Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 43440

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d N4724.08.2019

totalne dno porażka auto z przebiegiem 221 tys salon PL wiec nie krecona, siadło turbo, dwumasa i wtryski

Odradzam

6.95

Silnik 2.2 SkyActiv-D (SHY)24.08.2019

Jest to pierwszy silnik Diesla w moim życiu i jestem bardzo zadowolony. Posiadam nadal Mazdę 6 z 2003 roku w gazie i liczę się z ty

Polecam

8.89

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)24.08.2019

Wszystko bezproblemowo działa, przejechane już ponad 40 000 km w kilka miesięcy. Peugeot BOXER 2019 rocznik, moc silnika 163 KM. Pol

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD 140KM (EA188)23.08.2019

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak

Polecam

7.46

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 125

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 44):
(8.9)
Trwałość
 9.14/10
Utrzymanie
 8.43/10
Dynamika
 9.14/10

Głosy według opinii:

422

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Renault Grand Scenic III 09.08.2019
Średnia:
(7.67)
Tak
""Grand Scenic III, 2.0 dci 150 KM, M9R 615 z 2011. Auto kupilem w roku 2014 z przebiegiem 212 tys km. Ogolnie to bardzo dobra jednostka i nie odmowila mi nidgy posluszenstwa. Auto ma dzis 376 tys. Niestety, nie obylo sie bez napraw osprzetu. Nie liczac zmian oleju co 15 tys oraz filtrow, klockow i zawieszenia: 215 tys - alternator i dmuchawa kabinowa 245 tys - nowa turbina, odma i intercooler (mialem olej w intercoolerze i myslalem ze tu turbo, ale okazalo sie ze nie, wiec wymiana jej nie byla tak konieczna) 330 tys - nowy kondenser klimatyzacji, nowy olej skrzynia automat 350 tys - ocierajace kolo pasowe (typwe dla M9R), nowy zawor EGR 375 tys - nowa pompa paliwa CR, stara ciekla i prawie zapalila auto Ogolnie: z automatem auto smiga fajnie, silnik rozpedza auto do 180 km/h a pojedzie nawet 200. Spala jednak sporo bo srednia (glownie trasy) to 8-9 l / 100 km. Niestety jak to w dieslu, wysokie koszty ww napraw no i poniewaz to renault - mega spadek na wartosci. (m.in. dlatego nie zdecydowalismy sie sprzedaz auta i zajezdzic je do smierci) " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 dci, M9R 615. 150 KM Rocznik / Przebieg: 2011 / 375.000 Śr. spalanie: 9
SCENIC II 27.07.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Świetny i dynamiczny silnik. Jeżdzi się super w połaczeniu z automatem w Scenic'u. Aktualny przebieg 314 000km - chyba nie ma pytań :-) zero awarii. Wymiana oleju co 15 tys.maksymalnie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KM Rocznik / Przebieg: 2009/314 Śr. spalanie: 7.3
Renault koleos 13.05.2019
Średnia:
(8.67)
Tak
"Ten silnik jest bardzo dobry, kultura pracy jest na dobrym poziomie w przeciwieństwie do tdi pf. Czytałem opinie i zdecydowałem się na zakup auta z tym silnikiem i nie rzaluje. Po zakupie warto zajrzeć do rozrządu, łańcuch może się zerwać wiadomo nic nie trwa wiecznie. Warto też olej co 15 tys wymieniać. Renault przewiduje co 30tys. Odme przeczyscilem, bo była zatkana. Myślę że warto "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 150 Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 6.5
Scenic Grand II 02.05.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"W mojej ocenie to prawdopodobnie ostatni porządny, bezproblemowy diesel. Nie wiem jak moi przedmówcy jeżdżą, deklarują oryginalne przebiegi, odpowiedni serwis, widzieliście kiedyś 2,0 dCi? Jeździliście? Czyżby zazdrosny wielbiciele VAG? Scenic Grand II ze szklanym dachem, pełna opcja, na liczniku aktualne 326 tys. km. Z silnikiem nic się nie dzieje, mam wersję bez DPF, oryginalna turbina, koło dwumasowe, rozrząd, wtryski, 2 krotnie czyszczony EGR. Poza tym kompletnie nic. Serwis olejowy co 10 tys, paliwo porządne a nie z traktora z dopłatą, filtry Purflux jak na pierwszy montaż, wymiana filtra paliwa co 3 wymiany oleju. O auto trzeba dbać. Ludzie zapominają, że łańcuch rozrządu i jego mechanizm wymaga doskonałej jakości oleju do smarowania, potem zadziwieni, że wsadził jeden z drugim 8 tysięcy w naprawę, kupcie sobie hulajnogę i to nie elektryczną bo okaże się że nawet to umiesz zepsuć! "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150 KM Rocznik / Przebieg: 2008/326 Śr. spalanie: 7.5
LAGUNA 3 30.12.2018
Średnia:
(3.67)
Nie
"Miałem TDI w którego wsadziłem 6,5tys zł, OK był trochę zajechany i niemiec płakał jak sprzedawał, za namową kupiłem Lagunę z 2.0DCi i to od 1go właściciela przebieg 140tys. oryginał potwierdzony w serwisie, po pół roku normalnego jeżdżenia zaczeło się: wtryski, turbo, dwumas itp ... koszty makabra, nawet poza ASO bardzo drogie naprawy, już wpakowałem prawie 8tys.zł. Spalanie też bez rewelacji przy normalnej jeździe trasa 7-8, miasto 9-10. NIGDY, NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!!"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: 2.0DCI 150KM Rocznik / Przebieg: 2012 / 145TYS. Śr. spalanie: 9

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.