Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23425

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 150KM 163KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku o oznaczeniu DW10CTED4.Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 46

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 6):
(9.94)
Trwałość
 9.83/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Konrad 25.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam dwie bliźniacze jednostki , jedna w Mondeo 163KM druga w Peugeocie 508 także 163KM. Oba silniki bezobsługowe, w Peugeocie przebieg 157000 i zero usterek, ale spalanie deko mniejsze niż w Mondeo MK4 - średnio w mieście pali mi 6,8 w okresie letnim i 7,6 w zimowym. Silnik dynamiczny i cichy, naprawdę nie mam póki co nic do zarzucenia obu jednostkom, które są bliźniaczymi konstrukcjami ze stajni PSA. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 508 2.0 HDi 163KM Rocznik / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 6.8
Marcin 28.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zdecydowanie najlepszy silnik PSA z jakim miałem do czynienia! Doświadczenie z autami tego koncernu mam spore :p407,c4, c4 Picasso, c5 2, c5 3. Małe auto jakim jest DS4 i ten silnik to już wystarczające połączenie żeby "poszaleć". Jeżeli chodzi o użytkowanie to na co dzień jeździ nim żona "od sklepu do sklepu" brak jakichkolwiek problemów, o FAP wiem z dokumentacji, brak najmniejszych problemów w związku z tym że auto 80 %przebiegu robi w mieście pod nogą kobiety. Polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: DS4 /2.0 hdi 163 Rocznik / Przebieg: 2012 / 148000 Śr. spalanie: 6.8
Krzysztof 18.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kiedyś mówiłem -nigdy francuza. Ale przez przypadek kupiłem najpierw 407SW a teraz 508SW. Jestem niesamowicie zaskoczony komfortem i dynamiką. Wcześnie miałem Passata 2.8 "All motion" a potem Q7. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 508SW 163KM Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 7.1
Tomasz 02.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Sprawdza się na miasto, mokry filtr FAP nie zapycha się. Jak na razie nie było żadnych usterek. Jak na diesla bardzo komfortowy, duża elastyczność, nieodczuwalna turbodziura. Szukałem czegoś większego więc miał być Smax. Bardzo polecali tam silnik 140 lub 163 KM i okazało się że to silnik PSA. Ostatecznie kupiłem 508 SW i jestem bardzo zadowolony z silnika i auta."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 508 Rocznik / Przebieg: 2014/ 100tyś Śr. spalanie: 6.5
Marcin 19.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy jak mogłem wybrać do tego auta ,próbowałem wersję 140KM było OK ale tu mam nadmiar mocy przy prawie identycznym spalani.Ponadto zdecydowanie lepsza elastyczność i wyższym moment obrotowy co przekłada się na wyższą kulturę pracy.To już mój czwarty silnik ze stajni PSA i stwierdzam jednoznacznie sa to najlepsze disele na rynku.Awaryjność jest praktycznie zerowa mówa tu o osprzęcie ,turbinie,wtryskach,dwumasie i filtrze DPF.Wcześniejsze modele miały problamy z filtrami teraz już to jest historia.Oczywiście jak dbasz tak masz, jak będziesz auto katował to po 100 tys padnie jak ktoś żałuje na wymiany olejów to niech nie płacze.Ja wcześniej zrobiłem na silniku 2.0 136KM w 407 ponad 300 tyś i prawie wszystko na oryginale,obecnie ma przebieg 190tys i nic nie dołożyłem po za serwisem który wykonuję maksymalnie co 15tys.km.Polecam ten silnik jest naprawdę odpowiedni do tego typu auta nie bark mu mocy,nie męczy się i jest bezawaryjny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 508 Sedan 2.0 163KM Rocznik / Przebieg: 2013/190tys Śr. spalanie: 6
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.