Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 92703

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)06.03.2021

Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w ty

Polecam

8.11

Silnik 2.2 dCi G9T05.03.2021

2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1

Polecam

7.64

Silnik 1.6 CDI / d 16V (OM626)05.03.2021

nierówna praca silnika i szereg innych awarii już przy przebiegach 150-250 tys km.

Odradzam

4.33

Silnik 1.8 Duratorq TDCi 110/115KM (DLD-418)02.03.2021

Ford Focus MK1 Hatchback, 2004, 1.8 TDCI 100 KM. Mam go 3 lata, przejechałem 30 tyś km. Po zakupie wymiana paska, koszt 300 zł. Na 5

Polecam

8.11

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 337

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 51):
(8.89)
Trwałość
 9.12/10
Utrzymanie
 8.43/10
Dynamika
 9.12/10

Głosy według opinii:

492

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Adam 13.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję bez DPF, auto doskonale wyposażone, silnik ciągnie równo od samego dołu, 6 biegowa skrzynia, czego chcieć więcej, to chyba ostatni diesel, który można spokojnie polecić. Zarówno silnik jak i osprzęt wszystko w oryginale. Polecam zdecydowanie. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Scenic Grand II 150KMRocznik / Przebieg: 2008/382000 Śr. spalanie: 8
Artur 28.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Posiadam Scenica II z roku 2007 kupiony w Holandi z przebiegiem 178 tyś. Obecny przebieg w Polsce to 290 000 i wszystko super.Silnik wyjatkowo dobry i bezobslugowy olej 5w40 elf wymieniam co 15 tys. spalanie ok 7-7,5/100 km. Dużo jeżdżę w trasy po kraju prędkość 120-150 km/h Nie ma co nazekac na spalanie to 7 osobowe auto i bardzo wygodne. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Renault Grand Scenic / 150KMRocznik / Przebieg: 2007/290 000 Śr. spalanie: 7
Łukasz 24.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: "Mam przejechane 87000 w Scenic u 2008. Silnik pracuje super. Jak na razie to nez zastrzeżeń. Spalanie 7,5-7,8 ale często krótkie trasy. Balem sie Renowki, ale z tym silnikiem śmiało mogę polecić Ojej najlepiej co 10 tys. i w drogę. Polecam."

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Scenic 2.0 150kmRocznik / Przebieg: 2008 87000km Śr. spalanie: 7.8
Tomasz 19.11.2016
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: "Bardzo dobry silnik, świetna kultura pracy, cichy jak na diesla. Mimo dużego przebiegu silnik pracuje elegancko, robie duże przebiegi i jak na razie mnie nie zwiódł. Jedyne ci mogłoby być lepsze to spalanie, jest za duże w stosunku do pojemności silnika, ale przy spokojnej jezdzie mozna zejśc do 6l/100."

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 2.0/150Rocznik / Przebieg: 2009/288 tyś Śr. spalanie: 7.0/100
Sebastian 06.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: "Brać, dbać, cieszyć się jak ja z bezawaryjnej eksploatacji i tak oby jak najdłużej. Mam wersję bez filtra cząstek stałych, pewne paliwo oraz częstsza wymiana filtrów i oleju niż zaleca ASO a silnik odwdzięczy się na bank. Polecam zdecydowanie niezdecydowanym. "

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Scenic Grand 150 KMRocznik / Przebieg: 121000 Śr. spalanie: 6.7

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów