Silnik 1.7 CDTI 130KM (A17DTS) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13031

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)05.12.2019

Peugeot 307 SW 1.6 HDi 109 KM z FAPem (9HZ) zrobione 75 000 km od 233 000 do 308 000 km. Silnik pracuje bez zastrzeżeń - głównie tr

Polecam

7.37

Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188)01.12.2019

Silnik miałem w VW Jetta w konfiguracji z DSG. Jedyna naprawa jaką wykonałem przez ponad 10 lat i 280 tyś przebiegu to koło dwumas

Polecam

7.88

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Silnik bardzo oszczędny choć troszkę brakuje muu koni

Polecam

7.35

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)29.11.2019

Moja meganka od nowości w rodzinie. Obecnie przebieg 101tyś. Awaryjność znikoma. Jedna świeca żarowa do wymiany. Silnik cichy i w

Polecam

7.35

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 130KM wszedł do produkcji od 2010r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU. Najnowsza jednostka CDTI o mocy 130KM została fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe .Jednostka jednak nie ustrzegła się problemów które zazwyczaj nękają nowoczesne diesel.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł,niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI  130KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Zalety:
trwała jednostka
niski poziom spalania
przyzwoita dynamika
dostępność części

Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbiną
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
słaba elstyczność,głośna praca

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

................................................................................................................................

Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

30.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Astra Kombi 1.7 CDTI 130KM 2013r Przebieg 450tys auto użytkowane głownie na trasach . Przez cały przebieg Wymiana dwumasy przy 300 tys . Zawór Egr wymieniony przy 420 tys + chłodnica. Przez caly okres użytkowania a jezdze nim juz ponad 2 lata wymieniony został tylko 1 wahacz prawy . a dpf zapchał sie raz gdy stalem na postoju 5 godzin przy odpalonym silniku . Autko godne polecenia niskie spalanie dynamiczne . Koszty napraw sa dosyc drogie ale przy takich przebiegach to z pewnoscia sie tego nie odczuwa :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra Kombi 1.7 CDTI 130 KM Rocznik / Przebieg: 2013 450 tys Śr. spalanie: 6.5
Anton 17.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Astra Kombi 1.7 CDTI 130KM 2010r przebieg 175tys żadnych problemów,po za tym że DPF daje się we znaki.Silnik dynamiczny i oszczędny,lubi wyższe obroty wtedy jest bardzo zrywny .Słuchajcie te silnik są już naprawdę dopracowane pod wzgledem awaryjności, niestety nie ma rady na te DPF-y i one dają najbardziej w kość .Silnik godny polecenia"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Astra Kombi 1.7CDTI 130KMRocznik / Przebieg: 2010r 175tys Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.