Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
RozrzÄ…d: Pasek. Wymiana 150 000 km lub 10 Lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch/Denso
Ilość oleju: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 30.000 km lub 1 rok.
zdecydowanie odradzam ten przereklamowany pseudo diesel, 2,0dci polecam
5.49
Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miaÅ‚em. U mnie rÃ
7.10
Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowol
7.10
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.10
Silnik 1.7 CDTI o mocy 130KM wszedł do produkcji od 2010r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU. Najnowsza jednostka CDTI o mocy 130KM została fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe .Jednostka jednak nie ustrzegła się problemów które zazwyczaj nękają nowoczesne diesel.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł,niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI 130KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.
Zalety:
trwała jednostka
niski poziom spalania
przyzwoita dynamika
dostępność części
Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbinÄ…
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
słaba elstyczność,głośna praca
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych (wszystkie po roku 2009)!!!
................................................................................................................................
Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Astra Kombi 1.7 CDTI 130KM 2013r Przebieg 450tys auto użytkowane głownie na trasach . Przez cały przebieg Wymiana dwumasy przy 300 tys . Zawór Egr wymieniony przy 420 tys + chłodnica. Przez caly okres użytkowania a jezdze nim juz ponad 2 lata wymieniony został tylko 1 wahacz prawy . a dpf zapchał sie raz gdy stalem na postoju 5 godzin przy odpalonym silniku . Autko godne polecenia niskie spalanie dynamiczne . Koszty napraw sa dosyc drogie ale przy takich przebiegach to z pewnoscia sie tego nie odczuwa :)
Odmiana silnika: Astra Kombi 1.7 CDTI 130 KM | Rocznik / Przebieg: 2013 450 tys | Åšr. spalanie: 6.5 |
Opinia: "Astra Kombi 1.7 CDTI 130KM 2010r przebieg 175tys żadnych problemów,po za tym że DPF daje się we znaki.Silnik dynamiczny i oszczędny,lubi wyższe obroty wtedy jest bardzo zrywny .Słuchajcie te silnik są już naprawdę dopracowane pod wzgledem awaryjności, niestety nie ma rady na te DPF-y i one dają najbardziej w kość .Silnik godny polecenia"
Odmiana silnika: Astra Kombi 1.7CDTI 130KM | Rocznik / Przebieg: 2010r 175tys | Åšr. spalanie: 6.5 |
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.