Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10429

HDI
Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch/od 2001r wtryski Pizoelektryczne Siemenes

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi - od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 90 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C,D oraz KommbiVan.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km.W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu ,przepływomierza oraz koła pasowego.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Zalety:
Trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części

Wady:
awarie koła pasowego
awarie przepływomierza
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 5):
(9.07)
Trwałość
 9.8/10
Utrzymanie
 9.8/10
Dynamika
 7.6/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jakub 08.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik bardzo dobrze się sprawuje. W 406 trochę za słaby, ale daje radę. Zero awarii, nie ma dużych wymagań co do serwisu. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 406/90 KM Rok / Przebieg: 2001/195000 Śr. spalanie: 7
Rafał 31.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: CITROEN C5/90KM Rok / Przebieg: 2001/300000 Śr. spalanie: 5
Tadeusz 01.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Posiadam Peugeot 206 2,0 Hdi 90 km przebieg 589tys bez awarii drugi Peugeot to 307 2,0 hdi 110 km przebieg 375 tys bez awarii." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 206 2,0 HDI Rok / Przebieg: 575 Śr. spalanie: 5.0
Tomasz 28.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Przez 6 lat, i 100tyś km wymieniłem 3 razy koło pasowe (ok250zł) oraz co roku oleje i filtry, raz wszystkie poduszki silnika i nic więcej, żadnych awarii. Zawsze odpala, pali 6,5 w mieście, na trasie 4,5."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Xsara Picasso Rok / Przebieg: 2000/320000 Śr. spalanie: 6
Paweł 19.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
""Xsara 2.0 HDI, 90KM, 2000 rok. Aktualnie 295 tys. km na liczniku. Silnik nigdy mnie nie zawiódł. Nie bierze oleju, odpala bez problemu. Bardzo wytrzymały- polecam." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: 90KM Rok / Przebieg: : 2000 / 290 tys Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)15.12.2018

Nie wszystkie modele HDI są wyposażone w FAP. W Peugocie 2.0 HDI VIN o oznaczeniu ... RHRG.... oraz ... RHRE.... występuje fabryczni

Polecam

9.07

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.