Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21006

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)18.10.2019

Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mni

Polecam

6.80

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)17.10.2019

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z sil

Polecam

9.43

Silnik 1.6 16V MultiJet I 105KM16.10.2019

Pancerny silnik. Zero wycieków. Dość dynamiczny i bardzo oszczędny. Na autostradzie spalanie ok. 6,5 l/100km, poza miastem ok. 5,4

Polecam

9.28

Silnik 1.9 DI 102/115KM (D4 192T3/192T4)16.10.2019

Witam posiadam łosia bardzo fajne i wygodne auto na swoje latka wahałem z kupnem bo miał 389 tysięcy przelatane ale teraz ma ponad

Polecam

6.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 90 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C,D oraz KommbiVan.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km.W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu ,przepływomierza oraz koła pasowego.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Zalety:
Trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części

Wady:
awarie koła pasowego
awarie przepływomierza
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi - od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 40

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 11):
(8.76)
Trwałość
 9.82/10
Utrzymanie
 9.73/10
Dynamika
 6.73/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen Xsara II 19.09.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik wydaje się być nie do zamęczenia. Jestem młodym kierowcą, który lubi wciskać gaz w podłogę. Pomimo niezbyt łagodnego głaskania pedału gazu w cyklu mieszanym jestem w stanie zejść ze spalaniem poniżej 5l/100km (oczywiście latem). Olej wymieniam co 12,5 tys., bo silnik ma już 400 tys. przebiegu. Nadal wlewam 5W30 Totala i nic złego się nie dzieje. O dziwo ani nie kopci na czarno, ani na niebiesko, nawet po dłuższym postoju i odpalaniu na zimno. Z wydatków, które poniosłem za 5 lat eksploatacji oprócz wymiany płynów i filtrów musiałem kupić koło pasowe (to z tłumikiem drgań) i regulator ciśnienia paliwa (obroty falowały na biegu jałowym). Podstawowa obsługa i drobne naprawy są bajecznie proste, więc wykonuje to sam. Względem nowszej generacji tego silnika jest głośniejszy i gorzej się go słucha, ale można przymknąć na to oko w silniku, który ma prawie 20 lat."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KM/DW10TD Rocznik / Przebieg: 2001/400000 Śr. spalanie: 4.9
Peugeot 206 SW 11.09.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z nim absolutnie nic. Zaskoczeniem była czystość mojego silnika - po spuszczeniu oleju po 8000km wciąż wyglądał jak olej, daleko mu było do czarnej sadzy, a mówimy przecież o 16 letnim dieslu ;) Pracuje równo, podręcznikowo wręcz, nie bierze nawet grama oleju, pali tyle co nic - w mieście do 5.5 litra, w trasie do 90 km/h około 4 litrów, przejazdy autostradowe to około 5 do 5.5 litra (zależy jak się depnie). Kultura pracy pozostawia sporo do życzenia (w porównaniu z nowszymi konstrukcjami) - jest głośnawy, klekocze jak to starszy diesel. Mocowania układu napędowego w 206tce przy tym silniku zdają się być niewystarczające, pomimo wymiany wszystkich 3 poduszek, aczkolwiek można przywyknąć. Poza tym wiedziałem co biorę, więc nie byłem faktem kultury pracy specjalnie zaskoczony. Dynamika na przyzwoitym poziomie, wystarczająca do normalnej jazdy, można spokojnie wyprzedzać w trasie. Nie testowałem Vmaxa, ale do 175 jakoś się toczy. Z czystym sumieniem mogę polecić, totalnie pancerna konstrukcja, wystarczająca dynamika jazdy, niskie spalanie - jeden z ostatnich tak dobrych diesli."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90km/DW10TD Rocznik / Przebieg: 2003 / 255000 Śr. spalanie: 5
Citroen C5 MkI 02.08.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Przy 120tys. (po zakupie) wymiana rozrządu. Następna przy 280tys. Przy 250 rozsypało się sprzęgło. Wtryski do wymiany przy 270tys. To jedyne koszty przez caly okres użytkowania poza eksploatacyjnymi filtrami i płynami. Auto od początku mojego użytkowania na v-tech'u podkręcone do ok 135KM. W trasie przy spokojnej jeździe 5.2l, na autostradzie 160km/h ok 6.5l, w cyklu mieszanym ok. 7.5l. Oszczędny, tani w obsłudze i niezawodny. Duża dostępność części w dobrej cenie. Dynamika przy oryginalnych 90KM w C5 nie do przyjęcia. Z chipem dużo lepiej. Gdyby buda się nie sypała - jeździłbym pewnie co najmniej kolejne 100tys. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2003/300000 Śr. spalanie: 7.5
Xsara Picasso 28.03.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przy 120.000 wymieniony pasek klinowy, przy 153.000 koło pasowe, świece, dziurka w rurce od chłodnicy i wyczyszczony egr (silnik pracował na podwyższonych obrotach na biegu jałowym). Co roku wymieniane wszystkie filtry i olej. Przydałaby się wymiana poduszek pod silnikiem bo wibracje przechodzą na kierownicę i gałkę zmiany biegów, a na biegu jałowym zaczyna się powoli trząść jak stary autobus. Dynamika przeciętna, po mieście bezproblemowo ze spalaniem 9 litrów przy ujemnych temperaturach (krótkie dystanse), 7.5 litra w ciepłe dni. Od 100km/h zaczyna się problem. Ciężko jest sprawnie wyprzedzić, brakuje też szóstego biegu przy prędkościach ponad 120km/h. Przy 145km/h zaczął lecieć siwy dym z układu wydechowego. Ogólnie polecam ale na spokojne trasy, wtedy spalanie wynosi około 5litrow."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2001/155K Śr. spalanie: 6.5
Citroen Xsara Picasso 13.02.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
""To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie. Trochę mała moc ale wystarczy zaślepić EGR to troszkę mocy przybędzie. EGR jest w trudno dostępnym miejscu tj. za kolektorem ssącym z tyłu głowicy więc jeżeli komuś ciężko się tam dostać to można odpiąć rurkę podciśnienia, która go otwiera, wsadzić w nią śrubę, ścisnąć metalową obejma i na koniec gdzieś ja przywiązać żeby nie latała. Tak oto otrzymamy lepsze przyśpieszenie i moc. Spalanie trasa ok 5,5l/100km, miasto 7-8l/100km. ""
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2001/ 240000 Śr. spalanie: 7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.