Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 37895

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 114

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 42):
(8.92)
Trwałość
 9.14/10
Utrzymanie
 8.52/10
Dynamika
 9.1/10

Głosy według opinii:

402

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Renault koleos 13.05.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Ten silnik jest bardzo dobry, kultura pracy jest na dobrym poziomie w przeciwieństwie do tdi pf. Czytałem opinie i zdecydowałem się na zakup auta z tym silnikiem i nie rzaluje. Po zakupie warto zajrzeć do rozrządu, łańcuch może się zerwać wiadomo nic nie trwa wiecznie. Warto też olej co 15 tys wymieniać. Renault przewiduje co 30tys. Odme przeczyscilem, bo była zatkana. Myślę że warto "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 150 Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6.5
Scenic Grand II 02.05.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"W mojej ocenie to prawdopodobnie ostatni porządny, bezproblemowy diesel. Nie wiem jak moi przedmówcy jeżdżą, deklarują oryginalne przebiegi, odpowiedni serwis, widzieliście kiedyś 2,0 dCi? Jeździliście? Czyżby zazdrosny wielbiciele VAG? Scenic Grand II ze szklanym dachem, pełna opcja, na liczniku aktualne 326 tys. km. Z silnikiem nic się nie dzieje, mam wersję bez DPF, oryginalna turbina, koło dwumasowe, rozrząd, wtryski, 2 krotnie czyszczony EGR. Poza tym kompletnie nic. Serwis olejowy co 10 tys, paliwo porządne a nie z traktora z dopłatą, filtry Purflux jak na pierwszy montaż, wymiana filtra paliwa co 3 wymiany oleju. O auto trzeba dbać. Ludzie zapominają, że łańcuch rozrządu i jego mechanizm wymaga doskonałej jakości oleju do smarowania, potem zadziwieni, że wsadził jeden z drugim 8 tysięcy w naprawę, kupcie sobie hulajnogę i to nie elektryczną bo okaże się że nawet to umiesz zepsuć! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150 KM Rocznik / Przebieg: 2008/326 Śr. spalanie: 7.5
LAGUNA 3 30.12.2018
Średnia:
(3.67)
Nie
"Miałem TDI w którego wsadziłem 6,5tys zł, OK był trochę zajechany i niemiec płakał jak sprzedawał, za namową kupiłem Lagunę z 2.0DCi i to od 1go właściciela przebieg 140tys. oryginał potwierdzony w serwisie, po pół roku normalnego jeżdżenia zaczeło się: wtryski, turbo, dwumas itp ... koszty makabra, nawet poza ASO bardzo drogie naprawy, już wpakowałem prawie 8tys.zł. Spalanie też bez rewelacji przy normalnej jeździe trasa 7-8, miasto 9-10. NIGDY, NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0DCI 150KM Rocznik / Przebieg: 2012 / 145TYS. Śr. spalanie: 9
Waldemar 01.04.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik-jeden z fajniejszych Diesli jakie miałem. Mój 150KM (Koleos 4x4 rok.prod.2010r) od razu zrobiony w Bosch Servis na ok.170-175KM i 160tys.km bez absolutnie żadnych problemów (jazda mieszana ok.50% po Obwodnicy i ok.50% po mieście). Jedyne co robiłem to wymieniałem na dobry olej i przeglądy (generalnie niczego nie skarałem tj.plus, minus 20tys.km). Bardzo fajny moment obrotowy, na tę masę auta całkowicie wystarczająca dynamika. Spalanie różne: średnio między 6,8-7,2, ale jeśli jeździ się spokojnie bez problemu można zejść w okolice 6,0l , za to powyżej 130km/h już pali wicej (ok.8,5l) co i tak w/g mnie jak na te gabaryty, masę auta itd, jest więcej niż Ok. Byłem tak zadowolony z tego silnika że kupiłem następnego Koleosa też 150KM tylko że rok prod.2014 przebieg 42tys.km no i mam niestety kłopot, właśnie z silnikiem.O ile w poprzednim pracował cichutko bez żadnych wielkich wibracji, tak w nowym przy przyśpieszeniu i od ok.110km/h buczy tak że nie da się wytrzymywać i do tego non stop(nawet na postoju) przenosi wyraźne drgania na kierownice i pedał gazu.Czyściłem już wtryski ale nie pomogło.Nie wiem więc czy coś w międzyczasie Renault zmienił, czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz. Póki co szukam co może być tego przyczyną (sprawdzam poduszki silnika,wszystkie obudowy filtrów itp)-na razie bez sukcesu. Jak znajdę co to jest to dopisze. Nie zmienia to faktu iż poprzedni użytkowałem prawie 7 lat i był super!!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 175KM Rocznik / Przebieg: 2010.160tys.km Śr. spalanie: 7.0
Artur 21.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Renault koleos 2.0dci 150km 4x4 Krótko i na temat serwis koszty spalanie komfort właściwości jezdne przyspieszenie i tsk dalej bomba niema co ukrywać moim zdaniem najlepszy disel na rynku !!! Od zawsze mam diesla od tdi po 3.0d w bmw i niema co ale reasumując moje 2.0dci bije je na głowę. Jazda głównie po mieście ze spalaniem ok7.2-7.8 przy tej masie i napędzie super. Polecam gorąco "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Koleos 2.0dci 150km 4x4 Rocznik / Przebieg: 2010-126000 Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.