Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14408

HDI
Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 180.000 lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 150KM 163KM został wprowadzony do produkcji w  2009 roku o oznaczeniu DW10CTED4.Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM.Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 5):
(9.93)
Trwałość
 9.8/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 28.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zdecydowanie najlepszy silnik PSA z jakim miałem do czynienia! Doświadczenie z autami tego koncernu mam spore :p407,c4, c4 Picasso, c5 2, c5 3. Małe auto jakim jest DS4 i ten silnik to już wystarczające połączenie żeby "poszaleć". Jeżeli chodzi o użytkowanie to na co dzień jeździ nim żona "od sklepu do sklepu" brak jakichkolwiek problemów, o FAP wiem z dokumentacji, brak najmniejszych problemów w związku z tym że auto 80 %przebiegu robi w mieście pod nogą kobiety. Polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: DS4 /2.0 hdi 163 Rok / Przebieg: 2012 / 148000 Śr. spalanie: 6.8
Krzysztof 18.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kiedyś mówiłem -nigdy francuza. Ale przez przypadek kupiłem najpierw 407SW a teraz 508SW. Jestem niesamowicie zaskoczony komfortem i dynamiką. Wcześnie miałem Passata 2.8 "All motion" a potem Q7. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 508SW 163KM Rok / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 7.1
Tomasz 02.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Sprawdza się na miasto, mokry filtr FAP nie zapycha się. Jak na razie nie było żadnych usterek. Jak na diesla bardzo komfortowy, duża elastyczność, nieodczuwalna turbodziura. Szukałem czegoś większego więc miał być Smax. Bardzo polecali tam silnik 140 lub 163 KM i okazało się że to silnik PSA. Ostatecznie kupiłem 508 SW i jestem bardzo zadowolony z silnika i auta."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 508 Rok / Przebieg: 2014/ 100tyś Śr. spalanie: 6.5
Marcin 19.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy jak mogłem wybrać do tego auta ,próbowałem wersję 140KM było OK ale tu mam nadmiar mocy przy prawie identycznym spalani.Ponadto zdecydowanie lepsza elastyczność i wyższym moment obrotowy co przekłada się na wyższą kulturę pracy.To już mój czwarty silnik ze stajni PSA i stwierdzam jednoznacznie sa to najlepsze disele na rynku.Awaryjność jest praktycznie zerowa mówa tu o osprzęcie ,turbinie,wtryskach,dwumasie i filtrze DPF.Wcześniejsze modele miały problamy z filtrami teraz już to jest historia.Oczywiście jak dbasz tak masz, jak będziesz auto katował to po 100 tys padnie jak ktoś żałuje na wymiany olejów to niech nie płacze.Ja wcześniej zrobiłem na silniku 2.0 136KM w 407 ponad 300 tyś i prawie wszystko na oryginale,obecnie ma przebieg 190tys i nic nie dołożyłem po za serwisem który wykonuję maksymalnie co 15tys.km.Polecam ten silnik jest naprawdę odpowiedni do tego typu auta nie bark mu mocy,nie męczy się i jest bezawaryjny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 508 Sedan 2.0 163KM Rok / Przebieg: 2013/190tys Śr. spalanie: 6
Darek 18.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Citroen c5 2.0hdi 163km Powiem tak zmieniało się bryki tylko z Audi na Bmw lecz po ostatnim które było salonowe BMW 3.0 D mam dość Audi Czy BMW. Ciągłe problemy a to zawieszenia a to coś skrzynie.Byłem w salonie Merca lecz nawet moja Żona zwróciła uwagę na tandetę wykonania( skrzypiące plastiki ) Ok zaryzykowałem i zamiast wyjechać znów nówką salonową Audi czy Bmw mam parolatka w którego nie wierzyłem. Ku zdumieniu moim jak i domowników to auto było strzałem w 10!!! Wygodne ( znaczy wypasione) ekonomiczne a nogę mam ciężką no i auto swoją wagę ma, bez awaryjne. Francuzi zrobili coś fantastycznego. Teraz jak widzę Audi czy Bmw ogarnia mnie wewnętrzny uśmiech bo Żal mi tych którzy dają się zwodzić reklamom i tym wszystkim zapewnieniom że tylko niemieckie haha powodzenia ja mam długoletnie doświadczenie z autami i polecam każdemu nie rozczarujecie się . ""
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen C5 2.0HDI 163KM Rok / Przebieg: 2012rok 128tyś Śr. spalanie: 7.2

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów