Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 79241

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 MZR-CD 173KM (R2AA)26.05.2020

elastyczny, zaskakująco oszczędny jak na pojemność i masę(CX7). ogólnie fajny samochód i silnik. masa własna auta to 1800 kg i

Polecam

8.75

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)25.05.2020

Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w tras

Polecam

8.36

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Oznaczenia silnika: 1.5

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 267

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 125
Średnia (głosów 31):
(7.13)
Trwałość
 6.65/10
Utrzymanie
 7.39/10
Dynamika
 7.35/10

Głosy według opinii:

229

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Megane III Grantour Dynamique 27.03.2020
Średnia:
(7.67)
Nie

Opinia: Dołączę się do tych komentarzy ,Megane III FL 2013 r salon PL serwis pierwsze dwa po 30 tys/km następne co 12-15 lub rok co było pierwsze i przy przebiegu 132 tys padła pompa oleju tgz somg wywaliło olej przez filtr oleju i silnik zatarty.Tak że nie jest tak kolorowo jakby się wsyzstkim wydawało.Co do samego silnika jeden z najlepszych pod względem kultury pracy, SUPER ELASTYCZNY,niskie spalanie.Niestety koszty serwisu oraz awarii wspomnianego osprzęty duże.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:wysoka kultura pracy,dobra dynamika,świetna elastyczność,cicha prac,brak turbo dziury,fapktóry totalnie nic nie robi złego (jest piaty wtryskiwacz więc żero problemów,nie trzeba gonić auta po autostradach)Gdyby nie ten defekt kupiłby jeszcze raz.Z tego co wiem to wersje przed 2010 r o mocy 105KM były dużo trwalsze w osprzęcie i całości.

Wady:Uważajecie na kontrolkę która informuję o stanie olej (sprawdz olej) sprawdzasz i jest OK ona gaśnie i jedziesz dalej a potem SZOK.Info na komputerze podaje ogół informacji więc jak się pojawi dwa trzy razy warto podpiąć komputer i zrobić test.

Odmiana silnika: 110KMRocznik: 2013Przebieg: 132 Śr. spalanie: 6.2
Megane 3 Bose 26.03.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: A ja wbrew innym polecam z czystym sumieniem. Jak Ci nie pasuje 1,5 dCi 110 KM kup sobie VW 2,0 TDi, 1,6 TDi poczujesz co znaczy bezawaryjność. Czytam i mam wrażenie, że "plują" te same osoby, pytanie po co? Bo kupiłeś padlinę od Niemca co do kościoła jeździł raz w tygodniu? Auta się serwisuje, lejesz ON z beczki za stodołą, olej najtańszy za 50 zł 5 litrów i płaczesz, że się sypie wszystko. Jak dbasz tak masz. Nie dajcie się podpuścić, jeśli auto z pewnego źródła to będziecie Państwo zadowoleni.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:W miarę oszczędny a mam ciężką nogę, na trasie jazda ze stałą prędkością daje frajdę jak również przyspieszenie powyżej 2 tys obrotów. Silnik ma przyjemny dźwięk, powyżej 150km/h robi się znacząco głośno.

Wady:Na 1, 2 biegu auto nie istnieje, 3 i wyżej już jest OK.

Odmiana silnika: 1,5 dCi 110 KMRocznik: 2012Przebieg: 198600 Śr. spalanie: 7.5
26.03.2020
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Stanowczo odradzam, dałem d...y, a odradzali mi ten motor.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (3/10)

Zalety:brak brak brak

Wady:jedna wielak wada, trwałość jest tragiczna

Odmiana silnika: 15DCIRocznik: 2013Przebieg: 155 Śr. spalanie:
Scenic III 15dci110 2013/2014r 04.03.2020
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: Nigdy więcej używanego małego diesla, a był serwisowy do 145tys, sprzedałam za bezcen handlarzowi, bo koszt remontu był ogromny, pewnie handlarz wleje motodoktora i puści gówno następnemu frajerowi.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)

Zalety:wygodne auto, ale silnik gówniany i za słaby

Wady:za słaby silnik, awaryjny, głośny, znaczne koszty remontu, nie polecam

Odmiana silnika: 15dci110Rocznik: 2013Przebieg: 165 Śr. spalanie:
Laguna III Grand Tour 11.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: W dwa lata zrobione 50 tyś. auto ma obecnie 200tyś. i nic sie nie dzieje!!! rozrzad wymieniony przy 180tyś. olej 5w30 wymiana co 10 tyś. od wymiany do wymiany bez dolewek. Auto dysponuje momentem 240 NM i jeżeli poruszamy się w prędkościach obrotowych między 1800-2500 obrotów nie odczuwamy braku mocy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Bezawaryjny

Wady:Brak

Odmiana silnika: 1,5 110Rocznik: 2012Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów