Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 66449

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Oznaczenia silnika: 1.5

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 199

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 27):
(7.42)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 7.63/10
Dynamika
 7.63/10

Głosy według opinii:

216

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Laguna III Grand Tour 11.01.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: W dwa lata zrobione 50 tyś. auto ma obecnie 200tyś. i nic sie nie dzieje!!! rozrzad wymieniony przy 180tyś. olej 5w30 wymiana co 10 tyś. od wymiany do wymiany bez dolewek. Auto dysponuje momentem 240 NM i jeżeli poruszamy się w prędkościach obrotowych między 1800-2500 obrotów nie odczuwamy braku mocy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Bezawaryjny

Wady:Brak

Odmiana silnika: 1,5 110Rocznik: 2012Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 7
Qashqai lift 29.11.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 110Rocznik: 2010Przebieg: 227000 Śr. spalanie: 5.1
Megane 3 Grandtour 29.11.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w miarę elastyczny. Trochę mi brakuje mocy ale to pewnie dlatego że wcześniej miałem 2.0 . Generalnie fajnie się jeździ, mało pali i nic nie wiem o filtrze cząstek stałych :-) Trzeba powiedzieć, że zostało to dopracowane. Kompletnie żadnych problemów. Zdecydowanie polecam ten silnik. Sam chętnie kupię następne auto z takim silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Cichy, elastyczny, ekonomiczny i bezawaryjny.

Wady:brak

Odmiana silnika: 110 KMRocznik: 2014Przebieg: 101000 Śr. spalanie: 5.1
Renault Megane Grandtour Limited 09.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Użytkuję Renault Megane Grandtour od 6 lat ( rocznik 2013). Obecnie mam na liczniku 175.000 km. Samochód kompletnie bezawaryjny. Wymieniam olej co 15.000 km, filtry. Po 140.000 km wymieniłem rozrząd. Dynamika silnika i spalanie fantastyczne. Samochód prowadzi się jak po sznurku. Najniższe spalanie w trasie jakie udało mi się osiągnąć to 4,5 l/100 km. Z reguły spala w granicach 5,6l/100 km. Wiem, że do samochodu można mieć różne zastrzeżenia co do ergonomii, umieszczenia przycisków, schowków itd. ale przede wszystkim powinien jechać. Ten samochód nigdy mnie nie zawiódł i dlatego oceniam go bardzo wysoko.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 110 kmRocznik / Przebieg: 2013/175.000 Śr. spalanie: 5.6
Grand Scenic 27.10.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Moja Renia ma już 310 tyś przebiegu i dalej jeździ bez zażutów. Olej elf 5w30 wymieniany co 10 tyś km.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: K9k 110 kmRocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.