Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 18894

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 90 KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA.Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C,D oraz KommbiVan.W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch. Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz .Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km.W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu ,przepływomierza oraz koła pasowego.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Zalety:
Trwała konstrukcja
niska awaryjność
dostępność części

Wady:
awarie koła pasowego
awarie przepływomierza
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys

Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego

Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi

Drugi - od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 9):
(8.74)
Trwałość
 9.78/10
Utrzymanie
 9.78/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C5 MkI 02.08.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"Przy 120tys. (po zakupie) wymiana rozrządu. Następna przy 280tys. Przy 250 rozsypało się sprzęgło. Wtryski do wymiany przy 270tys. To jedyne koszty przez caly okres użytkowania poza eksploatacyjnymi filtrami i płynami. Auto od początku mojego użytkowania na v-tech'u podkręcone do ok 135KM. W trasie przy spokojnej jeździe 5.2l, na autostradzie 160km/h ok 6.5l, w cyklu mieszanym ok. 7.5l. Oszczędny, tani w obsłudze i niezawodny. Duża dostępność części w dobrej cenie. Dynamika przy oryginalnych 90KM w C5 nie do przyjęcia. Z chipem dużo lepiej. Gdyby buda się nie sypała - jeździłbym pewnie co najmniej kolejne 100tys. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2003/300000 Śr. spalanie: 7.5
Xsara Picasso 28.03.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Przy 120.000 wymieniony pasek klinowy, przy 153.000 koło pasowe, świece, dziurka w rurce od chłodnicy i wyczyszczony egr (silnik pracował na podwyższonych obrotach na biegu jałowym). Co roku wymieniane wszystkie filtry i olej. Przydałaby się wymiana poduszek pod silnikiem bo wibracje przechodzą na kierownicę i gałkę zmiany biegów, a na biegu jałowym zaczyna się powoli trząść jak stary autobus. Dynamika przeciętna, po mieście bezproblemowo ze spalaniem 9 litrów przy ujemnych temperaturach (krótkie dystanse), 7.5 litra w ciepłe dni. Od 100km/h zaczyna się problem. Ciężko jest sprawnie wyprzedzić, brakuje też szóstego biegu przy prędkościach ponad 120km/h. Przy 145km/h zaczął lecieć siwy dym z układu wydechowego. Ogólnie polecam ale na spokojne trasy, wtedy spalanie wynosi około 5litrow."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2001/155K Śr. spalanie: 6.5
Citroen Xsara Picasso 13.02.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
""To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie. Trochę mała moc ale wystarczy zaślepić EGR to troszkę mocy przybędzie. EGR jest w trudno dostępnym miejscu tj. za kolektorem ssącym z tyłu głowicy więc jeżeli komuś ciężko się tam dostać to można odpiąć rurkę podciśnienia, która go otwiera, wsadzić w nią śrubę, ścisnąć metalową obejma i na koniec gdzieś ja przywiązać żeby nie latała. Tak oto otrzymamy lepsze przyśpieszenie i moc. Spalanie trasa ok 5,5l/100km, miasto 7-8l/100km. ""
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 90KM Rocznik / Przebieg: 2001/ 240000 Śr. spalanie: 7
Xsara 04.02.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
""Silnik rewelacja. Mało awaryjny jak się dba o układ paliwa (częste wymiany filtra paliwa). Trochę mało mocy, ale moment nadrabia. Można naprawić w garażu (sam robiłem pompę wtryskową, zawory ciśnienia i rozrząd). Przeczy opinii o francuzach. Po 15 lata silnik suchy, nie bierze oleju, mało pali. Tylko polecić. Części też w przyzwoitych cenach. To chyba jeden z najlepszych silników common rail. Mój na wtrysku SIEMENS.""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: DW10TD Rocznik / Przebieg: 2003/240000 Śr. spalanie: 6
Jakub 08.10.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik bardzo dobrze się sprawuje. W 406 trochę za słaby, ale daje radę. Zero awarii, nie ma dużych wymagań co do serwisu. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 406/90 KM Rocznik / Przebieg: 2001/195000 Śr. spalanie: 7
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów