Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP (DV6D) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14080

HDI
Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP (DV6D)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. z zaworem upostowym

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 8):
(9.04)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 9.38/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

michał 27.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"WITAM , przebieg 247000 zero problemów , przy 185 tys dolewanie płynu eloys w serwisie 490 zł , ale ja robie 90 % autostradą , te auta nie sa do miasta , silnik musi dostać i to konkretnie , miałem kiedyś vw caddy 1,9 tdi 105 km i uważam , że partner wygrywa , pozdrawiam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 92 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5.8
Domi 07.07.2018
Średnia:
(6.00)
Nie
"Niestety muszę poinformować że przy przebiegu 170.tys/km padł FAP wymiana w serisie na nowy koszt 2000 zł (trafiłem na jakąś promocję ponieważ normalnie filtry sa wymontowywane i wysyłane do Francji na regenerację,mi się udało i zamontowali nowy ) Wcześniej dwa razy był wypalany komputerowo ale przy tym wymiana oleju i dolewka Eolys koszty nie małe.SIlnik dobrze się sprawuje jednak w jeździe miejskiej jest problematyczny.U mnie sytuacja wyglądała tak że trasy kilka kilometrów do pracy i ciągłe korki.No ale co to za auto które w korkach nie może jeździć.Po za tym spalanie w granicach 7l miasto średnio 6 a na trasie do 120 4.5l po wyżej ponad 5.Ze względu na FAP i jego problem jazdy miejskiej odradzam "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Peugeot 308 Kombi Rok / Przebieg: 2011 r 170tys Śr. spalanie: 6
Artur 23.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od 3,5-4,2 l/100km, na autostradzie przy 110 km/h spalanie wzrasta do okolo 4,2-4,9 l/100km, przy 150-160 km/h jest to okolo 6,5-7,5 l/100km. Szybciej nie jezdze, bo na 5tym biegu przy 160 km/h mam 3000 obr/min i nie chce utrzymywac przez dlugi czas wyzszych predkosci obrotowch. Maksymalna predkosc 187 km/h osiga przy 3750 obr/min. Skkrzynia biegow jest dobrze zestopniowania i nie brakuje mi 6tego biegu. Puki co pokonalem ponad 150 000km, odpalalem auto przy -17 st. C i zadnch problemow.""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Citroen C4 92 KM Rok / Przebieg: 2013/ 152 000 Śr. spalanie: 4.2
Paweł 01.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super silnik i samochód mam go od nowości zakupiony w 2011 jak do tej pory żadnych problemów. Wczesnej posiadałem Audi A4 B7 140KM przez 6 lat i powiem szczerze nie czuje żadnego dyskomfortu przesiadając się z samochodu "premium" wręcz przeciwnie :-). Po 20 latach wyleczyłem się już z samochodów niemieckich" przerost formy nad treścią". Polecam wszystkim komu nie zależy na prestiżu. Pozdrawiam Paweł "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Citroen C4 Rok / Przebieg: 75000 Śr. spalanie: 4.8
Adam 16.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super silnik bardzo oszczędny,tani w ekspleatacji,tanie części osprzętu silnika.Polecam:)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 308/92 Rok / Przebieg: 2012/120.000 Śr. spalanie: 5.1
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.