Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 30614

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 90 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C,D oraz KommbiVan.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km.W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu ,przepływomierza oraz koła pasowego.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Zalety:
Trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części

Wady:
awarie koła pasowego
awarie przepływomierza
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi - od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 54

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 11):
(8.76)
Trwałość
 9.82/10
Utrzymanie
 9.73/10
Dynamika
 6.73/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen Xsara II 19.09.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik wydaje się być nie do zamęczenia. Jestem młodym kierowcą, który lubi wciskać gaz w podłogę. Pomimo niezbyt łagodnego głaskania pedału gazu w cyklu mieszanym jestem w stanie zejść ze spalaniem poniżej 5l/100km (oczywiście latem). Olej wymieniam co 12,5 tys., bo silnik ma już 400 tys. przebiegu. Nadal wlewam 5W30 Totala i nic złego się nie dzieje. O dziwo ani nie kopci na czarno, ani na niebiesko, nawet po dłuższym postoju i odpalaniu na zimno. Z wydatków, które poniosłem za 5 lat eksploatacji oprócz wymiany płynów i filtrów musiałem kupić koło pasowe (to z tłumikiem drgań) i regulator ciśnienia paliwa (obroty falowały na biegu jałowym). Podstawowa obsługa i drobne naprawy są bajecznie proste, więc wykonuje to sam. Względem nowszej generacji tego silnika jest głośniejszy i gorzej się go słucha, ale można przymknąć na to oko w silniku, który ma prawie 20 lat.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KM/DW10TDRocznik / Przebieg: 2001/400000 Śr. spalanie: 4.9
Peugeot 206 SW 11.09.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z nim absolutnie nic. Zaskoczeniem była czystość mojego silnika - po spuszczeniu oleju po 8000km wciąż wyglądał jak olej, daleko mu było do czarnej sadzy, a mówimy przecież o 16 letnim dieslu ;) Pracuje równo, podręcznikowo wręcz, nie bierze nawet grama oleju, pali tyle co nic - w mieście do 5.5 litra, w trasie do 90 km/h około 4 litrów, przejazdy autostradowe to około 5 do 5.5 litra (zależy jak się depnie). Kultura pracy pozostawia sporo do życzenia (w porównaniu z nowszymi konstrukcjami) - jest głośnawy, klekocze jak to starszy diesel. Mocowania układu napędowego w 206tce przy tym silniku zdają się być niewystarczające, pomimo wymiany wszystkich 3 poduszek, aczkolwiek można przywyknąć. Poza tym wiedziałem co biorę, więc nie byłem faktem kultury pracy specjalnie zaskoczony. Dynamika na przyzwoitym poziomie, wystarczająca do normalnej jazdy, można spokojnie wyprzedzać w trasie. Nie testowałem Vmaxa, ale do 175 jakoś się toczy. Z czystym sumieniem mogę polecić, totalnie pancerna konstrukcja, wystarczająca dynamika jazdy, niskie spalanie - jeden z ostatnich tak dobrych diesli.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90km/DW10TDRocznik / Przebieg: 2003 / 255000 Śr. spalanie: 5
Citroen C5 MkI 02.08.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Przy 120tys. (po zakupie) wymiana rozrządu. Następna przy 280tys. Przy 250 rozsypało się sprzęgło. Wtryski do wymiany przy 270tys. To jedyne koszty przez caly okres użytkowania poza eksploatacyjnymi filtrami i płynami. Auto od początku mojego użytkowania na v-tech'u podkręcone do ok 135KM. W trasie przy spokojnej jeździe 5.2l, na autostradzie 160km/h ok 6.5l, w cyklu mieszanym ok. 7.5l. Oszczędny, tani w obsłudze i niezawodny. Duża dostępność części w dobrej cenie. Dynamika przy oryginalnych 90KM w C5 nie do przyjęcia. Z chipem dużo lepiej. Gdyby buda się nie sypała - jeździłbym pewnie co najmniej kolejne 100tys.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 90KMRocznik / Przebieg: 2003/300000 Śr. spalanie: 7.5
Xsara Picasso 28.03.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Przy 120.000 wymieniony pasek klinowy, przy 153.000 koło pasowe, świece, dziurka w rurce od chłodnicy i wyczyszczony egr (silnik pracował na podwyższonych obrotach na biegu jałowym). Co roku wymieniane wszystkie filtry i olej. Przydałaby się wymiana poduszek pod silnikiem bo wibracje przechodzą na kierownicę i gałkę zmiany biegów, a na biegu jałowym zaczyna się powoli trząść jak stary autobus. Dynamika przeciętna, po mieście bezproblemowo ze spalaniem 9 litrów przy ujemnych temperaturach (krótkie dystanse), 7.5 litra w ciepłe dni. Od 100km/h zaczyna się problem. Ciężko jest sprawnie wyprzedzić, brakuje też szóstego biegu przy prędkościach ponad 120km/h. Przy 145km/h zaczął lecieć siwy dym z układu wydechowego. Ogólnie polecam ale na spokojne trasy, wtedy spalanie wynosi około 5litrow.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 90KMRocznik / Przebieg: 2001/155K Śr. spalanie: 6.5
Citroen Xsara Picasso 13.02.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: "To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie. Trochę mała moc ale wystarczy zaślepić EGR to troszkę mocy przybędzie. EGR jest w trudno dostępnym miejscu tj. za kolektorem ssącym z tyłu głowicy więc jeżeli komuś ciężko się tam dostać to można odpiąć rurkę podciśnienia, która go otwiera, wsadzić w nią śrubę, ścisnąć metalową obejma i na koniec gdzieś ja przywiązać żeby nie latała. Tak oto otrzymamy lepsze przyśpieszenie i moc. Spalanie trasa ok 5,5l/100km, miasto 7-8l/100km. "

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KMRocznik / Przebieg: 2001/ 240000 Śr. spalanie: 7
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.