Silnik 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17320

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)21.08.2019

Super silnik, praktycznie bezobsługowy. Przez 7 lat i ponad 140 tys. km absolutnie żadnej awarii. Zaraz po zakupie podniesiona moc 13

Polecam

9.16

Silnik 1.6 Energy dCi 160KM (R9M 452/453)19.08.2019

To prawda koszty serwisu są bardzo wysokie, wymiana rozrządu ponad 5000zł, warto tankować lepszą ropę, bo wtryskiwacze są bardzo

Polecam

7.00

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)19.08.2019

do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez

Polecam

8.93

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)19.08.2019

Silnik bardzo mocny i elastyczny. Interwały wymiany oleju należy skrócić do 15 tyś. km dodatkowo wymiana filtra paliwa. Przy przeb

Polecam

7.98

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCi o mocy 86KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach.Jednak w nie których odmianach 84KM czy 85KM dalej był stosowany układ wtryskowy Delphi który został dopracowany i nie sprawia tyle problemów co jego poprzednik.Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Plusem jest brak filtra cząstek stałych,silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika.Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Micra,a skończywszy na większych autach takich jak  Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5DCI.. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Układ wtryskowy

w zależności od wersji silnika stosowano układ wtryskowy Siemens lub Delphi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 10):
(8.97)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.1/10
Dynamika
 8.3/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ŁukaszS 20.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużycia(olej ELF 900NF 5w40 oryginalny ). Układ wtryskowy nadal oryginalny wtryskiwacze oraz pompa w bardzo dobrym stanie, jedyne co było wymieniane w układzie Common Rail to zawór IMV który powodował nie równą pracę na zimnym silniku( szarapania i nagłe skoki obrotów koszt 250 zł Delphi). Silnik II generacji bez problemowy bynajmniej mój :) Spalanie(Megane II PH II Sedan) Miasto 5.5 max Trasa do 90 4.5 Autostarda 140km ok 6.2 Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane 1.5 DCI 86KM K9K 724 Rocznik / Przebieg: 2008 225000 Śr. spalanie: 5.2
Marian 17.05.2018
Średnia:
(10.00)
Nie
"Sugerując się opinią, że w 2005 była zmiana układu wtryskowego z delphi na bosch pojechałem kupić auto z 2007 a tu pompa delphi! No i jak to możliwe? Jak sprzedawca się nie zna i nie wie co ma w aucie i jak ma to odczytać?"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Scenic/86KM Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6
Maciej 21.01.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Krótko . Megane III (2010) 1,5 dci - 85 KM - obecny stan licznika 376 tyś km, olej wymieniany tak jak podaje producent ( co 30 tys.km) , rozrząd co 160 tys.km. Silnik , układ wtryskowy ( Delphi) bez żadnych awarii - wszystko fabryczne. Odpala w każdych warunkach ( przy 200 tys.km profilaktycznie wymienione świece żarowe) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 1,5 dci / 85 KM Rocznik / Przebieg: 2010/376 tys.km Śr. spalanie: 5.7
ZibiW 22.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Też nie mam z poliftowym 86 konnym 1,5 dci problemów choć ma 221 tyś nalatane. Ale zmiana oleju jest co 10tyś i to dobrego oraz markowy filtr oleju. No i nie butuję go zanim się nie rozgrzeje."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Megane II / 86KM Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 4.7
Robert 08.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane II / 86KM Rocznik / Przebieg: 2007r. / 276000 km Śr. spalanie: 5.9 L
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów