08.10.2019
Średnia:
(3.00)
Nie
"NIE NIE NIE POLECAM !!! przy 166tys dziura w bloku i zakup drugiego silnika, mechaniki powiedziały, że winne panewki "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 110KM K9K Rocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 8
Megane GT Line 23.09.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"O każde auto trzeba dbać, także o te drogie i nieprawdą jest jakoby ten silnik był jakoś specjalnie bardziej awaryjny niż inne. Myślę, że mitologizowanie francuskich aut oraz silnika 1,5 należy do przeszłości, albo robią to Ci, którzy nigdy nie mieli. Z zazdrości... ale do rzeczy: spalanie z 10 tys km komputer pokazuje 4,6. Po tym interwale wymiana oleju i filtrów. Silnik bezawaryjny, raczej dla rozsądnych niż napalonych. Na zimno nieco głośniejszy, po osiągnięciu temperatury pracy zdecydowanie cisze. Nie ma problemu z wyprzedzaniem, można pojechać tez dynamiczniej jak się chce ale wzrasta zużycie ON. Paliwo tylko z poważnych stacji. Polecam każdemu kto szuka pewnego i taniego w utrzymaniu auta. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1,5 dCi 110 KM Rocznik / Przebieg: 2011/190000 Śr. spalanie: 4.6
scenic 3 27.07.2019
Średnia:
(3.33)
Nie
"rocznik 2013 kupiony z przebiegiem 54000km , po pół roku notoryczne problemy z zasilaniem , wymiana wtrysków ,egr od miesiąca auto wędruje od mechanika do mechanika (serwis też) każdy twierdzi że komputer nie pokazuje błędów wymienia części na chybił trafił, ja płacę a auto dalej terkoce ma obniżoną moc. Jutro prowadzę je do następnego fachowca, poprzedni rozłożył ręce,"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 110 Rocznik / Przebieg: 2013/60000 Śr. spalanie: 5/6
SCENIC 29.05.2019
Średnia:
(3.00)
Nie
"NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!! WSADZIŁEM W TO GÓWNO 7,5TYS.PLN , A PO 6MC PADŁY PANEWKI."
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 1.5DCI 110 Rocznik / Przebieg: 2012 Śr. spalanie: 6.8
Megane III GT 22.04.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo nie od Mietka zza stodoły. Żadnych problemów, po 3 latach użytkowania. Polecam niezdecydowanym i włóżcie między bajki teksty zazdrosnych fanów niemieckiej motoryzacji z 2,0 TDi pod maską non stop w warsztacie jakoby francuski to tylko... "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1,5 110KM Rocznik / Przebieg: 2011/177000 Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.