Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15736

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 90 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C,D oraz KommbiVan.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km.W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu ,przepływomierza oraz koła pasowego.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Zalety:
Trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części

Wady:
awarie koła pasowego
awarie przepływomierza
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi - od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 8):
(8.83)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 9.75/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Xsara Picasso 28.03.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przy 120.000 wymieniony pasek klinowy, przy 153.000 koło pasowe, świece, dziurka w rurce od chłodnicy i wyczyszczony egr (silnik pracował na podwyższonych obrotach na biegu jałowym). Co roku wymieniane wszystkie filtry i olej. Przydałaby się wymiana poduszek pod silnikiem bo wibracje przechodzą na kierownicę i gałkę zmiany biegów, a na biegu jałowym zaczyna się powoli trząść jak stary autobus. Dynamika przeciętna, po mieście bezproblemowo ze spalaniem 9 litrów przy ujemnych temperaturach (krótkie dystanse), 7.5 litra w ciepłe dni. Od 100km/h zaczyna się problem. Ciężko jest sprawnie wyprzedzić, brakuje też szóstego biegu przy prędkościach ponad 120km/h. Przy 145km/h zaczął lecieć siwy dym z układu wydechowego. Ogólnie polecam ale na spokojne trasy, wtedy spalanie wynosi około 5litrow."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2001/155K Śr. spalanie: 6.5
Citroen Xsara Picasso 13.02.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
""To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie. Trochę mała moc ale wystarczy zaślepić EGR to troszkę mocy przybędzie. EGR jest w trudno dostępnym miejscu tj. za kolektorem ssącym z tyłu głowicy więc jeżeli komuś ciężko się tam dostać to można odpiąć rurkę podciśnienia, która go otwiera, wsadzić w nią śrubę, ścisnąć metalową obejma i na koniec gdzieś ja przywiązać żeby nie latała. Tak oto otrzymamy lepsze przyśpieszenie i moc. Spalanie trasa ok 5,5l/100km, miasto 7-8l/100km. ""
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2001/ 240000 Śr. spalanie: 7
Xsara 04.02.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
""Silnik rewelacja. Mało awaryjny jak się dba o układ paliwa (częste wymiany filtra paliwa). Trochę mało mocy, ale moment nadrabia. Można naprawić w garażu (sam robiłem pompę wtryskową, zawory ciśnienia i rozrząd). Przeczy opinii o francuzach. Po 15 lata silnik suchy, nie bierze oleju, mało pali. Tylko polecić. Części też w przyzwoitych cenach. To chyba jeden z najlepszych silników common rail. Mój na wtrysku SIEMENS.""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: DW10TD Rocznik / Przebieg: 2003/240000 Śr. spalanie: 6
Jakub 08.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik bardzo dobrze się sprawuje. W 406 trochę za słaby, ale daje radę. Zero awarii, nie ma dużych wymagań co do serwisu. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 406/90 KM Rocznik / Przebieg: 2001/195000 Śr. spalanie: 7
Rafał 31.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: CITROEN C5/90KM Rocznik / Przebieg: 2001/300000 Śr. spalanie: 5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.