Silnik 2.0 TDCi 16V 163KM (DW10C) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 41168

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)05.07.2020

Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne

Polecam

9.18

Silnik 3.0 V6 HDI 241KM (DT20CTD)03.07.2020

Range Rover Sport II 3.0TDV6. Obecnie 300Km po chiptuningu u profesjonalistów czyli hamownia itd. Silnik nie oszczędzany czyli dynami

Polecam

9.47

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)03.07.2020

Renault Scenic 3 1,5 dci. Całe szczęście pozbyłem się tego. Auto ze stosunkowo nie dużym przebiegiem, a wtryski do wymiany zaraz

Odradzam

6.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDCi 163KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy.Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B.Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 140KM oraz 163KM po za różnicą mocy nie różnią się niczym osprzęt jest identyczny !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 48
Średnia (głosów 11):
(9.73)
Trwałość
 9.91/10
Utrzymanie
 9.27/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mondeo MK4 21.06.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Wczoraj zmierzyłem się z wymianą łańcucha rozrządu spinającego dwa wałki. Serwis nie podaje interwału wymian, lecz użytkownicy go wymieniają. Przed wymianą było słychać wyraźny metaliczny dźwięk. Po wymianie jest to samo. Słychać łańcuch. Koszt z wymianą w moim przypadku to nieco ponad 1 000 zł. Należy pamiętać o nowych uszczelkach poza nowym kompletem rozrządu: Uszczelki kolektora ssącego - komplet 2.0 TDCi DW10C, Uszczelka pokrywy zaworów 2.0 TDCi DW10C, Uszczelka pod pompę wysokiego ciśnienia Common Rail 2.0 TDCi DW10C - pompa DELPHI, Uszczelka pompy podciśnienia Vacum - 2.0 TDCi DW10C / DW10F - FORD, Podkładki pod wtryskiwacz 2.0 TDCi DW10C / DW10F - komplet - 1715204 FORD oraz masa - uszczelka silikonowa → do 300°C Silikon Reinz 70ml - tubka. Części zakupione na ford-esklep.pl. Czas na wykonanie to 12 h z przerwami na papierosa, obiad i kawę :). Z racji, że wybieram się w niedalekim czasie na Mazury a później do Finlandii to profilaktycznie wymienię olej i filtr oleju. Podsumowując: Być może ten typ tak ma. Dla świętego spokoju to zrobiłem. Czy warto ? Przejechane następne tysiące kilometrów to zweryfikują. Pozdrawiam, Adrian

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Same plusy

Wady:Hałaśliwy łańcuch spinający dwa wałki rozrządu, nawet po wymianie na nowy.

Odmiana silnika: 163 KM DW10CRocznik: 2014Przebieg: 212828 tys. km Śr. spalanie: 6.5
Ford Mondeo MK4 22.05.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 40 tys. km bez żadnych awarii. Wymiana oleju co 15 tys. km z kompletem filtrów. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bezawaryjność! Jednostka godna polecenia.

Wady:Brak!

Odmiana silnika: 163 DW10CTED4Rocznik: 2014Przebieg: 212 tys. Śr. spalanie: 6.5
Ford Galaxy 2013r 11.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na razie żadnych problemów. Osobiście większość przejeżdżanego dystansu stanowi jazda po mieście. Spalanie we Wrocławiu w korkach liczy się w motogodzinach, ale tak generalnie średnio wychodzi w poniżej 9. W trasie jadąc spokojnie da się zobaczyć wyniki w okolicy 6/100, a moja ostatnia średnia z wyjazdu na wakacje (rodzina 2+3, 4 rowery na dachu i bagażnik zapakowany pod dach) to 8,8.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163 KMRocznik / Przebieg: 2013 / 100.000km Śr. spalanie: 8.8
Ford Mondeo MK4 2.0 02.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Polecam jednostkę napędową. 20 tys. km bez żadnych awarii. Olej Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana co 15 tys. km razem z kompletem filtrów. Żadnych problemów z filtrem DPF. Rozrząd wymieniony. Paliwo ze stacji ORLEN.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Adrian 163 KM / DW10CRocznik / Przebieg: 2014 192 tys. Śr. spalanie: 7.0
Krystian 22.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Silnik godny polecenia. Mam S-Maxa z 240 tys. km nalotu i jak narazie tylko termostat i dopalacz DPF wymieniony. Oprócz tego silnik pracuje bez zarzutu. Olej wymieniany wg normy producenta tylko z trochę krótszymi interwałami. W połączeniu ze skrzynią powershift silnik radzi sobie bardzo dobrze. Na minus dość drogie części.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S-max 163kmRocznik / Przebieg: 2010/244000 Śr. spalanie: 7.8
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.