Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 34934

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.11.2019

Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęg

Polecam

9.42

Silnik 2.2 VCDi 163/184KM (GM Z22D1)15.11.2019

przebieg 240 tys robię wtrysk pompa i jest kicha wtryski regenerowane to jakaś lipa Zastanawiam sie nad wtryskami oryginalnymi

Odradzam

4.83

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.11.2019

Chuchałem, głaskałem i dbałem jak o diesla, po przejechaniu 108tys.km musiałem wymienić wszystkie wtryski, jeden wymieniono jeszc

Odradzam

7.86

Silnik 1.3 TDCi 75KM15.11.2019

uwaga na łańcuch rozrządu!!! trzeba też wymieniać, ja niestety sugerowałem się tym co serwis mówi "bezobsługowy" zerwał się

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 150KM 163KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku o oznaczeniu DW10CTED4.Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 37
Średnia (głosów 10):
(8.97)
Trwałość
 8.9/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

100

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

peugeot 508 13.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik oszczędny i dynamiczny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika, oszczędność kultura pracy.

Wady:

Odmiana silnika: 163Rocznik: 2013Przebieg: 175000 Śr. spalanie: 6.0
C5 X7 08.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Maiłem ten silnik w C5 X7. Sprzedałem przy przebiegu 173 tys km. Większość czasu samochód sędził w korkach w Warszawie. Nie dołożyłem do tego silnika żadnej ani złotówki. Wyglądał jak by się dopiero dotarł. Najważniejsze poza bezawaryjnością to kultura pracy - nie klekocze i nie terkocze. Nigdy nie musiałem dolewać ani kropli oleju. Ale olej zawsze wymianiełem co 15 tys i kupiłem od pierwszego właściciela. Jak ktoś kupi z niepewną historią to może czasami to nie być bajka, ale to jak z każdym silnikiem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:-bezawaryjność

Wady:-nie odnotowałem

Odmiana silnika: 2.0 HDIRocznik: 2011Przebieg: 173 Śr. spalanie: 7.6
Peugeot BOXER / 2019 24.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Polecam każdemu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 163 KMRocznik / Przebieg: 2019/40.000 Śr. spalanie: 8
Peugeot 508 I 19.08.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Silnik bardzo dobrze się sprawuje. 2 lata, 40 tyś, głównie po mieście. FAP się wypala poprawnie. Na trasie 1000km spalanie 4,8 przy prędkości około 120km/h. Części tanie. Polecam.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: DW10CTED4Rocznik / Przebieg: 2014/120000 Śr. spalanie: 6.3
Konrad 25.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Posiadam dwie bliźniacze jednostki , jedna w Mondeo 163KM druga w Peugeocie 508 także 163KM. Oba silniki bezobsługowe, w Peugeocie przebieg 157000 i zero usterek, ale spalanie deko mniejsze niż w Mondeo MK4 - średnio w mieście pali mi 6,8 w okresie letnim i 7,6 w zimowym. Silnik dynamiczny i cichy, naprawdę nie mam póki co nic do zarzucenia obu jednostkom, które są bliźniaczymi konstrukcjami ze stajni PSA.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 508 2.0 HDi 163KMRocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6.8
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.