Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 51164

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 150KM 163KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku o oznaczeniu DW10CTED4.Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 102

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 46
Średnia (głosów 17):
(8.47)
Trwałość
 8.35/10
Utrzymanie
 8.76/10
Dynamika
 8.29/10

Głosy według opinii:

170

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C5 Tourer 25.06.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Polecam. Do różnych rzeczy można mieć uwagi w Citroenie C5, ale nie do tego silnika!

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Wysoka kultura pracy, Bezawaryjność, Oszczędność

Wady:Dynamika - ale samochód ciężki i w automacie.

Odmiana silnika: Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)Rocznik: 2011Przebieg: 198000 Śr. spalanie: 6.5
C5 X7 13.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Super kultura pracy, dobre spalanie srednie 6,5L. Bardzo tanie części, mało wad.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Ekonomia

Wady:Wadliwe pompy paliwa, puszczają uszczelki, ale tanio naprawialne

Odmiana silnika: 163KMRocznik: 2013Przebieg: 270000 Śr. spalanie: 6.5
C5 X7 28.05.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Świetny motor 2.0 hdi 163KM. Dobrze brzmi, wyższe obroty przypominają trochę sportowe brzmienie;) Dość elastyczna jednostka, dobre osiągi przy bardzo dobrym spalaniu. Jeżdżę spokojne trasy i wychodzi 6.2L/100km. Mimo że siedzi w ciężkim aucie C5 X7 to naprawdę daje radę. Super dostępność części i śmiało stwierdze ze są jedne z najtańszych silników i aut w obsłudze.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Dynamika i spalanie. Zrobiłem ok 35000km bez uwag do silnika.

Wady:Każdy motor ma słabe punkty, ale tu jeszcze mi nie doskwiera żaden. Nie podoba mnie się łańcuszek spinający 2 wałki rozrządu, nie sa trwałe, jak wszystko dziś.... W poprzednim aucie audi a4 1.8t tez bylo to tak rozwiązane i sprawiało problemy.

Odmiana silnika: 164KMRocznik: 2010Przebieg: 170000 Śr. spalanie: 6.2
C5 X7 21.05.2020
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Motor 2.0 hdi 163KM uważam za najmniejszy jedyny słuszny do C5 X7 i innych auto o podobnych gabarytach. Wiadomo, ze jeszcze ciekawiej bedzie z 2.2 204KM, ale ekonomiacena jest na korzyść 163KM. Każdy słabszy to męczarnia... Auto przede wszystkim pięknie sie prowadzi, człowiek stracił tyle czasu i pieniędzy zanim dojrzał do Citroena który oferuję taki komfort, nawet na zwykłym zawieszeniu! Niemieckie marki oprócz klas pro wysokich nie zrobiły ani jednego godnego rywala pod tym względem. Spalanie mieszane ok 6.5 do 7.5L/100km. Bardzo ładny design auta i oryginalne wnętrze. Do tego najtańsze części zamienne, kompletne sprzęgło z dwumasa to 1600pln!!! U konkurencji sam dwumas jest droższy :) Wielkie brawa dla niedocenionych w branży motoryzacyjnej!

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Ekonomia, ekonomia i jeszcze raz komfort. Dobra kultura motoru, sporo multimediów i ustawień.

Wady:Porównując do Volva(starego) czy BMW jakość wykonania jest gorsza, ale mimo przebiegu i rosnących lat nie poddaje się i brak ewidentnych objawów użycia. P.S Kierownica w BMW do trwałych nie należała...

Odmiana silnika: 163KM (DW10CTED4)Rocznik: 2012Przebieg: 280000 Śr. spalanie: 6.5
Peugeot 3008 hybrid4 21.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadzieję na super jazdę przez następne parę lat.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Kultura pracy, elastyczność i małe spalanie.

Wady:na razie brak :)

Odmiana silnika: 2,0 HDi 163Rocznik: 2013Przebieg: 170 000 Śr. spalanie: 5.5 - 6
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.