Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 39551

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 150KM 163KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku o oznaczeniu DW10CTED4.Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 81

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 13):
(8.44)
Trwałość
 8.38/10
Utrzymanie
 8.46/10
Dynamika
 8.46/10

Głosy według opinii:

130

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Peugeot 3008 hybrid4 21.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadzieję na super jazdę przez następne parę lat.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Kultura pracy, elastyczność i małe spalanie.

Wady:na razie brak :)

Odmiana silnika: 2,0 HDi 163Rocznik: 2013Przebieg: 170 000 Śr. spalanie: 5.5 - 6
C5 TOURER 08.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: MAM C5 2012 Z MOTOREM 163 KM DLA MNIE NAJWIĘKSZĄ ZALETĄ JEST SILNIK CICHO AKSAMITNIE DYNAMICZNIE I EKONOMICZNIE I BEZAWARYJNIE CZY TRZEBA LEPSZEJ REKOMENDACJI .A Z DRUGIEJ STRONY MAM PASSAT B5FL GŁOŚNO AWARYJNIE I PALI O 2 LITRY WIECEJ ON . WYBÓR PROSTY

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:SAME ZALETY

Wady:BRAK

Odmiana silnika: 163 KMRocznik: 2012Przebieg: 171,000 Śr. spalanie: 6.2
Peugeot 508 30.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Najlepszy silnik ever, dynamiczny, oszczędny, bezawaryjny i cichy!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Same zalety

Wady:

Odmiana silnika: 163Rocznik: 2011Przebieg: 256000 Śr. spalanie: 7
peugeot 508 13.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik oszczędny i dynamiczny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, oszczędność kultura pracy.

Wady:

Odmiana silnika: 163Rocznik: 2013Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 6.0
C5 X7 08.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Maiłem ten silnik w C5 X7. Sprzedałem przy przebiegu 173 tys km. Większość czasu samochód sędził w korkach w Warszawie. Nie dołożyłem do tego silnika żadnej ani złotówki. Wyglądał jak by się dopiero dotarł. Najważniejsze poza bezawaryjnością to kultura pracy - nie klekocze i nie terkocze. Nigdy nie musiałem dolewać ani kropli oleju. Ale olej zawsze wymianiełem co 15 tys i kupiłem od pierwszego właściciela. Jak ktoś kupi z niepewną historią to może czasami to nie być bajka, ale to jak z każdym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:-bezawaryjność

Wady:-nie odnotowałem

Odmiana silnika: 2.0 HDIRocznik: 2011Przebieg: 173 Śr. spalanie: 7.6
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.